Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (143)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $910,000Tržby USA $9,600,000Tržby Celosvetovo $-║ Herci výborný, práve na nich ostáva celé bremeno prevažne jednoducho koncipovaného filmu, oni ho povyťahujú čo to dá ale nestačí to, lebo je škoda že ten dej bol tak priamočiaro komorne zameriavajúci sa prevažne na jednu vec(smrť robotníka v dokoch Doyla) a nemal širšie podfarbenie, mohla to byť fakt silná dráma, minimálne herecký potenciál tam na to bol. /70%/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kazanova variace na neorealistické téma, pohybující se na pomezí realismu a idealismu (neskrývavě melodramatické finále), není ikonicky padesátkovým filmem jenom svým socio-kritickým příběhem (pro jehož docenění je dobré znát neslavnou úlohu Schulberga a Kazana v McCarthyho protikomunistickém tažení). V přístavu dobu svého vzniku nejintenzivněji připomíná hereckými výkony. Kvůli pojmu „method acting“ nemusíte listovat tlustými knihami o historii filmu. Stačí sledovat, v jedné učebnicové scéně vedle další, jak Brando hraje. Koncentrovaně, přitom s lehkostí. S býčí zarputilostí a femininní senzitivitou zároveň. Právě citlivost dělá z Terryho pozoruhodně ambivalentní postavu. Na jednu stranu ho oslabuje, na straně druhé je díky ní v očích mužů navenek silnějších, ale vnitřně slabších, mravní autoritou hodnou následování. Obě složky protagonistovy osobnosti se nikdy neruší. Díky Brandovi jsou v dokonalém souladu. Málokdy od té doby bylo možné vidět podobně souznění herce s jeho postavou. 85% Zajímavé komentáře: GilEstel , swed ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Fair play. Vzpoura v docích. Nikdo a nic nesrazí pravdu na kolena. Pohodlná lhostejnost bossů vlastní diplomacie. Heroické kárání kasty chlebodárců. Osamělý válečník Marlon Brando zakotvil v přístavu, ve kterém nezůstane kámen na kameni. Otřesy námezdních dělníků - sluhů libovůle vykutálených hlavounů. Pošetilost šmelinářů ve špeluňce úšklebků. Rytíř i "chuligán" v kostkované košili Marlon Brando to má na háku. Utvrzuje svůj post nenapodobitelného rytce herecké dominance, ve které se slučují veškeré odstíny charakteru krve, potu a slz. Povolává do zbraně jemné mrholení charakterových proměnných. Vysvléká se z pozice nedotčenosti, zadumanosti, outlocitných zvyklostí, plahočení, frustrace, do pozice rozhněvaného muže, zaníceného nebojsy, ranaře s nebezpečnou rychlostí, který vypálí rybník nekalých praktik mafiánských padouchů. Správný chlap vyvolávající, i přes fyzickou bolest, poplach cti, pravdomluvnosti a práv na slušnost. Vzpružení zbytků sil závěrečného maratonu. Odvážný krok za krokem s davem za zády. Vrátka minulosti navždy sťala chapadla zkorumpované a nelibé oddanosti absolutna šejdířů. Důstojné bytí, zlepšení podmínek férovosti na úkor omezeného a bezpáteřního skrblictví. Ševelící přístavní ruch, uliční sirény, odřeniny periférie, mlhavý chlad, řinčivý hudební podkres - to vše se noří a odráží ve tváři zk(o)ušeného Marlona Branda. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

4/10 Co bych vam kecal, Branda nemam rad a ani jeden z jeho oskaru nebyl zaslouzeny. Prevedeni Shakespeara do americkeho pristavu, to je sice pekne, ale to tema je tak trochu postarsi, takze nemuze divaka svou jednoduchosti nijak dostat - jednoduche americany jeste mozna porad, jinak si nedokazu oduvodnit pritomnost tohoto filmu v top 250 na IMDB. Do pulky strasna nuda - jako u Sejkspira, pak se to aspon trochu otrepe, ale zadna slava. A ti oskari? Asi musel byt nejaky hodne spatny neurodny rok... Snad jen ten popijejici a kourici farar by si ho zaslouzil. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

V přístavu je samozřejmě výborný film, nezapomenutelně zahraný, nasnímaný i ozvučený, ale od osmioskarového trháku jsem asi očekával více než jen další variaci na téma násilnické gangsterské nadvlády a sociální nerovnosti. Jednoduchý příběh je přitom občas přehnaně dramatizovaný a zidealizovaný, což sice navyšuje jeho působivost a mravní hloubku, ale "krutá realita" podřízené pracovní třídy mě nezasáhla tak silně, jak asi bylo zamýšleno. Kvůli čemu ale opravdu stojí film vidět, a kvůli čemu hlavně získal takový věhlas, je jednak pedantsky živočišný výkon Marlona Branda (něco takového, co v dnešní době dokáže leda Tom Hardy) a pak také podmanivě stylizovaná forma spojená se správně depresivním prostředím, z něhož lidská špína přímo sálá. Určitě jsem zvědavý na ostatní Kazanovy snímky.... 80% ()

Galerie (62)

Zajímavosti (36)

  • Harmonogram natáčení musel být přizpůsobený Marlonu Brandovi a jeho psychiatrovi,kterého musel navštěvovat v jeho ordinaci na Manhattanu. (J.A.K.)
  • V roce 1955 Anthony "Tony Mike" de Vincenzo podal žalobu proti společnosti Columbia Pictures, protože se domníval že je postava Terryho Malloye (Marlon Brando) napsána podle něj, když se hlasitě ozýval proti odborům. Dokonce soud vyhrál s malým vyrovnáním od společnosti Columbia Pictures. (J.A.K.)
  • Hlavní postavy jsou založeny na skutečných lidech. Terry Malloy (Marlo Brando) na přístavním dělníkovy Anthonym De Vincenzovi, otec Berry (Karl Malden) na nábřežím knězi John M. Corridan a Johnny Friendly (Lee J. Cobb) na gangsterovi Albertu Anastasiovi. (J.A.K.)

Reklama

Reklama