Reklama

Reklama

Jak si nepodělat život

(seriál)
  • angličtina How Not to Screw Up Your Life (festivalový název)
Drama / Komedie / Psychologický
Česko, 2019, 5 h 20 min (Minutáž: 74–84 min)

Hrají:

Ondřej Vetchý, Eva Hacurová, Tereza Brodská, Miroslav Krobot, Eliška Křenková, Marika Šoposká, Vít Gajdoš, Jan Jankovský, Petr Motloch, Radek Bruna (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Učitelka základní školy s mindrákem ze své nadváhy, bankovní úřednice, které se najednou objeví podivný ekzém kolem očí, stárnoucí majitel nonstop lahůdek v nešťastném manželství, osamělý muž žijící v lesích a cizích chatách… můžou přežívat dál se svým problémem, skrývat ho a neřešit. Anebo se s ním porvou a za cenu šrámů a ran si svůj život opraví k lepšímu. Autorka cyklu Tereza Kopáčová představí příběhy, se kterými se můžou diváci jednoduše ztotožnit. (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

Pepinec 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úplně mi není jasný, proč tenhle čtyřdílnej seriál vůbec vzniknul a jakej si kdo představoval, že bude mít přínos. Působí to na mě jako snaha o českej Netflix. Ale co už, máme to tady, tak to pojďme hodnotit. Oceňuju, že každá povídka má silný tahouny v hlavních rolích a úroveň zpracování je vlastně dost vyrovnaná. Co u mě rozhoduje, tak to je výslednej pocit z námětu, a protože nejsem profesionální kritik, nýbrž divák konzument, můžu to úplně v klidu považovat za bernou minci. Taky se mně líbí, že navzdory názvu jde spíš o návod, jak si život podělat = nikdo ti moc necpe, jak by to teda mělo bejt, přijď si na to sám. Teda krom prvního dílu, to je trošku úlet... Epizody bych zkrátil na dýlku poslední a přidělal bych pár dalších, kdyby se mě někdo ptal. A teď mě omluvte, jedu na chatu přepočítat konzervy. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

ČT a její programové schéma nedělních večerů mě prostě nepřestává překvapovat. Vedle přehršele kriminálek viz. série Detektivové od Nejsvětější trojice konečně přišel námět z trochu jiného soudku, z toho tragikomického, který mě tolik baví. Každá epizoda skrývala jiné poselství, každá dokázala uhranout, pobavit, znechutit i zamyslet se sám nad sebou. Lze prostě a jednoduše říci, že se jedná o povedený cyklus povídek, kterému kraluje závěrečné, thrillerem říznuté drama s Ondřejem Vetchým, na záda mu ale zdařilým zpracováním dýchá i zbytek. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejlepší herečkou celé minisérie je Eva Hacurová. Škoda, že Nonstop lahůdky nenatočila Kopáčová nebo Karas, scenáristicky nejlepší a se skvělou ústřední hereckou dvojicí. Hřebejk by už toho opravdu měl nechat, je vidět, jak ho natáčení otravuje, nebaví, dokonce snad i nudí. U lopaty by dříve talent rozvíjejícímu režisérovi mohlo být lépe, tedy nám divákům by určitě bylo lépe, kdyby šel Hřebejk zase o dům dál. U všech dílů je solidní kamera i hudba, u tří i velmi dobrá režie. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Na český (televizní) počin mimořádně kvalitní. AŽ BUDOU KRÁVY LÍTAT drama nesebevědomé macaté učitelky, která se našla v tančení burlesky, kazí nepravděpodobný konflikt mezi ní a žákem. Pochybuji, že by se kterákoliv učitelka odvážila vylít žákovi na hlavu mlíko, či že by mu pustila svůj klip, jak tančí ve spodním prádle. To by bylo na titulku Blesku. Každopádně tím však dosvědčuje, že se na povolání učitelky absolutně nehodí. VELMI DŮLEŽITÉ MÓDNÍ OKÉNKO: Krásný, přímo vzorový příklad, jak může člověka změnit oblečení. Oplácaná, nesebejistá učitelka s nějakým tím kilem na víc (řekněme: full verze holky krev a mlíko), se snaží skrývat ve vytahaných hadrech pozvracené barvy. Špatně! Jen tím upozorňuje, jak uboze se cítí a vyzdvihuje tím leda vlastní neatraktivitu. Zatímco, když nahodí barevné oblečení se střihy, které její postavu kopírují, rázem je z té samé šedé myši šťabajzna, co má sexappeal. NONSTOP LAHŮDKY Podle mě nejlepší díl cyklu. Hrabalovsky laděné vyprávění o lidech tak trochu na okraji, či v krajních situacích. Jedna noc, pár dialogů, velmi dobře nastavená dynamika vztahů, nějaký ten chlebíček – a je zaděláno na slušné, byť všednodenní drama. Povídka pracuje s charaktery postav. MŮJ BEZVADNEJ ŽIVOT Zde se vyprávění soustředí na portrét ženy, která chce mít vše pod kontrolou, až se jí vše začne právě kvůli této snaze rozpadat. Brodská se svým místy hysterickým projevem se na roli hodí perfektně. Vyústění povídky je rozumné a vcelku vtipné. BEZE STOPY Vánoční pohádka s nikoliv nutně šťastným koncem. Trochu mi tady přišlo, že snaha diváky dojmout byla moc okatá, ale přesto je celkový dojem pozitivní. Podle mě tu čáru jen mírně přešlápli, nikoliv překročili. ()

pipapa 

všechny recenze uživatele

Tohle se nedá a ani to nemá cenu nějak moc komentovat - prostě dekadentní spotřební společnost produkuje dekadentní spotřební umění neboli zboží. Tady máme další produkt takové zbožní pásové výroby. Produkt pro generace dorostlé a narozené po r.1989, které se velmi rychle vzdalují své lidské přirozenosti a stávají se samy produktem konzumu a zároveń jeho lehce manipulovatelným otrokem...I zde se "společensky i politicky svobodní" tvůrci snaží svoji uměleckou nemohoucnost občas maskovat bezduchou stupiditou a lacinou vulgárností...Hudba, zvláště u třetí povídky, je zde odstrašujícím příkladem úpadku současné hudební scény...Jednotlivé povídky: první-1, druhá-odpad, třetí-1, čtvrtá-2. ()

Galerie (143)

Zajímavosti (15)

  • Při prvním setkání s policií Karel (Miroslav Krobot) tvrdí, že nemá mobilní telefon, protože ho nepotřebuje. O chvíli později při odchodu podává policista Karlovi vizitku, že má zavolat, pokud si na něco vzpomene. Jeho odpověď zní, že „zavolá“, ale to asi těžko, protože jak sám řekl, mobil nevlastní. (Petr.Penicka)
  • Tereza Brodská musela kvůli své roli přibrat několik kilogramů a naučit se skákat šipku do vody. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)
  • Při objednávce v bufetu „Deset deka pochoutkáče“ obsluha (Karel nebo jeho manželka) nikdy požadované množství salátu neváží (přestože před ním na pultě stojí digitální váha) – vždy nabírá lžící přímo na talíř nebo do kelímku a bez zvážení podává zákazníkovi. (dogma97)

Reklama

Reklama