Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nemocnici na malém městě se odehrávají převážně příběhy dospělých. Nikdo z nich se zrovna nenachází v úspěšném období života, mají porouchané vztahy, nedaří se jim v práci. Hořkost z nich dělá lidi nepříjemné, a tak i třináctiletý uličník dostává kapky od každého, koho potká. Ne neprávem si vyslouží přezdívku Lže a krade, ale podezření na něj padá i ve chvílích, kdy je nevinný. Jenže zrovna tenhle kluk si usmyslí, že udělá radost jedné smutné holce. A protože je 5. prosince, slíbí jí, že do nemocnice přivede Mikuláše. To ovšem znamená, že se musí dostat ven. A pod bystrým zrakem vrchní sestry to nebude nijak snadný úkol. Tenhle souboj s nejistým výsledkem má ale v závěru jedno jisté – všichni jeho aktéři pomalu otvírají oči a jako zázrakem otvírají svá obrněná srdce a prožijí chvíli vzájemného porozumění. (Česká televize)

(více)

Recenze (162)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Pekné, veľmi pekné, smutnopekné. Aj na sviatok Mikuláša a obdobie darčekov sa dá pozrieť z inej strany a nespočíva to len v úvodnej humornej scéne, keď sa rozprávkovo ladená trojica v sekunde premení na niečo prozaické s celkom ľudským správaním. Už pri tejto scéne som vedel, že Kachyňa znovu nesklame. Pár veselých sestričiek v modrom, jedna múdra ostrieľaná vrchná sestra, doktor zo štvrtej cenovej skupiny a niekoľko detí, ktorým boli vdýchnuté nejednoduché charaktery. Všetko s vyborným obsadením, takáto mikulášska noc nemohla skončiť zle napriek všetkým nezdarom, čo sa prihodia. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Vždycky budu mít rád sladké, takže mám rád Mikuláše, co jej nosí. To nemočního prostředí mě spíše děsí. Karlu Kachyňovi se stejně jako v předchozích nemočních filmech  Pozor vizita a Počítaní oveček podařilo izolaci nemocnice skvěle vystihnout, tentokrát více depresivně. Naprosto  souhlasím s ostatními komentující, že ta nemocnice teprve se vzpamtující ze socialismu vypadá opravdu děsivě. Stejně jako svým způsobem děsiví jsou lidé  v ni působící - především zlobivý výrostek Ruda bez matky a přísná upjatá sestra v podání Elišky Balzerové. Tyhle postavy, a celý ten nemocniční závan pro mě byly  příjemné asi jako hrachová kaše na vánoční večeři. Jenže ony přišly chvíle, kdy jsem s nima začal i soucítit. Karel Kachyňa to dokázal  tak udělat, že ani tyhle figury nejsou černobilé, a vyhnout se schématičnosti. Naopak hezky neobyčejně obyčejně  citlivě upozornit na lidské starosti a mikro příběhy v tomto celém zdánlivě nenapadném filmu, kde nakonec přišla  jistá naděje....Já vám to prozradím, skutečně přišel Mikuláš. ()

Reklama

Milwa 

všechny recenze uživatele

Hořko-sladký mikulášský příběh z jedné nemocnice, kde je v tomto čase všem smutno.....malým i velkým. Herecký koncert ústřední dvojice Abrhám - Balzerová a malý uličník jim skvěle sekunduje. Výborně napsaný scénář o lásce, která nemusí být na první pohled vidět, skvělá režie. Zařadil se k mým oblíbeným Vánočním filmům.... ()

aquiver 

všechny recenze uživatele

Tohle komorní drama má blíž třeba k Přeletu nad kukaččím hnízdem, než k dětským filmům, k nimž název a z velké části dětské obsazení inklinuje. Smutnější, nádherně nostalgická atmosféra, dobrý scénář, jistí herci. S přihlédnutím k tomu, že se jedná o náš polistopadový televizní film, téměř mistrovské dílo... 90 % ()

lekr 

všechny recenze uživatele

Překrásný film, který skvěle ukazuje, že každý nemá to štěstí, aby mohl mít plnou rodinu, maminku a tatínka, a taky jak člověka poznamená rozvod a závislost na cigaretách a alkoholu. Jednoduše řečeno Kachyňa mě opět nezklamal a vytvořil nádherné drama, ve kterém Josef Abrhám v roli opilického doktora přímo exceluje. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Jan Procházka společně s režisérem Karlem Kachyňou napsal tento filmový scénář podle vlastní povídky „Lže a krade“ v roce 1969. K jeho realizaci už ale na úsvitu normalizace, kdy Procházkovo jméno figurovalo mezi zakázanými umělci, dojít nemohlo, a tak musel Kachyňa počkat dalších 20 let, než se k tomuto projektu svého dvorního scenáristy mohl vrátit. (Letní filmová škola)
  • Pohled na město s kostelem na začátku a na konci filmu byl točen v Polici nad Metují. (stefaton)
  • Pôvodne chceli režisér Karel Kachyňa a scenárista Jan Procházka natočiť film na začiatku sedemdesiatych rokov. Avšak Procházka bol v tej dobe na čiernej listine komunistického režimu v Československu a jeho scenár nemohol byť realizovaný. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama