Režie:
Petr ZelenkaScénář:
Petr ZelenkaKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jan PonocnýHrají:
Klára Melíšková, Hynek Čermák, Václav Neužil ml., Tereza Ramba, Marek Adamczyk, Miroslav Krobot, Martin Myšička, Pavla Beretová, Berenika Kohoutová (více)Epizody(12)
-
Jiří Arch (E01)
-
Studio B (E02)
-
Budování mediálního obrazu (E03)
-
Vulgarismy (E04)
-
Ženské zbraně (E05)
-
Supervizor (E06)
-
Černý prodej filmů (E07)
-
Ceny Františka Filipovského (E08)
-
Inzerát (E09)
-
Monitoring (E10)
-
Destrukce (E11)
-
Poslední dabing (E12)
Obsahy(1)
Komediální seriál Petra Zelenky vychází ze stejnojmenné divadelní hry, kterou režisér a scenárista napsal pro Dejvické divadlo. V komediálním seriálu začíná příběh o malém dabingovém studiu ZERO smrtí jeho majitele, režiséra Archa, Evina manžela. Zneuznaná herečka Eva (Klára Melíšková) studio po svém muži zdědí. Její ambicí je přetvořit jej v úspěšný a respektovaný podnik, což je pro ni zároveň způsob, jak si tak trochu vyrovnat účty s osudem. Studioví technici Pavel (Václav Neužil) i Karel (Hynek Čermák) jí v tom nezištně pomáhají, motivováni tajnou láskou jak k ní, tak k profesi samotné. Aby dostali bankovní úvěr na modernizaci studia, rozhodne se Eva přijmout syna bankovního ředitele Davida (Marek Adamczyk) a také Karlovu promiskuitní sestru Ladu (Tereza Voříšková). Studio ZERO ale především potřebuje sehnat nového kmenového režiséra. Angažují sice schopného, ale neurotického a agresivního Jandu (Miroslav Krobot). Herci začínají díky Jandovým metodám práci ve studiu odmítat a dabování se z nouze ujmou samotní technici. Firma jde ke dnu. Eva se cpe koktejlem „fejkových“ prášků, které jí dodává její přítelkyně Lenka (Pavla Beretová), a vrhá se do ponižujících vztahů. Nakonec, když mají být studio a pozemek, na kterém stojí, prodány developerům, se Pavel s Karlem rozhodnou, že se nevzdají jen tak snadno… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (215)
Zelenka v kombinaci s Dejvickým divadlem? To nemohlo dopadnout úplně špatně. Kvalita humoru jak na horské dráze. Místy skvělý humor, místy naopak strašlivě dementní. Originální postavy, dobří herci. Několik punkově drzých nápadů mě vážně pobavilo (Filipovský, Kapitán Filcka). Nejvíc se mi líbily poslední pesimistické díly, pochmurnost a blížící se propast Zelenka umí vytvořit velmi dobře a je nás neprovází většinou seriálu (tak jak je to předpokládám v původní divadelní hře). Nechápu, proč byly často některé příběhové linie odfláknuty a postava typu Myšička prostě jen tak zmizela z děje bez nějakých následků. ()
Dejvické divadlo nemůže téměř nikdy zklamat. Viděl jsem divadelní hru, ale všechny podrobnosti si nepamatuji, něco jsem si vybavil, ale v podstatě jde o divadelní hru rozvedenou v seriál. Za mě naprosto nejlepší díl Vulgarismy s Viktorem Preissem - jak někteří píší, také jsem chcal smíchy. Vidět Viktora Preisse, jak má dabovat debatu o felaci, je k popukání. A netušil jsem kolik synonym se dá vymyslet - jen nevím, když řeknete svojí holce, jestli nechce vypít dědka, jestli pochopí :-D No a další díl, kdy jsem se nejvíc smál, jednoznačně Ceny Františka Filipovského. Paráda Díky za skvělou zábavu. Dejvice navždy! ()
V momentech silně bizární (a zábavné), ale klasická dejvicovská lambáda, která ve finiši už dost nostalgicky voněla v magickým roku 2001, VHS, dabingu. To jsou mi blízké věci. Herci to i v malým počtu drží koukatelné od začátku do konce, protože jsou prostě dobří. Ale myslím si, že hlavní zásluhu má Zelenka, který opět boduje u scénáře a za kamerou, ještě jsem u něj za ty roky pod čtyři nešel. A Krobot, samostatný element, mě tu zabíjel: "Lidi mě serou... (...) to asi víš." ()
Ze začátku to vypadalo tak nadějně, i vesměs všichni herci mi byli sympatičtí a když se na chvíli objevil Krobot a pak zas utekl, tak jsem ocenil návrat v posledním díle "Čekali jste, že budu nasranej?" Zasmál jsem se jak naposledy snad u 6. dílu, pak šla úroven hodně dolů. Samozřejmě se mi hodně líbila Voříšková, z Čermáka možná zbytečně udělali hnupa a to závěrečné dejme tomu dojemné vysvětlení proč to vlastně všechno dělal příliš neospravedlnilo, to jak moc velkého hnupa. Naopak mi tam vůbec neseděla paní Melíšková a přestože je to jinak docela hezká ženská, tak tady bud strašně přehrávala, nebo neumí hrát, vůbec mi neseděla její postava nebo to jak vystupovala. Také různé dějové vsuvky byli strašně zvláštní... dabování filcek nebo těch prdů, to byly i na mě tak nechutné díla, že vůbec nechápu co to tam dělalo. Nebo v závěru útok na dvojčata v Americe? Z jakého důvodu to tam bylo? Bud to kvůli sledovanosti strašně rychle ucvakli a tvůrci nemohli dotáhnout své myšlenky do konce, nebo fakt dohromady lepili neuvěřitelné ptákoviny. ()
Je mi líto špičkových herců, kteří by dokázali plasticky ztvárnit kohokoliv, jenže Zelenka je svým scénářem cpe do jednorozměrných karikatur. Melíšková by zvládla bez problémů zahrát se všemi odstíny domácí paničku, která se tragikomicky po smrti manžela snaží postavit na vlastní nohy a naráží na své sebeklamy (Ženské zbraně), jenže nakonec je z ní v Zelenkově podání karikatura naprosté blbky. Voříšková a Adamczyk nemají ani to - celých dvanáct dílů jsou jejich postavy charakterizovány pouze promiskuitou. A Neužil ml. s Čermákem jsou prostě hodní ňoumové hledající svou bohyni, které by mohli sloužit. Češi se konečně naučili točit sitcomy jako v Americe, jen s tím rozdílem, že tady jsou všechny postavy bezcharakterní svině. Snad se někdy v budoucnu naučíme točit i "dramedy". ()
Galerie (143)
Zajímavosti (38)
- Zbědovaný dům režiséra Jandy (Miroslav Krobot) se nachází na adrese Tiché údolí 110, Roztoky. (sator)
- V závěrečných titulcích zazní skladba „Wonderland Ave 3“ od Jana Ponocného. (Komentarix)
- Ivan Trojan (Ivan Trojan) vysvětluje, že nedabuje proto, aby neztratil herecký civilní projev. Ve skutečnosti daboval už od roku 1987 a i v době natáčení tohoto seriálu se věnoval dabingu a měl za sebou stovku rolí. (sator)
Reklama