Režie:
Eliza HittmanScénář:
Eliza HittmanKamera:
Hélène LouvartHudba:
Nicholas LeoneHrají:
Harris Dickinson, Kate Hodge, Madeline Weinstein, Neal Huff, Nicole Flyus, Frank Hakaj, David Ivanov, Anton Selyaninov, Harrison Sheehan (více)Obsahy(1)
Frankie, ztracený teenager, prožívá šílené léto mezi nemocným otcem a matkou, která trvá na tom, aby si našel přítelkyni. Mladík se snaží uniknout před každodenní realitou tím, že se potuluje s kamarády, bandou delikventů, a že flirtuje na internetu se staršími muži. (Artcam Films)
Videa (3)
Recenze (30)
Príjemný americký indie pocitový film, ktorý by sa hodil viac do sekcie Americké nezávislé léto, ktorá kedysi bežala na čt2 a je mi za ňou smutno, než do kina. Film je kombináciou módnej vlny LBGT filmov, teen drámy a spomínaného klasického pocitového nezáviláka. A celkom to funguje...pokiaľ vyslovene nepotrebujete ku šťastiu skutočný konflikt. Hodinu sa myslím k niečomu podobnému aj schyľuje, ale Hittman nič príliš nevyhrotí, zároveň ale tak ani nič extra nevyrieši. Proste filmík o "nehotovom" chalaňovi a jeho relatívne bežných, respektíve nie až tak ojedinelých problémoch. Choroba otca, otravná mladšia sestra, hľadanie vlastnej identity... ()
Nic proti gejům, ale filmy s touto tématikou mě už fakt serou. Všechny se snaží tvářit rádoby umělecky, a přitom to jsou sračky koledující si o výmaz z historie. Beach Rats jsou vlastně o tom, že pokud na první dobrou neuspokojíte ženu, musíte si najít penis. 58 % Celosvětový příjem k 9. 2. 2018: $473,771 ()
Možno dávam až príliš kruté hodnotenie, ale keď si pozriem, ako ma bavili filmy, ktorým som dal 4*, tak toto bolo proste o 2 menej. Téma, ktorá je v súčasnosti prepieraná v každom druhom teen drama filme, je tu poňatá trochu inak. Žiadna škola, láska ani nič podobné. A mohlo by to byť zaujímavé, keby to nebola taká strašná nuda. Naozaj, tempo filmu je prakticky nulové. Veľa sa tam nedeje, postavy veľmi nespoznáte. Hipsterov a fanúšikov alternatívnej scény to možno poteší, ale ja mám pocit, že jediné, čím sa snažil unudených divákov film zaujať, boli sexuálne scény. Takže ak beriem do úvahy toto a hĺbku príbehu, blíži sa to skôr k soft pornu, než vážnemu filmu. ()
Eliza Hittman pokračuje v prozkoumání probouzející se teenagerské sexuality, se kterým začala ve svém debutu Skoro jako láska (2013), natočeném z pohledu dospívající dívky. Plážoví flákači mají konvenčnější strukturu, a pokud jste již viděli pár festivalových dramat tematizujících homosexualitu mladistvých, zřejmě vytušíte, jakým směrem se vyprávění bude ubírat. Také postavy příliš hladce zapadají do škatulek známých z amerických indie dramat. Film je nejpůsobivější, když nechává promlouvat mužská těla a tváře (v čemž má blízko ke tvorbě Claire Denis), snímaná lyricko-naturalistickou 16mm kamerou francouzské kameramanky Hélène Louvart (viz např. Zázraky Alice Rohrwacher). Jako studie mužských těl v pohybu je film podmanivější a inspirativnější než jako další komorní coming outové drama o potlačované sexuální touze. 70% ()
Přišlo mi, že se snímek hodně snaží o to, aby napodobil "Moonlight" a určil tak současnou podobu filmů, kdy se z kluka nebo dívky stává muž či žena. Jenže je to hodně podobné, hodně pomalé, na jednu stranu realistické, ale přitom to nedokáže zajít v zobrazovaném opravdu dál, jako kdyby bylo možné se až moc přiblížit pornu. Škoda. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 23. ledna 2017 na filmovém festivalu Sudance v USA. (ČSFD)
Reklama