Režie:
Baran bo OdarKamera:
Nikolaus SummererHudba:
Ben FrostHrají:
Louis Hofmann, Oliver Masucci, Jördis Triebel, Karoline Eichhorn, Maja Schöne, Stephan Kampwirth, Daan Lennard Liebrenz, Andreas Pietschmann (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(26)
Obsahy(2)
Pohřešování dítěte vede čtyři rodiny ke zběsilé honbě za odpověďmi a odkryje zarážející tajemství, které se táhne napříč třemi generacemi. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (478)
Je to výborně zrežírované a jak se na správný současný německý seriál sluší a patří, má to dokonalou hudbu. Pro mě bylo obtížné rozlišování jednotlivých postav, potřebovala bych známější nebo výraznější tváře, především obličeje mladých mužů a starých žen s dlouhými šedivými vlasy mi splývaly takřka v jeden. Nebo by měli mít všichni masku jako Adam. Ale to už bych chtěla příliš. Jinak je to dílo hloubavé, zábavné i napínavé. ()
Kde jsou ty doby, kdy jsem si myslel, že Němci neumí natočit nic dobrého. Naštěstí pryč. I když... Obecně: Skvělé obsazení, výborná hudba a střih. Zpočátku obrovské nadšení, nakonec poměrně zklamání. Některé prvotní nápady by se prostě neměli rozvíjet. První série: Skvělá temná záležitost u které jsem si, při vědomí dalších dvou sérií říkal, kdy a jak moc to celé dojebou. (*****) Druhá série: Dost bordel, klasické rozptýlení prvotní zápletky a námětu, poměrně hodně paradoxů a nesmyslů. Ale k dobru věci to dojebali až v samotném závěru. (***) Třetí série: Tak s tímhle jděte normálně do prdele. Dokoukal jsem to jen se skřípěním zubů a proto, že věci často dojíždím (odpad). ()
TV seriál. Miluji filmové / seriálové záležitosti zabývající se časovou smyčkou a tenhle seriál to povznesl opravdu na vysokou úroveň, klobouk dolů. Je ale potřeba sledovat a hlavně chápat jednotlivé časové přechody a smyčky, protože pokud Vám unikne byť malá část, jako celek Vám to v hlavě udělá totální bordel, stejně jako mě. Je to hodně náročné na to, abyste vše pochopili. Úchvatný seriál a zároveň totální mindfuck! Bravo Deutschland, bravo! | 1. série (85%), 2. série (80%), 3. série (80%) > Průměr: 82% | ()
Na seriál Dark z režie internetové televize Netflix jsem pokukoval už delší dobu. Námět vypadal krásně mysteriózně. Výsledek ale není úplně podle mých představ. První část první série byla jak kdyby ji natáčeli milovníci Městečka Twin Peaks. Neustále jsem nevěděl, co se v seriálu děje, ale pořád jsem byl fascinován prostředím a hlavně učarován zpracováním, ze kterého dýchala atmosféra vostrá jak bič Indiana Jonese. Až k nějakému šestému dílu jsem ale přemýšlel, proč bych měl být nadšený ze seriálu, kterému pořádně nerozumím, scénáristicky má skvělý námět, ale totálně odfláklé postavy, ale jinak vypadá hrozně rádoby cool a stylově. Od sedmého dílu se pak začala dít příběhová rošáda a vše začalo do sebe jakž takž zapadat. Jelikož mi ale ploché postavy byly v podstatě jedno, tak i když se něco dělo a působilo to zajímavě, nějak jsem se do toho tempa už nedokázal dostat. Seriál Dark má možná zajímavý námět, ale jinak je dutý, jak prázdné vlaštovčí hnízdo. Pro mě osobně veliká škoda a akorát to potvrzuje skutečnost, že není jednoduché natočit něco, co by bylo tajemné jak technicky, tak i duchem. ()
Už dlho ma tak nemrzelo, že kvôli posledným dvom častiam z 26 nemôžem dať päť hviezdičiek. Prvá séria vyzerá ako Twin peaks na steroidoch, okamžite upúta, je svižná, nádherne natočená. Druhá začína rozplietať jeden svet aby tretia mohla zapliesť druhý do prvého a to čo príde na konci je učebnicový deus ex pretože tak ako to scenáristi zaplietli by to v logike oboch svetov jednoducho nemohli rozpliesť. Paradoxne tým vytvorili viac otázok než odpovedí. Pri filmoch, v ktorých sa cestuje v čase oceňujem najmä ak sa nehráme na to, že paradoxy sú normálne a logicky vysvetľujeme príčiny a následky. Dark je bootstrap paradoxov plný (vrátane jedného typu "bolo skôr vajce alebo sliepka?"), to však paradoxne nie je jeho najväčší problém. Tým je to, že primerane pravidlám "pokazených" svetov nevysvetlí pravidlá pre nepokazený a tak nejak to potom postráda inú ako deus ex logiku. Ten skvelý existencialisticky depresívny 24 dielny seriál je proste nehodný tak tupého konca. 8/10 ()
Galerie (145)
Photo © Netflix
Zajímavosti (44)
- Ke konci epizody zazní píseň „Inside“ od Chrise Avantgardea. (Doomcourier)
- Tričko jednoho z mrtvých chlapců je potištěno nápisem „Atomkraft, nein danke“. Jedná se o slogan německého anti-nukleárního hnutí z 80. let. (Ignus.cz)
- Ke konci epizody zazní píseň „The Labyrinth Song“ od Izraelského hudebníka Asafa Avidana. Název i text písně jsou odkazem na divadelní představení, které hrála Martha (Lisa Vicari) a zároveň na „Ariadninu nit“, kterou našel Jonas (Louis Hofmann) ve Windenské jeskyni. (Doomcourier)
Reklama