VOD (3)
Obsahy(2)
Vraťte se do světa dvou realit: každodenního života... a toho, co se za ním skrývá. Aby Neo skutečně poznal sám sebe, musí znovu následovat bílého králíka do Matrixu. Neo už samozřejmě ví, co má dělat. Co ovšem netuší je, že Matrix je nebezpečnější než kdy předtím. Déjà vu. (Magic Box)
Diskuze
jinak samozřejmě zase píšeš úplné fantasmagorie, Analytik je skutečně naprostý idiot, že vůbec Smitha oživoval/zahrnul do svého Matrixu, na což ostatně na konci filmu doplatí, že? Nebýt téhle naprosté a nelogické hrubky, tak Neo Trinity nikdy neosvobodí;) Nikde ve filmu pak není řečeno, že by Neo ke své "energetické efektivitě" Smitha potřeboval, to platí zkrátka jen pro tu Trinity, tak co kdyby sis přestal vymýšlet své pohádky?:)
na příspěvěk reagoval Bluntman
jj vážení, jakmile to či ono nevidíte stejně jako soudruh Blunťa, tak jste blbci co se mýlí;)
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
Uživatel karamel smazal svůj příspěvek.
Soubor neutříděných dojmů v podobě plusů a minusů bych za recenzi neoznačoval.
Návrat Smitha má hned několik důvodů, rozhodně není nesmyslný. Jednak je vysvětleno, že Stroje čerpají energii z Thomase/Nea díky tomu, že ho udržují permanentní mizérii, čehož je dosahováno skrz jeho ne/vztahování se k druhým. Na úrovni oživených starých známých je to Trinity/Tiffany, na úrovni programů je to Smith/něco-jako-šéf korporace. Jednak Smith není zbytečný, protože třeba bez něj by závěr - vzhledem k Analytikově převaze nad Neem i ostatními - dopadl jinak. Jednak Smith není zbytečný s ohledem na ten motiv binarity, který se stává tématem: Neo a Smith jako zdánlivé protiklady, přitom se jde za tuto binaritu...
Ok, mám tu audiorecenzi.
Nejvíc ze všeho mi vadil návrat Smithe. Nejen, že nedává smysl (proč by si Stroje zálohovaly program, který způsobil takový chaos), navíc je ve filmu zcela zbytečný. Vážně, kdyby tu nebyl, vůbec nic by se nezměnilo.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Cokoliv, co člověka dovede k tomuhle, není a nemůže být zbytečné: https://www.youtube.com/watch?v=t0n2KUtuXYM . :)
na příspěvěk reagoval PanWolf55
Tak já jsem spokojenej. Bavilo mě to víc, jak Spiderman. Pouze posledních 5sec bylo asi zbytečných :)
na příspěvěk reagoval Bluntman
Tak zrovna poslední Spider-Man bývá v souvislosti s posledním Matrixem zmiňován často. V angloamerických kritikách v tom slova smyslu, že Matrix je takovou protilátkou na superhrdinský jed v podobě Spider-Mana. Na angloamerickém Youtubu zase převážně negativně, protože spider-manovská nostalgie těší, matrixovská reflexe nostalgie nesedne každému - a není ani konsenzus, jestli je MR tzv. nostalgia-bait, nebo nostalgii reflektuje a staví se k ní kriticky, nebo je někde mezi dvěma hraničními póly (nostalgický a antinostalgický).
A nevím, co je na prologu MR patetického nebo hloupého. Patetické nic (s ohledem na význam toho slova), přitom Revolutions je třeba patetické dost, a hloupého - no, ve vztahu k takovému Baudrillardovi je to mnohem méně problematické uchopení konceptu simulaker než v případě jedničky, která se přitom na Simulace a simulakra přímo odkazuje.
Udělal jsem totéž u Tenkrát na západě. Jako koukat dvě hodiny nebo kolik to má na to, jak někdo chytá na nádraží mouchu do hlavně a potí se u toho, to fakt ne.
Bohužel byly pro mě úvodní minuty natolik hloupé a pateticke, že jsem usoudil nedat tomu šanci dál. Tolik času nemám. Tisíc lidí, tisíc chutí. Ne každý zase zkousne takového Stalkera. Ale je prima, dostávat tu tipy na "konkurenty" Matrixu jako třeba Spidermana, alespoň je vidět, kam se jako snímek morálně řadí.
Ne, ten film se v prologu prezentuje jako komentář matrixovského universa a jeho odkazu, což činí dvě a půl hodiny. Že někdo tohle nezaznamenal v průběhu celého filmu, nesvědčí jaksi o nedostatcích samotného filmu, nýbrž o nesmyslně normotvorných nárocích publika, jimž - oněm nesmyslně normotvorným nárokům - film ke konci prvního aktu vysmívá v jedné montáži.
Tak daleko ses ale ani nedostal, takže si můžeš jakékoliv hodnocení nechat spíš pro sebe, protože ani nevíš, k čemu se vyjadřuješ, když jsi to nedokoukal. Chápu ale, že pokud se během jedné akce (schválně, vzhledem k těm namistrovaným řečem, víš jaké, viď?) mainstreamový blockbuster odkazuje k Derridovi, byť nepřímo, je to asi nedostatečně hluboké bo co. Bych doporučoval posledního Spider-Mana, ten se odkazuje vedle sebe samého k internetovým meme, tam mnozí udrží krok s hloubkou.
Ono má smysl řešit, jak se matrixovská akce ve "čtverce" upomíná k těm předchozím, jak se k nim vztahuje, jak ji začleňuje do vyprávění a jak přerámovává určité významy s ní spojené, ale to by názorový oponent musel v prvé řadě zhlédnout víc než prvních několik minut, no.
na příspěvěk reagoval meti
Kdysi nasadil Matrix laťku ostatním akčním filmům proklatě vysoko a zadupal je do země. Dnes musíme měřit stejným měřítkem. Jestliže tu máme filmy jako Tropa de Elite, Raid. Nevšiml jsem si, že by se během těch úvodních minut snažil Matrix prezentovat jako parodie sebe sama. A nebo jsem nestíhal držet krok s jeho "hloubkou"...
Megapudink → vyčistit zuby, přečíst pohádku a jít spát, alou!
na příspěvěk reagoval Bluntman
Mně je to předhazováno, protože si to někteří a některé myslí, ne proto, že by tomu tak bylo. Osobně Resurrections po dvou zhlédnutích považuji za slabší film než Speed Racer anebo finále Sense8 (co se týče tvorby Wachowské). Stejně tak nejsem slepý vůči určitým nedostatkům, pokud by pro mě byla určující konkrétní optika (např. choreografie, snímání i střih kontaktních soubojů je horší než v matrixovské trilogii, ale ty souboje oproti matrixovské trilogii mají jinou funkci /je to takové dekonstruktivistické a rekonstruktivistické blbnutí/, a tak mi ty výtky nepřijdou moc relevantní).
A o naivním divákovi jsem se zmiňoval v komentáři s odkazem na Eca, když jsem posouval a dával nové vyznění tomu Žižkově urážlivému rozdělení matrixovského publika na "idioty" a "pseudointelektuály".
Jinak by imho bylo lepší, kdyby ses k tomu filmu vyjadřoval po jeho zhlédnutí. (Přijde mi ale celkově... smutné, že i bez něj jsi k tomu vnímavější než ostatní, kteří mají tendenci srovnávat pro přiřknutí hodnotících znamének, a tak se chytají do pasti připravené snímkem a odpovídají těm karikaturám lidí s představou, co by Matrixy mít měly a co je pro ně určující.)
Mně je to předhazováno, protože si to někteří a některé myslí, ne proto, že by tomu tak bylo. Osobně Resurrections po dvou zhlédnutích považuji za slabší film než Speed Racer anebo finále Sense8 (co se týče tvorby Wachowské). Stejně tak nejsem slepý vůči určitým nedostatkům, pokud by pro mě byla určující konkrétní optika (např. choreografie, snímání i střih kontaktních soubojů je horší než v matrixovské trilogii, ale ty souboje oproti matrixovské trilogii mají jinou funkci /je to takové dekonstruktivistické a rekonstruktivistické blbnutí/, a tak mi ty výtky nepřijdou moc relevantní).
A o naivním divákovi jsem se zmiňoval v komentáři s odkazem na Eca, když jsem posouval a dával nové vyznění tomu Žižkově urážlivému rozdělení matrixovského publika na "idioty" a "pseudointelektuály".
Jinak by imho bylo lepší, kdyby ses k tomu filmu vyjadřoval po jeho zhlédnutí. (Přijde mi ale celkově... smutné, že i bez něj jsi k tomu vnímavější než ostatní, kteří mají tendenci srovnávat pro přiřknutí hodnotících znamének, a tak se chytají do pasti připravené snímkem a odpovídají těm karikaturám lidí s představou, co by Matrixy mít měly a co je pro ně určující.)
na příspěvěk reagoval meti
Patánáct minut, já už po vteřině věděl, že je to sračka, takže jsem odešel z kina, hned po té vteřině.
na příspěvěk reagoval GigaPudding
Nevydržel jsem tu matlaninu ani patnáct minut. Někteří lidi jsou asi nenároční.
na příspěvěk reagoval Akira777, GigaPudding
Za mě je to nejlepší Matrix. Totálně a s velkou rezervou.
Jednička byla příliš hloupá a přímočará (vlastně šablonovitější hero journey příběh těžko pohledat). Dvojka, za mě top z trilogie, protože boří/prohlubuje původně stupidní mýtus a tím ho povyšuje na mnohem víc + zvládá pokračovat ve filosofování na téma (iluze) volby a navazuje úvahou na původní téma o definici reality tentokrát o definici lidství. Do toho revoluční akce (jo, ta hejtovaná mlátička na náměstí s virtuální kamerou posunula akční žánr jako máloco jiného). No a trojka taková dvojjaká, uzavírání kruhu.
Čtyřka se nelíbí jen půlmozkům, co nechápou obsah filmu ani když jim to servíruje (a přímo říká) na zlatém podnose. Ne, fanoušci se nesnaží to nějak "uhrát" jakože to je dobrý film. Je to umělecké dílo non plus ultra, film je to naprosto parádní a opět revoluční, dokonce víc, než kdo čekal. Jen to tentokrát fakt není pro imbecily, pro které byl Matrix o mlácení se v pseudokungfu, protože ani neví, co to vlastně to kung-fu je a jestli se to jí s jasmínovou rýží nebo s nudlemi. BTW akce v jedničce (až snad na souboj v dojo) stála totálně za hovno. To ale tupý idiot nepochopí, musel by znát nějaké to bojové umění, protože to plácání, co tam je, je pro zasvěcené spíš k smíchu. Tuctové kulisy, prkenné herectví, tragicky špatná choreografie (scéna Morpheus vs Smith v koupelně), over-the top klišé a tuna patosu...to celé v lobotomicky stupidním a přímočarém podání, co se vejde do scénky o délce 5 minut a ještě se bere smrtelně vážně? Tohle jste chtěli? První film je úlitba idiotům a iluze na více úrovních, než jsou vaše nezkušené a vymleté mozky schopné pochopit. Hrozně zestárnul a nostalgickým zkreslením se tu snažíte vytvářet svůj vlastní matrix o tom, jak to tehdy bylo geniální? Je mi vás fakt líto, chudáčci.
Resurrections je jako zrcadlo. Je to tak dobrý film, jak jste sami dobří lidé. Pokud jste jen nahraditelné nicky s nulovou cenou života, tak má pro vás film přesně takovou hodnotu. Hodnocení se vůbec nedivím. Zajímavé, ale nepřekvapivé, jak bedny tomu pálí vysoké hodnocení a uznale pokývávají hlavou, zatímco tupá lůza hejtí, kudy chodí.
Měli byste si možná zjistit, co je vlastně definicí umění. Není to snaha zalíbit se všem, protože to znamená zároveň nepřesáhnout kvalitativně průměr, aby to stále chápali idioti. Nebuďte idioti, přiznejte si, že chyba je ve vás, ne ve filmu. Ten se vám to snažil neúspěšně vysvětlit...Lana se vysmívá i vám, hejtrům, protože přesně ví, co jste zač. Radši se koukněte znovu na Endgame a vyhoňte si u toho, jak to je "geniální" :D
Bacha, tím netvrdím, že je nutné, aby se vám film líbil.(poznámka pro ty nejtupější, jejichž mozkovna to fakt nedává...zjistěte si tu definici umění...pak reagujte). Mě se třeba nelíbí Kubrickův Mechanický pomeranč...ale nikdy bych o něm neřekl, že to je špatný film "s odfláknutou akcí, s k posrání pomalým tempem atd. atd.", prostě mi jen nesedl.
na příspěvěk reagoval Gladiator15, Vecernicek
Kdybych si to pustil v TV, tak bych nedokoukal, v kině jsem to přetrpěl.
ale to je max 10% zo vsetkeho, ale csfd to eviduje uz ako 20%, ale to len tak k tomu vsetkemu v com je csfd ako jedine na CS trhu, ale uz zastarale
najlepsie je ako hardcore fans sa snazia navodit dojem, ze je v poriadku, ze je film tak strasny a ze je to ok, lebo lana to pojala ako kritiku korporatu a vsetko to bola cielena satira a vsetci to vedeli dopredu a suhlasili s nou........... chlapci moji, je to smutne...... ja ako fanusik niecoho to nemam problem strhat, vid amazing spiderman, resident evil, mortal kombat, dunu, halloween, MATRIX...... mozno ak by boli ludia viac konstruktivne kriticky, netocili by sa sracky co idu do kin, dnes je zial ok ze je nieco zle, nedotiahnute a ludia nato idu..... moze zato aj covid a zavrete kina..... ale aj to, ze ludia si navykli znizovat laťku vinou roznych early acces platformiem, len zial pri hrach sa to da odladit, pri filmoch nie..... aj ked snajderovci budu tvrdit, ze da..... csfd by malo prejst na % system hodnotenia, lebo 5 * je moc siroka skala a niektore filmy si ani tych 20% nezasluzia
na příspěvěk reagoval fabecc1222