Režie:
Neil JordanScénář:
Neil JordanKamera:
Bryan LoftusHudba:
George FentonHrají:
Angela Lansbury, David Warner, Stephen Rea, Sarah Patterson, Susan Porrett, Terence Stamp, Jim Carter, Georgia Slowe, Brian Glover, Graham Crowden (více)Obsahy(1)
Společenství vlků působí povědomě až do okamžiku, kdy si hrdinka obleče červenou kápi, vydá se přes hustý les za babičkou a musí si dávat pozor na vlky. Pak pochyby zmizí a lze si tuto svéráznou variaci na Červenou Karkulku vychutnal se vším všudy. Vztah mladé dívky Rosaleen s její babičkou dalece přesahuje hranice vytyčené pohádkou, stejně jako mluvící vlk není jen místní kuriozitou. Podmanivý film Neila Jordana (Hra na pláč, Snídaně na Plutu) nabízí otevřeně psychoanalytickou hru s jednoduchým pohádkovým příběhem, v níž je všechno podřízeno propracované vizuální stylizaci, netradičnímu vyprávění a především důmyslným dialogům. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (166)
Tohle je dost zvlastni film. A rozhodne bych nerek, ze to je krapet odlisna verze o cervene Karkulce, je sice fakt, ze tu je babka, vlk i mala holka s cervenym plastem, ale pohadku to pripomina zhruba nakejch 15 minut z celkovyho casu filmu. Jinak je to takovej fantasy horor slozenej z jednotlivejch jakoby flashbacku, kdy postupne babka a holka vypravi nejaky pribehy a z toho se pak postupne rysuje pribeh o vlkodlacich. No a to cely je vlastne sen. Ale i pres to, ze to je takle zajimave poskladany, tak bych nejakej silnejsi pribeh uvital. Jinak film ma perfektni atmosferu a po vizualni strance to je fakt nadhera, navic Lansbury je v roli babky fakt perfektni. Co se trochu nepovedlo, jsou premeny na vlkodlaky, to pusobi krapet smesne, i kdyz jsou krvavy. Celkove se jedna o hodne zajimavej film, ale na plny hodnoceni to nebude, zas tak moc me film nechyt, ale rozhodne necekejte dalsi vlkodlaci horor v rade. ()
Směsice pohádky a hororu dle dnešního chápání, ale stačí si přečíst třeba Pentameron od Giambattisty Basileho, aby bylo jasno, že původní verze pohádek bývaly občas pěkně krvavé. Obrazově je ten film často velmi působivý, a to v polohách lyrických i brutálních. Metafory a podobenství napájené z pramenů erotiky a dekadence ve snovém oparu. ()
Vcelku nejspíš lacině natočená a přiznaně studiová pohádka podmaňuje roztomile sexuální temnou atmosférou a poetickými záběry, kdy například krev zabarví bílý kvítek do ruda nebo babiččin konec. Vtipné jsou odkazy na původní pohádku O Červené karkulce a vlkovy odpovědi, proč má tak velké oči, ruce, zuby. ____ Karkulka je i v původní verzi silně sexuální pohádka, tady to ale Jordan ještě zdůraznil a je jasné, že holčička, která se vydá do nebezpečného lesa oblečená do rudého signálního pláště, není žádné neviňátko. ____ Zbytečná mi připadala současná dějová linie, film by si hravě vystačil se středověkem a vsuvkami v podobě vyprávěných příběhů. Přeměna ve vlka taky mohla být méně naturalistická, tady působila snad i schválně směšně. ___ Jinak ale, všechna čest, nálada filmu je mimořádná, obrazy jsou nápadité a zasahující a příběh se nebojí jít až za hranu obvyklého filmového vyprávění, kdy vše musí být uhlazené a roztomilé. /6. 6. 14./ ()
Na Jordana jsem po jeho Druhém já poněkud zanevřel,-teda ne že bych nějak výrazně slinil nad jeho předchozími kusy,který se ksichtí že ten mejnstrým jen jakože náhodou ale těch ,,myšlenek" tam.Leda prd.No nic,risknul jsem to,když už tu máme (některý) DVD na pultech za dvacku a začátky mnohých rejžů jsou mnohem zajímavější než jejich konce..... A nelituju!! Že se zrovna u Jordana dohledám ,,jinýho" filmu,to bych věru nečekal,aneb Frojde Frojde vždycky na tě dojde.... ()
,,A babičko proč máš tak velké oči?"-,,Protože jsem skoro slepá a musím nosit silné brýle." Tradiční pohádku o tom, jak červený plášť zmizel ve vlčích útrobách pojal Neil Jordan hodně po svém a vykouzlil tak vizuální skvost, který mě svojí obrazovou a hudební krásou úplně okouzlil. Škoda jen, že po obsahové stránce mi přišel film trochu prázdný. Sice je babiččina chaloupka přeplněná až po střechu různými symboly, ale Neil Jordan přechází ze snových představ do vyprávění a zase zpět, bez nějakých znatelných přechodů a tak mi toto bloudění ze snu do snu dalo trochu zabrat, protože jsem film sledoval v pozdních hodinách a tak jsem měl občas větší starost o to udržet víčka nahoře než sledovat jestli se pohybujeme pořád na úrovni snu, ale za již zmíněnou vizualitu, originální pojetí a půvabnou hrdinku, která navíc svůj part zahrála velmi dobře musím dát 4* ()
Galerie (94)
Photo © Carlton International Media
Zajímavosti (6)
- Celý snímek je kromě úvodní scény natočen ve studiu Shepperton v Anglii. (mahler)
- Ze sbírky Krvavá komora vybrali tvůrci pro film tři povídky - ("The Company of Wolves", "Wolf-Alice" and "The Werewolf") - které jsou vesměs trochu brutálnější variací na červenou karkulku. (mahler)
- Předlohou pro film je sbírka povídek nazvaná Krvavá komora (poprvé publikována 1979) od spisovatelky Angely Carter. (mahler)
Reklama