Reklama

Reklama

Mladý pilot Alexej jen těžko získává přízeň zkušenějšího kolegy Leonida. Oba muži však čeká osudová zkouška, když budou nuceni evakuovat turisty z oblasti zasažené sopečným výbuchem. Poklidné přistání se promění v noční můru poté, co erupce zničí letiště a poškodí startovací dráhu... Mladý vojenský pilot Alexej Guščin je navzdory svému talentu a vlivu svého otce, leteckého inženýra, propuštěn z armády, protože jednal v rozporu s rozkazy. Přihlásí se na místo pilota letecké společnosti, kde se má podrobit přijímacímu řízení vedenému přísným pilotem Leonidem Zinčenkem. I přes Zinčenkovy pochybnosti je přijat a stává se Zinčenkovým stážistou. Guščin hledá cestu k Zinčenkovi, který je i doma velice přísný na svého syna Valeru. Guščin se seznamuje s kolegyní Alexandrou Kuzminou, do které se zamiluje. Alexandra je sebevědomá a Guščinův zájem nejprve neopětuje, brzy spolu ale začnou chodit. Guščin a Zinčenko jsou povoláni do Afriky, kde mají evakuovat turisty před válečnými událostmi. Guščin je ale rozzlobený, že nemohou evakuovat rovněž místní emigranty, čímž proti sobě popudí vedení společnosti. Zinčenko však Guščina podrží a oba jsou přiděleni k pravidelným letům do jihovýchodní Asie. Zinčenko s sebou přibírá i Valeru, od kterého očekává, že se zlepší v angličtině. Během jednoho letu na Aleutské ostrovy jsou piloti požádáni, aby evakuovali turisty v oblasti, kde vybuchla sopka. Celkem poklidné přistání se však promění v noční můru poté, co sopečný výbuch zničí letiště a poškodí startovací dráhu. Guščin se navíc musí do hor vydat ještě pro jeden uvízlý mikrobus s turisty. Zinčenko a Kuzmina jsou nuceni startovat a nechávají Guščinovi na letišti druhé letadlo s palivem. Guščinovi se podaří mikrobus zachránit a i jeho letadlo odlétá. Zinčenkovi však dochází palivo a jediným řešením se ukáže přestup cestujících ze Zinčenkova letadla do Guščinova... (TV Prima)

(více)

Recenze (92)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jsi borec. Tvrdohlavost prý přináší štěstí. Teď tě nenechají lítat ani s práškovací Andulou." Rebel Guščin je ale geroj, takže je jasný, že se s ním v kokpitu ještě setkáme. Pro správnýho hrdinu totiž není žádná ranvej dost krátká, žádnej oheň dost žhavej a žádnej problém dost velkej. Bez mučení se přiznám, že jsem většinu času řval smíchy jako kdysi při budovatelskejch agitkách. Je mi zcela jedno, jestli to bylo míněno vážně nebo je to sranda, ale každej musí pochopit, že teď musím provést únos dvou Boeingů a začít trénovat přesun cestujících za letu. To přece musí fungovat. Vyzkouším a když to náhodou nevyjde, tak se to patrně dozvíte v Událostech. ()

Acrobat 

všechny recenze uživatele

Snaha sa sovietskemu zväzu nemôže uprieť, ale debilné scenáre a dialógy ostali. Vlečie sa to všetko po tunelovej ceste,kde sa žiaľ odškrtáva všetko vypovedané a predom človek vie, čo sa bude odohrávať,resp. to vytuší. Znudený trasľavou kamerou,lebo motor nejde a turbulencia už málo vzrušuje a v ruskom ponímaní aj slabšie ubieha. Na ruské veci masívna výprava, avšak toporný výber vedľajších hercov ubíja výsledný dojem. Civilne tváriaci sa snímok má túžbu vyvolať sympatie,tie však ostanú bez padnutej sánky. (videné 04.11.2018, JOJ archív) ()

Reklama

Foxhound#1 

všechny recenze uživatele

Sovětské, ehm tedy ruské, akční kino, které si v ničem nezadá s klasickými holoúdovskými akčními výplachy. Tedy akce je přepálená a samozřejmě nechybí šťastný konec. Co tomu lze vytknout je dlouhá stopáž, které je v kombinaci s komerční TV a nejméně 5 bloky reklam skoro otravná. NIcméně i přes tuhle drobnost film rychle ubíhá, s postavami se rychle sžijete a jako akčně-katastrofický film to není špatný. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Ugh... no starej strejda Arthur Hailey by měl tedy radost! Nemám ve zvyku kousat si nehty ani v normálním životě natož u filmů a dokonce ani u velmi napínavých filmů. Věřte nebo ne, teď mám ale všechny pryč! I na nohách!!! Ve většině katastrofických snímků (snad vyjma těch od Asylum) je vždycky nějaká katastrofa ta hlavní. Hoří mrakodrap, je zemětřesení, vybuchuje sopka, letadlo narvané tůristama jde na nouzák nebo jej řídí jen sličná letuška atd... Většinou v takových filmech máme dvě skupinky hrdinů, přičemž ten zápornější to se svými lidmi nedá a ten klaďák jo a své ovečky zachrání. Ti co přežijí si pak u nějakého toho kráteru, trupu letadla, ambulance či hasičské stříkačky společně zatleskají, samozřejmě i s okolo stojícími hasiči a policisty a sem tam se k tomu nachomejtne i prezident USA. Klaďákovi pak nějaká vnadná sestřička nebo letuška ováže bouli na čele a zamiluje se do něj... :-) Ne nechci tu strhávat žánr katastrofických filmů. Nemám proč, mám je rád. Ale šablony jsou dost často stejné a od sedmdesátých let, kdy tyto filmy byly hodně v oblibě a zhusta točeny se to moc nezměnilo. Až nyní. Rusové na to nešli po klasicku od lesa, ale od tajgy a tak tu máme krapet něco jiného. I když jednotlivé napínavé prvky může všetečný divák s dobrou pamětí nalézt i jinde, Rusové vše naházeli do jednoho velkého hrnce a dobře pospojovali. Tady se ale nekopíruje, jen se podařilo zajímavě sesadit do sebe několik katastrof za sebou (každá by vydala na samostatný film). Jak píše LIVINGDEAD od přistání na ostrov ,,napětím málem prasknete''. To je svatá pravda! Vše mi bylo ve filmu sympatické (snad kromě té tlusté zmalované paní v krizovém centru), ale nejvíce mi sedli oba piloti. Nebyli to žádní typičtí ,,Ivani'' a věřil jsem jim jejich role. I když dneska na compu zvládne leckdo lecos, tady byly všechny efekty na jedničku. Jediné co by snad šlo vytknout byla nezbytná absence jedovatých plynů na ostrově, který každá sopečná činnost provází. To už bych byl ale hodně velký rejpal. Jestli chcete vidět pořádnej katastrofickej biják jaký jste již dlouho neviděli, musíte do tohohle filmu jít! Dávám 4 prýmky na rukáv pilotní uniformy. * * * * ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 9 miliónov $ | Tržby: 27,305,571 $ | Čože? Natočiť dva a pól hodinový katastrofický film plný digitálnych efektov za 9 mega v dnešnom svete? To je možné len v Rusku - aneb očividne to na FX oddelení robili odsúdenci za kyberzločiny zadarmo :D Režisér si je vedomý priemerných hereckých výkonov svojich protagonistov, takže dialógy skrýva za prechádzajúce vlaky, autá, a detaily ich emócií strieda za ďaľšie efektné zábery. Ekipaž si môže k večeri pustiť aj Emmerich, pretože ten film má tak absurdné pasáže (ale dobre natočené!), že by to prekvapilo možno aj jeho :D ()

Galerie (53)

Zajímavosti (9)

  • Film sa natáčal v Moskve a na Kryme od 18. septembra 2014 do 10. februára 2015. (Arsenal83)

Reklama

Reklama