Reklama

Reklama

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (51)

Psychor 

všechny recenze uživatele

The Babadook je filmovými odborníky, mnou nevyjímaje, považován za nejlepší snímek roku 2014, avšak svou skutečnou velikost prokázala Jennifer Kent až v následné zkoušce charakteru, kdy se odmítla vzdát tvůrčí svobody a vyrazila se zástupci Marvelu dveře. Mnoho progresivních režisérů se bohužel nechalo zlákat lukrativní nabídkou ze zámoří a přizpůsobilo se požadavkům velké produkce. Můj dobrý přítel Xavier Gens, jeden z ústředních představitelů hnutí cinéma du corps, dokonce označuje své hollywoodské angažmá za životní chybu. Jakožto zdejší hororový expert nyní musím obyčejné diváky upozornit na skutečnost, že se The Nightingale nedrží zkonvencionalizovaných pravidel rape and revenge filmů, takže s ním budou mít ohromné potíže. Snímek nás pobízí k empatickému prožívání a soucítění se stavem Clare, která je paralyzována svým postavením v přísně hierarchizované koloniální společnosti, čehož režisérka dosahuje syrovými close-up záběry či sázkou na akademický formát [1,375:1]. Oceňuji psychologickou hloubku snímku, propracovanost postav i perfektní herecké výkony. Jennifer Kent pozvedá subžánr do vyšších sfér a ukazuje nám, že lze dané téma uchopit i jiným, podnětnějším způsobem. Čtyři silnější hvězdy. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Na tenhle kousek jsem se chystal už hodně dlouho ale pořád mě odrazovala celkem dlouhá stopáž. Nakonec jsem se ale konečně odhodlal a nelituju toho. Je to sice film z úplně jinýho soudku než prvotina Jennifer Kent kterou byl pro mě 5 hvězdičkovej Babadook ale i tady si poradila obstojně. Pro někoho to může být nudné, pomalé, vleklé, utahané a s minimem akce. Někomu může vadit i formát obrazu. Bude zklamán i ten kdo by čekal vyloženě krvavej Rape and Revenge. Mě to ale sedlo. Nemůžu říct, že by mě film byť jen na malou chvilku nudil. Abych byl ale objektivní tak musím uznat, že snímku ke konci (kdy člověk očekává gradující finále) trošku dochází dech. Mírné zkrácení stopáže by tady možná nebylo na škodu. Druhej celovečerní film Jennifer Kent hodnotím pozitině. PS: Aisling Franciosi podala luxusní výkon. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Krásná příroda, ty kapraďorosty byly úžasné, divoká řeka, měsíc na nebi pohlcovaný mraky a východ slunce u moře. Obstojný R and R, kdy Irka Clare po té, co ji britští vojáci připraví o rodinu, nastoupí cestu pomsty. Mordů je dost a vcelku brutální, takže kromě zastřelení, ubodání či propíchnutí je asi nejlepší dobití pažbou. Cesta za pomstou je trnitá, plná překážek, výmolů a nebezpečenství, ovšem Clare má jasno. Ví, co chce, což je nakonec největší problém. Něco jiného je totiž vědět, a něco jiného to pak udělat. Clare se chová jako blbá kráva a podělá vše, co se dá. Má výborného průvodce, domorodého, ale nevím, co ji nedovolí, aby ho poslouchala. Tudíž dělá vše obráceně a oběma snaživě dláždí cestu do pekel. Herecky nejlépe mi vychází Sam Claflin, který je vskutku démonický a připomněl mi Jasona Isaacse z Patriota. Škoda, že Clare nebyla sympatická a alespoň trochu chytrá. No, nebyla... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Syrový australský demýtizační (revizionistický) antiwestern s mimikry irsko-aboridžinského revenge filmu - o pomstu tu totiž vlastně ani nejde...jako spíše o pojmenování bolavých míst kolektivní paměti a národní minulosti...navíc tu (jako bonus) silně probleskují oživené vzpomínky na Jane Campion... ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Film, který se z počátku tváří, že bude o nekompromisní likvidaci nadržených Angličanů a ve výsledku je pouze na více než dvě hodiny roztaženým artem, kde se "akce" nedočkáte a místo toho se neustále klábosí u ohně, nebo se cestuje z lesa do vesnice a zpátky a vytoužený revenge thriller se nedostavuje a důležitý film o temné anglicko-australské minulosti, už vůbec ne. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (2)

  • Jazyk kterým mluví Tasmánský domorodci ve filmu, je Palawa Kani. Jazyk je téměř zaniklý a je to vůbec poprvé, co se tímto jazykem mluví ve filmu. (MarLin)
  • Kliničtí psychologové museli být přivedeni na natáčení, aby pomohli hercům vypořádat se s brutálnějšími, traumatickými scénami. (MarLin)

Reklama

Reklama