Režie:
Clint EastwoodScénář:
Billy RayKamera:
Yves BélangerHudba:
Arturo SandovalHrají:
Paul Walter Hauser, Sam Rockwell, Kathy Bates, Jon Hamm, Olivia Wilde, Nina Arianda, Ian Gomez, Dylan Kussman, Mike Pniewski, Niko Nicotera, Brandon Stanley (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Clint Eastwood obohatil svou režijní filmografii o další film podle skutečné události. Snímek nazvaný podle hlavního protagonisty Richard Jewell se vrací do roku 1996, kdy se během XXVI. letních olympijských her v Atlantě podařilo pracovníku bezpečnostní agentury, Richardu Jewellovi, zachránit tisíce životů nálezem batohu s výbušninou. Z prvotně oslavovaného hrdiny se však později, kvůli manipulativním a zavádějícím informacím z médií, stává hlavní podezřelý. Odstartovaná mediální kampaň pak pomalu ničí hrdinství jednoho muže v očích národa a to spolu s vysilujícím vyšetřováním ze strany FBI činí z jeho doposud poklidného života doslova peklo na zemi. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (2)
Recenze (370)
Vítěz v kategorii "nejpřesvědčivější prosťáček ve filmu". Eastwood s Rayem a Hauserem to zpunktovali fakt moc hezky a přehledně, takže se nakrmí bez rozdílu skoro všichni. V některých bodech se sice zbytečně černobílilo (novinářka Olivie Wilde je až absurdní karikatura senzacechtivé svině), nicméně výpověď o médiích, která zakousnou každého, kdo se nedokáže bránit, je (nejen) divácky vděčná. Fajn film. ()
Médiá vedia celkom úspešne ruinovať život, o tom niet pochýb. A v prípade Richard Jewella to platí dvojnásobne - hrdinom iba tri dni, potom strmý pád dole... Clint Eastwood zase raz predviedol čo vie za režisérskou stoličkou, životopisné snímky mu idú veľmi dobre. Potešilo ma aj účinkovanie Sama Rockwella, Katy Bates či Olivie Wilde, ktorá si tu zároveň strihla jednu zo svojich najodpornejších filmových postáv - hyenu v ľudskej koži. A hrala sakra dobre. Niečo na zamyslenie, či sa nám to páči alebo nie, význam médií bude iba stúpať. Ľudia sú naozaj v mnohom ako ovce, poslušné stádo ktoré ide tam, kde aj väčšina. A mozog na vandrovke väčšinou. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Až sa nedá uveriť, že to točil Clint Eastwood. Ale to nieje jeho chyba, že to takto dopadlo. Je to chyba, že zaujímavosťou tejto skutočnej udalosti je len 5 sekundový výbuch bomby. Novinárka platiaca za senzačné informácie sexom je až príliš otrlá, Jewell aj jeho matka zas až moc prostoduchí, agenti FBI až prehnane zatvrdlí. Umiernenosť prichádza len so Samom Rockwellom v úlohe druhoradého právnika, ktorý do prípadu vnáša trochu efektného divadla a trochu súkromnej irónie. Kúzelne obracia oči v stĺp, kedykoľvek jeho klient, nočná mora každého advokáta, poruší záväzok mlčania a ako naivný chlapec ponúka pomoc mužom zákona, ku ktorým by tak rád patril a ktorí na neho pritom skúšajú podraz za podrazom. Rozprávačsky je to skrátka máličko nuda, hoci všetky remeslá vykazujú solídnu úroveň a vedľa Rockwella si postupne získa náklonnosť aj hrdina Paula Waltera Hausera, ktorý svoje pohnutia zajedá obrími sústami. ()
Eastwood je klasik, mám jeho filmy rád. Má cit pre rozprávanie príbehov, netlačí do svojich filmov zbesilé strihy, moderné postupy ani nereálne báchorky. Vie si vybrať tému a s veľkou percentuálnou úspešnosťou ju vie doviesť takmer k dokonalosti. Tento príbeh stojí takmer celý na hlavnom hrdinovi, preto bol výber hlavného herca veľmi dôležitý. Paula Waltera Hausera som videl vo filme Já, Tonya a už tam ma zaujal...a Sam Rockwell a Kathy Bates? Parádny bonus... Hauser zahral neskutočne. Dôverčivý dobrák s veľkým zmyslom pre zákon a poriadok dopláca nielen na svoju ukecanú povahu, ale i na novinársku nenásytnosť a nekonečnou honbou za senzáciou. Je to smutný pohľad na človeka, ktorý nežil úplne ukážkový život a práve tieto jeho prehrešky minulosti mu v mnohom zkomplikovali situáciu. Na druhej strane práve toto z neho robí človeka, ktorého si divák rýchlo obľúbi a fandí mu až do samého konca. 80%. . ()
Když napíšu, že Clint Eastwood je pro mě nejobdivuhodnější filmař současnosti, možná si budete myslet, že obdivuji hlavně to, že na prahu devadesátky pořád točí. A navíc tak skvěle. To je určitě pravda, ale já ho ještě víc obdivuji za to, jaká témata si vybírá a jak je dokáže zpracovat. Richard Jewell je další z jeho „obyčejných hrdinů“, který prožil něco, čemu by se tak úplně nechtělo věřit, kdyby se to doopravdy nestalo. Ovšem na rozdíl od Sullyho Sullenbergera, jemuž hrozila „jen“ ztráta kariéry, Richard Jewell stojí před elektrickým křeslem a díky tomu, že je vlastně přerostlým zásadovým dítětem a bezmezně vzhlíží k představitelům zákona, si do toho křesla navíc sám pomalu a ochotně sedá. Ten příběh je úžasně děsivý. Bez výjimky skvěle zahraný (kdybych měl někoho vyzdvihnout, bude to kromě P. W. Hausera můj oblíbený chameleon Sam Rockwell) a hlavně tak krásně vyprávěný, pomalým baladickým způsobem s občasným odlehčením v podobě citlivého humoru, který divákovi uleví a zároveň podtrhne absurditu celé té situace. Nádhera. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (14)
- Natáčalo sa v americkom štáte Georgia, predovšetkým v meste Atlanta. (Real Tom Hardy)
- Všetkým logám Olympijských hier chýba päť kruhov. Ich použitie Medzinárodný olympijský výbor zamietol z dôvodu ochrany autorských práv. (Real Tom Hardy)
- V roku 2013 bol do pozície režiséra zvažovaný Paul Greengrass, napokon sa však rozhodol režírovať film Jason Bourne (2016). Neskôr bol kontaktovaný aj David O. Russell, no k dohode nedošlo. O dva roky neskôr, v apríli 2015, réžiu zvažoval Clint Eastwood, ten sa však pustil do réžie filmu 15:17 Paríž (2018). Nakoniec sa v decembri 2016 k réžii upísal Ezra Edelman. V júni 2019 sa k réžii napokon definitívne vrátil opäť Clint Eastwood. (Real Tom Hardy)
Reklama