Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Samotný nápad s jezdícími městy mi přišel na první pohled pitomý, ale to se změnilo hned na začátku a dá se říct, že z úvodní honičky jsem byl nadšený. A pokud jde o efekty, neměl jsem si na co stěžovat ani po zbytek filmu. Povedený vizuál zahrál v mém případě na nostalgickou strunu, protože z něho vyzařoval duch verneovek a ty jsem měl rád. A plusem bylo nakonec i herecké obsazení, ačkoliv na místě Sheehana bych si dokázal představit tucet jiných herců. Jediné, čeho je škoda, je samotná příběhová linka, která je stupidní až běda, ale díky zmíněným pozitivům se dá překousnout. Dobré to bylo. 75% ()
Ano, Star Wars ve steampunkovém kabátě! A já byl skutečně spokojen. Bohužel, kniha mi zatím leží na stole, jsem tedy zvědav na brzké srovnání s knižní předlohou. Dobro - zlo, padouch a zachránci, mír a válka, touha po moci. Všechno zde je, možná až únavné, možná pro cyniky úsměvné, zejména když Hugo Weaving prohlásí, že historie je mrtvá, poučit se z ní nelze a zajímá ho jen budoucnost. Ze všech fantastických žánrů má tenhle příběh nejblíže k pohádce, vždyť je také pro mládež. Lze tedy odpustit absenci brutálního násilí i krve, byť se umírá ve velkém. V prvním plánu je přímočarý příběh o touze ovládnout svět a o tom, jak se jí postavit. No a? Opravdu jsem nečekal artovou ani intelektuální záležitost a pokud někdo jasný příběh neviděl, pak jeho smůla. Jen pod povrchem, což je rovněž dobře, ale díky za ně, probleskují všechny ty závažné otázky lidstva o válkách, sebedestrukci, otroctví. Vizuálně bezchybné a rozhodně točené pro kina. Moc se nedumá, nerozmýšlí, akce je téměř permanentní, a tak rozličné flashbacky jsou příjemnou kratičkou zastávkou v napínavém dobrodružství. Jen si někdy říkám, co by dnes mainstreamový divák chtěl vlastně vidět? ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $15,951,040║Tržby Celosvetovo $81,651,040▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Už ukážka k filmu naznačovala, že tento úlet pohybujúcich sa miest na pásoch bude asi dosť mimo a aj sa tak stalo. Digitálne blato a fádny dej tomu na kráse nepridáva. Herci suchý ako piesok na púšti. Trochu zaujme aspoň ten zeleno okí terminátor, z ktorého sa nakoniec vykľuje starostlivý mechastroj, skoro by som aj slzu upustil. Ani neviem čo by som tu pochválil. Jacksonova produkčná výlevka sa čoraz viac utápa v bahne fádnosti na entú. /30%/ ()
Upřímně mě docela překvapily ty negativní recenze. V dnešní době už člověk prostě neodhadne, který slaboduchý blockbuster trhne miliardy (Assvengers) a který slaboduchý zapadne pod palbou kritiky i diváků a přitom jsou Mortal Engines jednoduchou, ale údernou zábavou s perfektní vizuální stránkou, pohádkovým a zároveň docela nekompromisním příběhem a super castingem (Sheehan je výtečný vždycky a Weaving si jako záporák odehrál svůj nadstandart). Asi se spíš ukázalo, že takhle veliký film nemůže režírovat každý a pokud většina dnešních diváků hodně visí na chybách, jsou pro ně Smrtelné stroje snadným soustem. Těch nedotažených a zcela zbytečných dějových linek je na dvě hodiny trvající film až neskutečné množství, za zmínku stojí absolutně nedořešená dějová linka podlého asistenta v muzeu nebo absolutně čas zabíjející a nedořešená dějová linka milostného vztahu mezi dcerou hlavního záporáka a nějakého technika nebo koho, který se mihne párkrát v ději, na konci hrdinku dovede ke zradě svého otce a o tomhle pak už není byť jen sekunda děje a takových linek, postav či načatých zvratů je filmu mraky bez finále, což z výsledku dělá opravdu hodně nedořešený projekt. Takže chyby vidím a uznávám, ale i tak mě film přikoval na dvě hodiny do křesla a bavil mě příběhem, bavil mě svým světem a bavil mě perfektním hereckým výkonem Roberta Sheehana. Slabší 4* tam prostě jsou. Dohlížet na to sám Jackson a dát si pozor na střih, mohlo to být asi lepší i když prokletí SCI-FI filmů, ve kterých se jedná o moderní techniku a budoucnost a přesto je vše po nějaké apokalypse a postavy se zároveň brodí ve špíně, jakých si starodávných hadrech či uniformách se zlomit asi nepodaří (ahoj Vodní světe, ahoj Pošťáku atd.).69%. ()
Nevím, jestli se automaticky předpokládalo, že mají všichni knížku v malíku, ale mohli teda aspoň trochu počítat s bambulama, jako jsem já, kteří se zasekli u Slabikáře. Zajímala by mě totiž větší sonda do fungování a pravidel tohohle světa, protože vizuál se mi líbil celkem dost a že příběh není zrovna veletrh těch nejlepších nápadů? No, tak třeba taková dvojka Fantastických zvířat je splácaná z myšlenkového bazaru a jak se to všem líbí. (Vancouver, Kanada) ()
Galerie (71)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
Reklama