Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nemocnici na malém městě se odehrávají převážně příběhy dospělých. Nikdo z nich se zrovna nenachází v úspěšném období života, mají porouchané vztahy, nedaří se jim v práci. Hořkost z nich dělá lidi nepříjemné, a tak i třináctiletý uličník dostává kapky od každého, koho potká. Ne neprávem si vyslouží přezdívku Lže a krade, ale podezření na něj padá i ve chvílích, kdy je nevinný. Jenže zrovna tenhle kluk si usmyslí, že udělá radost jedné smutné holce. A protože je 5. prosince, slíbí jí, že do nemocnice přivede Mikuláše. To ovšem znamená, že se musí dostat ven. A pod bystrým zrakem vrchní sestry to nebude nijak snadný úkol. Tenhle souboj s nejistým výsledkem má ale v závěru jedno jisté – všichni jeho aktéři pomalu otvírají oči a jako zázrakem otvírají svá obrněná srdce a prožijí chvíli vzájemného porozumění. (Česká televize)

(více)

Recenze (162)

lekr 

všechny recenze uživatele

Překrásný film, který skvěle ukazuje, že každý nemá to štěstí, aby mohl mít plnou rodinu, maminku a tatínka, a taky jak člověka poznamená rozvod a závislost na cigaretách a alkoholu. Jednoduše řečeno Kachyňa mě opět nezklamal a vytvořil nádherné drama, ve kterém Josef Abrhám v roli opilického doktora přímo exceluje. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Kachyňove filmy mám rád, ale tento som videl prvý krát. Nečudo, veď jeho názov evokuje úplne iný typ filmu, než akým je. Určite to nie je detský film a iba čiastočne film o deťoch. Je to film o batohoch, v ktorých si každý z nás nesie svoje radosti i starosti, stretáva iných batôžkárov, premýšľa, prečo jedni majú batohy veľké a iní miniatúrne, premýšľa aj o tom, či sa dá s tým niečo robiť a či to nebude na úkor iného. Nakoniec si všetci na chvíľu odložia batohy a doprajú čakajúcim deťom Mikuláša aj keď vedia, že už ráno si svoje batohy ponesú ďalej a niektorí aj inde. Do toho znie Hapkova hudba a Daniel Douda završuje svoj veľký herecký part bez toho, aby bol uvedený medzi hercami tohto filmu. ()

Reklama

ViktorD 

všechny recenze uživatele

Patrně jeden z vůbec nejlepších Kachyňových snímků, které za svůj plodný filmový život natočil, patří i k tomu nejhodnotnějšímu v české porevoluční kinematografii vůbec. Vynikající scénář Jana Procházky umocňují navýsost niterné herecké výkony, ať už jde o role dětské, či dospělé. Žádné černobílé vidění postav, ale lidské typy se všemi svými světlými a temnými stránkami lidské duše, a tudíž neskonale věrné a živoucí, takže na konci filmu budete mít pochopení pro všechny z nich... ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Citlivé komorní drama z nemocnice na malém městě. Karel Kachňa se uměl vcítit do nejrůznějších lidských problémů, osudů a povah a toto své vidění předat hercům, se kterými pracoval. Josef Abrhám exceluje v roli lékařského opileckého zkrachovalce a Eliška Balzerová coby přísná vrchní sestřička mu bezvadně sekunduje. Nevím, co ještě natočil Daniel Douda, ale tady je v roli zlobivého problémového chlapce úžasný. Film o malých i velkých, ale spíše pro ty velké, čili dospělé diváky. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Městem chodí Mikuláš a roznáší dárečky, za to v nemocnici na dětském oddělení jeden takový "dáreček" leží coby pacient. Ani z něj, ani z většiny dospělých postav člověku moc do smíchu není. V tomhle televizním filmu Karla Kachyni totiž děti sice hrají důležitou roli (chodí převlečení za Mikuláše, anděla a čerta, kouří na záchodě  či smutní na nemocničním pokoji), ale jinak je to celé takové nahořklé. Nahořklé, jako život (nejen v nemocničním prostředí) někdy bývá. Přesto k uším zdejších pacientů i tamějšího personálu doznívá Mikulášovo zvonění a otevírá lidská srdce... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Ve scéně, kdy sestřičky shání doktora, Pipka (Alena Mihulová) nadiktuje telefonní číslo 26 318. Kateřina Hrachovcová na telefonu vytočí čtyřku a poté zcela jiné číslice, načež telefon zazvoní. (hermiona)
  • Pohled na město s kostelem na začátku a na konci filmu byl točen v Polici nad Metují. (stefaton)
  • Televizní premiéra filmu se odehrála v roce 1992, do kin se snímek podíval až v roce 1996. (M.B)

Reklama

Reklama