Režie:
Karel KachyňaKamera:
Jan ČuříkHudba:
Luboš FišerHrají:
Alena Mihulová, Jiřina Jirásková, Ondřej Vetchý, Oldřich Vízner, František Husák, Jiří Růžička ml., Otto Lackovič, Vladimír Hlavatý, Bořivoj Navrátil (více)Obsahy(1)
Mladičká zdravotní sestra Marie Sahulová (A. Mihulová), „poslední panna na intru“, se rozhodne, že se stůj co stůj stane opravdovou ženou. Jenže má smůlu, vrátný ji přistihne s pacientem a ona musí za trest do zapadlé pohraniční vesničky. Její kolegyní se stane moudrá a zkušená žena, zvaná Babi (J. Jirásková), a ta dívku svérázným způsobem zasvěcuje do života a vede ji po stezkách jeho strastí i krás. Mariin příběh se vine množstvím pestrých epizod, je zalidněn rázovitými postavičkami, jejichž život je otevřený „sestřičkám“ vždy důvěrněji než jiným lidem… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Tento Kachyňův film jsem jako holka nesnášela. Přišel mi depresivní, odpudivý, nechápala jsem, proč se ty postavičky z toho hnusného života tak radují. Po letech ho vidím úplně jinak. Krásně vystihuje, jak Čechům jejich sexuální benevolence a nadhled pomáhají v těžkých časech, jakými 50, léta jistě byla.. Zachycuje, jak prostě rození, plození a umírání probíhalo. ()
Celý film se točí o tý voňavý frndě, jakožto se kolem ní točí i celý život. Jenže v tomto hořskosladkém filmu (jak je u Kachyni zvykem) podobné problémy prožívá překvapivě žena. Po celou dobu svádí souboj s časem, aby už nebyla pannou a ne a ne se tohoto prokletí zbavit. Tedy až do doby, dokud se neobjeví bachratej Růžička a nebude ji chtít znásilnit. Kromě takových vzrůš se ve filmu objeví i porod v sanitce, který mne velice zaujal. [4261. hodnocení, 78. komentář, 69%] ()
Odlehčená/více humorná a zároveń velmi kvalitní adaptace literární předlohy. Mihulová ve své první filmové roli naprosto suverénní. Jiráskovou nemusím, ale výborná herečka a tyhle role jí sedí. Závěrečná taneční hop-skok-scéna je mile pohodová a mysl uklidńující. Vladimír Hlavatý je kouzelný ve své komické mini-roli. ()
Bezesporu jedno z nejlepších děl Karly Kachyni a hereckého mistrovství Jiřina Jiráskové v její komediální poloze. Už ten film znám nazpaměť a stále mě nepřestává bavit. Každá scéna má tu svůj význam, není tam nic zbytečného. České pohraničí na počátku 50. let takhle podobně vypadalo, pamatuji si to z vyprávění svého otce, který tam začínal učitelskou dráhu. Noví osídlenci přicházeli často ze Slovenska, bývali to mnohdy lidé prostí až rozumově omezení, a podle toho to tam vypadalo. I ten sedlák, zatrpklý tím, že mu "sebrali" pole a sám musí pracovat na státním statku, spousty bláta, hnojiště... Těžko se rodil nový život v českých Sudetech... A k tomu všemu přišla mladičká dívka (mimochodem zde se stárnoucí Kachyňa zamiloval do o 40 let mladší Aleny), aby zde poznala tvrdé stránky života a dobrala se skutečné lásky a stala se ženou. Scéna, kdy přiváží do nemocnice novorozeně, mě vždycky dojme. ()
Co že tak nízko??? Hej lidi (někteří)??? Koukali jste do háje na stejný film co já??? Ne že by Kachyňa nenatočil většé pecky (ne že by tento film ovšem nebyl pecka), ale když se člověk podívá, jaký píčoviny jsou zde často hodnoceny tak vysoko, měli by sestřičky rozhodně mít alespoň svých zasloužených 85%!! ()
Galerie (13)
Zajímavosti (21)
- Jiřina Jirásková (Babi) a Alena Mihulová (Marie) držali počas natáčania filmu vajíčkovú diétu, vďaka čomu schudla každá tri kilá. (Raccoon.city)
- Snímek byl natočen na motivy knihy „Vizita“ od Adolfa Branalda, stejně jako další film Karla Kachyni Pozor, vizita! (1981). (sator)
- Jiřina Jirásková (Babi) a Alena Mihulová (Marie) sa počas natáčania zblížili natoľko, že Jirásková dokonca pripravovala svoju mladšiu kolegyňu aj počas jej talentovej skúšky na AMU. (Raccoon.city)
Reklama