Režie:
Jennifer KentScénář:
Jennifer KentKamera:
Radosław ŁadczukHudba:
Jed KurzelHrají:
Sam Claflin, Aisling Franciosi, Damon Herriman, Ewen Leslie, Charlie Shotwell, Baykali Ganambarr, Sam Smith, Harry Greenwood, Magnolia Maymuru (více)Videa (1)
Recenze (50)
Těšila sem se na brutální REJP a REVEDŽ a ono se tam sice rejpalo a revendžovalo ale, buddhožel, dost při zemi. Holt sem asi moc otrlá, ale to, že někdo ťukne panenkou, ééé chci říct miminkem, o zeď a následně pronese něco jako "Hups, to sem posral" mě ze židle nezvedne natož z postele. Ano, máme tu i další zabití dítěte, a znásilňování a podřezávání a řezání hlavy a rozbíjení hlavy na sračku, jenže drtivá většina toho se děje mimo záběr nebo s mikroseKundovou ukázkou. Hlavní hrdinka je pošahaná kráva na což má právo, jelikož když člověku zabijí robátko a manžela, tak asi lupne v makovici, ale to jí fuck neomlouvá, aby nakonec vyměkla jak kokot po vycákání. A to byla na začátku pěkně tvrdá, stejně jako bývá tvrdej ten...no nic. Aisling jí nicméně hraje dobře a vše zachraňuje černej Billy, kterej má pořádnýho černýho ptáka a svým oštěpem vopíchá každýho chlapa, co mu dá záminku. Hlavní záporák byl kolosální zmrd, Samík Claflinů ho hrál skvěle a velmi zdatně mu kundoval Damon NeSalvatoreAleHerriman. Díky těm dvěma stálo za to překousnout přepálenou stopáž páč sem se mocinky moc těšila na to, jak strašnou smrtí pojdou. No a strašný to bylo. Dokonce příšerný. Celkově lehkej nadprůjem co mohl bejt kolosálně hustej. Třeba příště, ale nelituju. Takže Cordelle, kámíku, díky za doporučení. ()
Syrový australský demýtizační (revizionistický) antiwestern s mimikry irsko-aboridžinského revenge filmu - o pomstu tu totiž vlastně ani nejde...jako spíše o pojmenování bolavých míst kolektivní paměti a národní minulosti...navíc tu (jako bonus) silně probleskují oživené vzpomínky na Jane Campion... ()
Film, který se z počátku tváří, že bude o nekompromisní likvidaci nadržených Angličanů a ve výsledku je pouze na více než dvě hodiny roztaženým artem, kde se "akce" nedočkáte a místo toho se neustále klábosí u ohně, nebo se cestuje z lesa do vesnice a zpátky a vytoužený revenge thriller se nedostavuje a důležitý film o temné anglicko-australské minulosti, už vůbec ne. ()
Postavami jednorozměrné a filmařsky lampasácké revenge brutality mi v rámci žánrových guilty pleasure nevadí, ale The Nightingale chce se svým velmi omezeným vypravěčským talentem, schopným maximálně spomenutého, být tematicky významnou výpovědí o kruté době osídlování Austrálie Angličanama s jejich povýšenectvím a krutým zacházením jak s aboridžincema, tak trestancema. Zavraždění batolata, znásilňování, zabíjení sedláckých rodin jen pro zábavu. Po velmi silném úvodu, naznačujícím brutální revenge flick, film postupně přelaďuje na duchaplnější cíl, přičemž celý čas působí jako drahé cvičení průměrného žáka filmařiny. [Helsinki IFF] ()
Rovnako ako v Brimstone, aj u Nightingale by muselo byť to množstvo krutosti a zla zobrazené ešte trochu iným spôsobom, aby sa dalo brať aj ako niečo viac, ako len krvavé explo. A pokiaľ tomu celý čas aj tak veríte, akonáhle pozvú domorodca k stolu, od toho okamžiku sa to skrátka rozpadne. Najviac zo všetkého uveriteľnosti pomáha nie režisérka, ale Aisling Franciosi, ktorej výkon je hlavne v momentoch hnevu (po úvode) uveriteľný a nepríjemný. Z režijných nápadov ma bavili pohľady na lesnú, mesačnú oblohu, počas bezmocnosti tých zlých vecí. Bezmyšlienkovité vraždenie každého decka a domorodca tomu naopak ubralo najviac zo všetkého. 65% ()
Reklama