Reklama

Reklama

Případ Nile Hilton

(festivalový název)
  • Švédsko The Nile Hilton Incident (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Thriller odehrávající se na pozadí revoluce v Egyptě v roce 2011. V ulicích Káhiry to začíná vřít, křesla elit režimu budou brzy povážlivě vratká a detektiv Naredin je přivolán k vraždě krásné zpěvačky. V průběhu vyšetřování se stále těsněji zaplétá do nepřehledné hry nejvyšších pater egyptské politiky, starým ani novým spojenectvím nelze věřit a na své misi je čím dál osamělejší. Tarik Saleh ve svém filmu rekonstruuje revoluční Káhiru, živé a dusivé místo zároveň, je to chaos apokalypsy, ve kterém se hrdina snaží udělat správnou věc, získat spravedlnost pro oběť vraždy, i kdyby ho to mělo stát život. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (53)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Možná by mě to celkem bavilo, kdyby měl hlavní protagonista pořádné charisma nebo alespoň uměl zaujmout i něčím jiným, než rekordním počtem vyhulených cigaret během filmu. Možná by se mi to i trochu líbilo, kdybych neznal tvorbu J-P. Melvilla a různé krimi thrillery s neo-noirovou příchutí a zároveň společenským přesahem z francouzské či americké produkce 60.–70. let. Jenomže Melville nebo Friedkin natáčeli filmy s vlastním osobitým rukopisem, pohrávali si ojedinělým způsobem s atmosférou, vkládali do filmů originální nápady, přicházeli s často detailně promyšlenými scénami a taky měli po ruce herce, s nimiž se mohli spolehlivě pustit do různých dlouhých pomalých scén. Zatímco Tarik Saleh se přesně tento styl snaží pouze za každou cenu kopírovat, snaží se vytvářet atmosféru dlouhými záběry v nočních ulicích či na utrápeného detektiva čumícího s cigaretou do prázdna, ale většinou mu to v jeho provedení příliš nefunguje. Alespoň na mě ne. Nudí mě to, těmi enormně nataženými scény, které často nemají co nabídnout, kopírují Melvilla a hrají se na bůhvíjaký hluboký art, to bije strašně do očí a jednoduchý příběh o vraždě a korupci se rozpadá na únavné 2 hodiny. Když pominu netuctové egyptské prostředí, dohromady Případ Nile Hilton vážně nepřináší ohledně překorumpovanosti velkoměstské policie nic tak objevného, abych nadhodnocoval kvůli tématu. Ale tak, chtěl jsem už déle vyzkoušet něco ze současných severských krimi thrillerů, když už z nich poslední dobou tolik lidí šílí... inu, tak mi třeba. Chtěl jsem původně kromě tohoto neo-noiru zkouknout alespoň jeden film z obecně hodně oblíbené série z oddělení Q, ale vzhledem k tomu, jak mě „oslovil“ dvojitý Fares zde, asi se na to teď vykašlu a nebudu dalším filmem tohoto typu ztrácet čas. [40%] ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Globalizované umění - egyptská neo-noir detektivka pocházející ze Skandinávie, navíc na pozadí Arabského jara. A nejde ani tak o samotnou detektivní rovinu, ta je od začátku víceméně jasná (zápletka v podstatě průhledná), jako o fascinující zprávu o celospolečenské škodlivosti korupce a její prorůstání do všech pater (egyptské) společnosti...(i obecně zemí Blízkého východu a arabského světa) Zajímavá kombinace vjemu naprosté autenticity tamního prostředí a zároveň autentického noir feelingu upomínajícího k atmosféře amerických noir detektivek 40. a 50. let...nečekané prolnutí dvou zcela nesouvisejících světů... ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Faresa pomerne dosť žeriem už od Oddelenia Q a v thrilleri Nile Hilton bol azda ešte o kus výraznejší. Skvelá atmosféra ťažiaca z odlišnej, nám veľmi vzdialenej kultúry, no taktiež z korupcie, ktorá bohužiaľ hýbe aj krajinami východnej Európy, Slovensko nevynímajúc. Na filme ma mimo iného mimoriadne zaujalo, že sa narozdiel od väčšiny kriminálneho žánru na prvom mieste nezaoberal samotným vyšetrovaním, ale práve spomínaným systémom nenažraného úplatkárstva, kde má dokonca aj ľudský život svoju cenu. A nie príliš veľkú. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Detektiv vyšetřuje vraždu ženy, ale vzhledem k tomu, že v případu figuruje člověk z vyšších míst, je tu doporučení se v případu příliš nerýpat, což pochopitelně vede k pravému opaku. Zápletka je tedy poněkud ohraná, ale produkce vsadila na specifické prostředí revolučního Egypta a to docela vyšlo. Všudypřítomná korupce, špína a ledabylé postupování policie, to všechno působilo hodně sugestivním dojmem. Podpořil to i výborný Fares Fares v hlavní roli. Kámenem úrazu je, že stejně jako asijská kinematografie má i ta arabská svá specifika, která mohou ne každému úplně sednout. U mě to bylo tak napůl a občas jsem měl problém i s pomalejším tempem vyprávění. Ale jinak to bylo celkem příjemné žánrové osvěžení, které se dá s lehce přivřenýma očima doporučit. 65% ()

V.Silver 

všechny recenze uživatele

Opravdu výborný snímek, kde je sice od začátku jasné, kdo je vrah, ale největším otazníkem je, jestli je vůbec možné ho kdy chytit. Výborná práce s kamerou, skvěle napsaný scénář, ale především extrémně věrohodně podaná situace kolem arabského jara v Egyptě v roce 2011. Všechny klobouky dolů a prosím o víc takových filmů! 80 % ()

Galerie (33)

Zajímavosti (7)

  • Tarik Saleh se nechal inspirovat reálným případem vraždy libanonské popové zpěvačky Suzanne Tamimové, dlouho propírané egyptskými médii. K ní došlo před necelými deseti lety v luxusním dubajském hotelu a na svědomí ji měl egyptský politický činitel. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Hisham Talaat Mustafa, jehož majetek měl v roce 2007 hodnotu 800 miliónů amerických dolarů, si vraždu zpěvačky Suzanne Tamim objednal v roce 2008. V květnu 2009 za to byl odsouzen k 15 letům vězení. Trest nastoupil v roce 2010, v červnu 2017 byl z vězení propuštěn na základě prezidentské milosti. (klukluka)
  • Natáčení snímku mělo původně probíhat v místě, kde je situován děj, tedy egyptské Káhiře. Několik dní před první klapkou se však režisér Tarik Saleh dozvěděl, že musí z bezpečnostních důvodů opustit Egypt. Štáb souhlasil s přesunem do marocké Casablancy, což způsobilo posun začátku natáčení. Evropská část štábu kvůli tomu musela oželet Vánoce s rodinou. Se změnou dle tvrzení režiséra souhlasila zvoláním „OK, fuck Christmas!“. [Zdroj: Letní filmová škola] (plo koon)

Reklama

Reklama