Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Já vám nevím.. Brando byl určitě zajímavá osobnost a já bych rád naskočil na tu povídačku o tom, že je to nejlepší herec co kdy žil a tenhle film je prostě úžasný.. Ale zkrátka to tak nevidím.. Ten příběh je naivní, moralistická banalita a Brando-jakkoliv je dobej-nepředvádí nic z čeho by mi spadla brada.. Má to své momenty (např.dialog v taxíku, několik parádních obrazů a zajímavě řešených scén), ale jako celek je to spíše taková otravná, zubem času nahlodaná pohádka.. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nejvíc se mi líbilo, že všechny postavy měly svá pro a proti a že se Elia Kazan nebál nechat hlavního hrdinu klidně pořádně proplesknout. Finální scéna se zmláceným Marlonem Brandem jdoucím po molu, kdy se kamera klátí skvěle navozujíc dojem, že on už chudák nemůže a následné pomalé zavření vrat symbolizujíc novour éru v přístavních docích se povedla moc. Dobrej byl i akční nebojácnej kněz. ()

Reklama

swed 

všechny recenze uživatele

Klíčový snímek pro pozdější směrování americké kinematografie. V 50. letech se Hollywood, otřesený pozvolným úpadkem studiového systému a politickým honem na čarodějnice, znovu snažil přilákat diváky a za pomoci velkolepých spektáklů a nových technik (barva, širokoúhlý film, 3D…) bojovat s televizí. Tento krok byl na začátku úspěšný, ale postupně se ukázalo, že ne každý velkorozpočtový film znamená finanční návratnost. Šance se proto chopili "nezávislí", kteří sázeli na realističnost a přiblížení se publiku. Kazan, jemuž trvalo poměrně dlouho scénář prosadit, byl jedním z prvních, kteří naplno využili potenciál "obyčejného filmu". Jeho snímek, podpořený neurotickým výkonem Marlona Branda, nastartoval trend, který pokračoval po následující čtvrt století (respektive do konce "Nového Hollywoodu") a dodnes neztratil nic ze své přesvědčivosti. 10/10 ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Film V přístavu je skvělým vyprávěním o charakterním Terrym (Marlon Brando), kterak bojuje proti organizovanému zločinu, skrývající se za odbory v přístavním doku. To vše zcela ve stylu filmu noir, který je správně špinavý, temný, nepříjemný a neznadějný. Co víc si přát?! Říká se, že jde o nejlepší Kazanův film. Já jeho ostatní filmy neviděl, ale věřím tomu... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„The only arithmetic he ever got was hearing the referee count up to ten..“ Prostý paličák s dobrým srdcem, co vyměnil hák v ringu za ten dělníka z hobokenských doků, se vzepře pragmatickému zaměstnaneckému pravidlu Deaf and Dumb. A je v podstatě jedno, jestli ho k tomu vede víra v konání dobra a láska, nebo jen pocit viny a přání pomsty, protože tohle melodrama víc než témata táhnou individuality. Mimo ty viditelné ojediněle mimomuzikálový Bernstein a pak samozřejmě odzbrojující přirozenost Evy Marie Saint, plac s gaučem psychiatra střídající Brando a jeho filmový bratr Rod Steiger. Při jejich společné scéně v taxíku, kdy došlo na stíny minulosti a temnou budoucnost, museli filmaři dát na zadní okno žaluzie, aby tak nezářili do noci (byť ve skutečnosti nezaplatili zadní projekci a nekolegiální Brando se neúčastnil close-up záběrů). Nedivím se, že to má Vatikán ve videotéce oblíbených hitů. Otec Barry při té kalvárii musel tolikrát projevit odvahu a ponoukat k ní druhé, že to pivo a cigára byly na místě.. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Roli Edie Doyle odmítla Grace Kelly, která místo toho natočila Okno do dvora (1954). (Kulmon)
  • Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. (Kulmon)
  • Slavná scéna na zadním sedadle taxíku vznikla díky improvizaci Marlona Branda a Roda Steigera. Podle scénáře měl Steiger Branda z taxíku vytáhnout a namířit na něj pistoli. Brando ale řekl Kazanovi, že nevěří tomu, že by něco takového udělal bratr bratru. Kazan nakonec s návrhem souhlasil a celý Brandův monolog o zkaženém dětství byl improvizovaný. (Cimr)

Reklama

Reklama