Režie:
Sean BakerKamera:
Alexis ZabéHrají:
Bria Vinaite, Brooklynn Prince, Willem Dafoe, Valeria Cotto, Mela Murder, Christopher Rivera, Caleb Landry Jones, Macon Blair, Karren Karagulian, Sandy Kane (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nedaleko Disneylandu na Floridě stojí řada kdysi populárních pestrobarevných motelů. Okouzlující šestiletá Moonee (Brooklynn Prince) a její přátelé, kteří si naplno užívají léta, bydlí v jednom z nich. Radost ze svobody, potulování a neodolatelných kopečků zmrzliny nemá nudný a složitý svět dospělých šanci ohrozit. Co na tom, že její 22letá máma (Bria Vinaite) každý týden divoce shání peníze na činži a pozdními platbami dráždí starostlivého správce Bobbyho (Willem Dafoe). Je na čase seznámit se s novou sousedkou a naplánovat dalších pár průšvihů! Režisér Sean Baker přichází s neobyčejně silným snímkem, který se stal miláčkem kritiků i diváků ihned od svého uvedení na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Videa (5)
Recenze (218)
Nosnou myšlienkou ( a najsilnejšou ) je kontrast medzi detským svetom a tým dospelým. Detský svet prezentuje šesťročná Moonee ( talentovaná Brooklynn Prince ) a jej svet je zábavný, bezstarostný, nevychovaný a divoký. Jej mladá matka, zúfalá socka bez stáleho príjmu živiaca sa predajom pochybnej kozmetiky či sexom, je symbolom beznádejnosti, lebo to tak chce. Režisér tohto nezávislého snímku Sean Baker umne skladal scény a pomocou skvelej kamery mnohokrát "odchádzal" od zobrazovaných problémov a akoby z bezpečnej vzdialenosti ukazoval divákovi ich priebeh. Záver príbehu je logickým vyústením trochu dlhšieho filmu, ako by sa žiadalo, a záverečná scéna ma dostala do kolien. ()
Malý nenápadný snímek o malých nenápadných problémech nižších sociálních vrstev přežívajících za zdmi fialového motelu kdesi na odvrácené straně Floridy. Celá ta malost a nenápadnost je však přehlušena dětským křikem a smíchem ústředních pišišvorů, kteří z toho plátna neslezou ani na vteřinu. A vy je budete milovat nebo nenávidět čistě dle toho, jak moc se dokážete vcítit do vrtochů dětské duše. Já se přikláním tomu prvnímu a té malé hubaté holčičce bych dal rovnou Oscara (scéna ve fast foodu je top!). Teď mě omluvte, jdem se synem nakopat zádel tomu leprikónovi na konci duhy, prej tam schovává hrnec plnej zlata a odmítá se dělit. ()
Ale aby jste se nemýlily, já bych oběma holkám šoupla pár přes prdelku. Svět je holt někdy na draka a já doufám, že se z toho nějak vylížete, protože takhle by to tedy nešlo. Sean to točil po svém, s barvičkama pomalu jak Almodóvar, ale Florida přece musí hýřit barvami, alespoň v mých představách ano. ()
Baker mi sedl už u Tangerine, což byl rozhodně spornější počin, ale z tohoto snímku mám jasný pocit vytříbenosti jeho filmařského vkusu. Opravdu bravurně celé dvě hodiny podává divákovi pohled očima dítěte na chudobu, nezaměstnanost atd. O dětském výkonu Brooklyn Prince není třeba mluvit, je fantastická, jen kdo ví, do jaké míry je sebou a do jaké tohle musela hrát. Její uplakaná scéna na konci mě dostala. ()
Sledovanie všedných dní úplne obyčajných ľudí, ktoré riešia v rámci svojej finančnej a sociálnej situácie úplne bežné veci. Mladá matka s dcérou sa spoločne, ale pritom vlastne každá za seba, pretĺkajú každodennosťou a nemyslia na následky. Nad nimi drží ochrannú ruku, aj keď to určite ani jedna z nich tak neberie, správca budovy. V komentároch sa tu často spomínajú presvedčivé detské herecké výkony. Popravde čisto detských scén mi tam prišlo až priveľa a boli miestami nudné. Ja si z celého filmu odnášam len jeden dojem, jedno meno. Bria Vinaite. Presvedčivá herečka, neherečka, ktorá svojim vzhľadom zapasovala dokonalo a jej momenty ťahali celý "projekt". Inak však film ako taký je v podstate akýsi dokument o chudobe s nadstavbou. ()
Galerie (75)
Photo © Cre Film / June Pictures / Freestyle Picture Company
Zajímavosti (9)
- Všechna tetování Brii Vinaite ve filmu jsou pravá, první si pořídila už ve 14 letech. (ČSFD)
- Časté přelety helikoptéry byly skutečné a nakonec zahrnuty do scénáře, protože tvůrci neměli dostatečný rozpočet na jejich zastavení. (vojacekr)
- V rozhovoru pro Radio BBC režisér (Sean Baker) řekl, že rozpočet neumožňoval rezervovat celý motel jen pro film, ale jen jeho část. Během natáčení tak motel provozoval své běžné služby, a proto je možné v některých záběrech vidět skutečné zaměstnance i nájemníky. (vojacekr)
Reklama