Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poručík Web Smith (Wesley Snipes), styčný důstojník policejního komisařství v Los Angeles, je povolán, aby vyšetřil vraždu mladé ženy v zasedací síni správní rady jedné japonské společnosti. Tajemným telefonátem naváže kontakt s podivnou přízračnou postavou - s detektivem Johnem Connorem (Sean Connery), o němž se říká, že je pod vlivem Japonců. Web zjišťuje, že Connor je člověk s velkou mocí. Společně pak vytvoří sehraný tým, který bude prověřen až na pokraj svých možností. Čím více pronikají do záhady tajemné vraždy, tím více pronikají jejich krvavá tajemství do nich samých. Každý úder srdce je přibližuje k novému světu a osudové zhoubě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (131)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Wesley Snipes pro mě bohužel nebyl plnohodnotný hlavní hrdina, protože mě jednoduše nedokázal vůbec zaujmout (scénku s dcerou bych okamžitě vystřihl) a donutit mě fandit mu, to naštěstí neplatilo pro Seana Conneryho, který měl charisma na rozdávání. Jinak je fajn, že i když nám vraždu naservírují hned ze začátku, ne všechny věci jsou ve skutečnosti takové, jak vypadají, takže tak 2-3 zvratů se dočkáme. Škoda, že zde chybí větší porce napětí, stejně jako atmosféra, film nám sice nabídne menší náhled na japonskou mentalitu, ale k čemu to, když zde tyto 2 výše zmíněné základní ingredience pro dobrý krimi thriller chybí. Závěr se mi moc nelíbil, sice zůstal ohledně jedné dějové (mini) linky otevřený, ale jelikož mi ta sama osobě přijde naprosto zbytečná a násilně přidaná, ukončení Vycházejícího slunce je poněkud nešťastné. Ve výsledku lepší 3*, potenciál snímku byl však podle mě vyšší. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Zajímavý thriller, těžící z atraktivního námětu a pohledu do prostředí japonské business sféry i podsvětí v USA. Je pravdou, že zvláště v polovině filmu se děj stává při svém tématu trošku rozvleklým, ale nakonec vše do sebe vlastně zapadá a film nemá v podstatě hluchá místa. Navíc je zde i dobře nastíněn onen >střet kultur< a poněkud přezíravý až místy i xenofobní a rasistický postoj některých (skvělý H.K. v roli poručíka Grahama) američanů vůči Japoncům. V každém případě jde o nadprůměrný film s výbornými hereckými výkony a poutavým dějem. A nakonec možná i trošku poučný svým nahlédnutím do asijské filosofie, způsobu života a myšlení i tradic ve vztahu k naší >sebestředné< euroatlantické kultuře... No a tak tenhle film ocení spíše ti vnímaví a poučení, schopní pochopit, proč je třeba nechávat pootevřené dveře do klece... ;-) ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Z kraje osmdesátek a na začátku devadesátek měli Američani z Japonského ekonomického vzestupu regulérní strach. V tuto dobu to totiž vypadalo, že se Země vycházejícího slunce stane technologickou supervelmocí s dominantním kulturním vlivem. Tato vize se přelila do několika filmů, pár knížek, reálií kyberpunku a příruček marketingu. Děj knihy Michaela Crichtona působí jako z blízké budoucnosti, v níž se tato realita opravdu zhmotnila. Philip Kaufman proto vtiskl filmu ambivalentní atmosféru dystopie i přitažlivosti, jíž se mohl pochlubit i Blade Runner. To je ovšem skoro to jediné, co je na něm zajímavé. Pátrání mě nezaujalo a postavy mi k srdci nepřirostly - kromě tajemného Johna Connora. Tahle adaptace měla být údernější. ()

Aqualung 

všechny recenze uživatele

Burani v americké kriminálce, vždy brilantní, a zde ušlechtilý Connery, tedy Connor a učící se a vyučovaný detektiv. To vše mírně namočeno v rasistické omáčce, kterou si táhnou amíci vůči Japoncům od 2.války.Naproti tomu kultivovaní Japonci s neméně vysokým intelektem.Jde o zajímavou konfrontaci dvou náhledů na svět, obecně dvou kultur.Oděno pak je vše do akční zápletky, která sama o sobě zajímavá není.Já spíše sledoval sondu do japonské kultury,A autorům filmu i hercům se to povedlo velmi dobře.Hodnotím nad průměr. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Japonská čtvrť, která končí Velkými nesnázemi v Malém Japonsku. Philip Kaufman by asi býval rád držel Crichtonovu předlohu v rovině decentního, mrazivého thrilleru a film jím první dvě třetiny času vícero méněro je. Nepřehledné prostředí japonské korporace, japonských způsobů, japonských obchodních taktik a nejen japonských sexuálních libůstek produkuje specifické xenofobní napětí. Těžko říct, jestli to byla tvůrčí volba, že se ke slovu v určitém okamžiku dostává "akce" a zdařile budovaná atmosféra a la Polanskiho klasika (rozuměj: není jisté, o co tu vlastně jde) se poroučí okamžitě do prdele. Jistou záruku diváckého potěšení přetrvávajícího až do konce představuje kromě dalších hereckých es Steve Buscemi a Raye Wise samozřejmě Connery v modu You Only Live Twice, přestože nutit ho v pokročilém věku do bojových scén po boku namachrovaného Snipese je stejně nefér, jako chtít po Snipesovi produkovat ve stínu ex-Bonda charisma. Film, který na mě už v útlém věku v kině udělal značný dojem (kozy! šoustání! škrcení!), který mohl být pro dospělé publikum jen při troše producentské blahovůle daleko lepší. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (13)

  • Snímek byl natočen na motivy knihy „Vycházející slunce“ od Michaela Crichtona. (Chris Masters)
  • Scenáristi Michael Crichton a Michael Backes neskôr od projektu odstúpili kvôli rozporom s režisérom, ktorý chcel do hlavnej role obsadiť Afroameričana. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel autor Jurského parku

Zemřel autor Jurského parku

05.11.2008

Je tomu tak – rok 2008 je mimořádně „bohatý“ na pády hvězd z filmového nebe. Ledger, Heston, Newman, Minghella... a teď Michael Crichton. Ten se proslavil hlavně jako bestsellerový spisovatel, ale… (více)

Reklama

Reklama