Režie:
Tom FordScénář:
Tom FordKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Michael Shannon, Aaron Taylor-Johnson, Isla Fisher, Ellie Bamber, Armie Hammer, Karl Glusman, Robert Aramayo, Laura Linney (více)Obsahy(2)
Susan Morrow (Amy Adams) má všechno, po čem vždy toužila, a přesto se ocitla v životní pasti. Kurátorka galerie moderního umění se snaží svou vnitřní prázdnotu zaplňovat vystavováním šokujících exponátů a po nocích bdí v prázdné zlaté kleci v luxusním domě v L. A., ze kterého asi i před ní nápadně často utíká její partner. Rukopis románu Noční zvířata, který napsal její bývalý manžel Edward (Jake Gyllenhaal) by mohl být dokonalým lékem na nespavost. Kdyby nebyl jeho příběh tak zneklidňující... Jeho hlavním hrdinou je Tony (také Jake Gyllenhaal). Spokojený chlap ve středním věku vezme ženu a dospívající dceru na rodinnou dovolenou do Nového Mexika, kterou však přetne náhodné noční setkání s trojicí násilníků na opuštěné texaské dálnici. Tony nemá proti přesile sebemenší šanci a nedokáže tak zabránit únosu svých blízkých. Další den se s pomocí cynického detektiva (Michael Shannon) vydává po stopách zločinců, ale šance na záchranu ženy a dcery je, zdá se, mizivá. Daleko od tohoto dramatu, ve spícím L. A., si čím dál vyděšenější Susan při jeho čtení uvědomuje, že krutý text je paralelou k jejímu vztahu s bývalým mužem. Že je neobvyklou pomstou za to, jak strašně mu kdysi ublížila. (Cinemart)
(více)Videa (13)
Recenze (718)
Trošku rozporuplné pocity z toho všeho. Vše do detailu vymyšlené a dokonale propletená historie exmanželů s rukopisem Noční zvířata. V některých scénách opravdu bralo dech, jak byly vystiženy emoce postav i přes jejich chladný bezvýrazný a nic netýkající se buržoazní pohled a vy si uvědomíte, že život je fakt těžkej a není pro slabochy. Emoce a láska musejí jít stranou, ale stojí to za to? Budete pak šťastni? Je realita obyčejnějších lidí opravdu o dost těžší, než svět buržoasie jak zazní ve filmu? Skvěle vystižené postavy do hloubky a naprosto dokonale zahrané od všech co se ve snímku objevili. A spektakulárně natočené. Až na konci vyzní jasně význam REVENGE jako odplaty toho všeho a že je už opravdu pozdě vše obyčejně krásné vrátit zpět. Ale .... podle mě se film stal předobrazem toho dokonalého nablýskanému domu plnému krásných soch a obrazů, kdy se každý předbíhá kdo má větší bohatství. A byť plný emocí uvnitř na mě chladným bezvýrazným a nic netýkajícím buržoazním pohledem promluvil, že si musím vybrat. A já si vybral, že emoce skrývat nechci .... a nejsem slaboch 7/10. ()
Tom Ford se opět vyrovnává se ztrátou. Vizuálně a vypravěčsky je ještě o krok dál, než když nám svého času představoval Single Mana, ale jde na to tentokrát hodně nepříjemně, byť určitě ne nepřívětivě k divákovi. To jen texaský noir, který hlavní hrdinka čte, je tak temný, depresivní a bezútěšný, že se mi na obrazovku chvílemi ani dívat nechtělo. To by ale byla škoda, protože záplava metafor, které umí divákovi do hlavy vyvrtat slušnou díru, je obrovská a výsledný dopad jakbysmet. Paralely mezi knihou a Susan jsou tak náramně chytré a byť samotný konec leckomu svou antikatarzní troufalostí zkazí požitek, do mě se zavrtal až téměř bolestivě. ()
Nocturnal animals jsou filmem o jedné oběti vlastní nejistoty a o vlivu okolí, které (de)formuje, překresluje a přehlušuje její vlastní názory a pohled na svět. Tom Ford si natočil tak trochu vztahový Atlas mraků – hutnou skládačku, kde se áčkové drama prolíná s béčkově podvratnou parafrází příběhů od McCarthyho a společně tvoří perfektně naaranžované místo činu o jedné “vraždě”, která se vlastně asi ani nestala. Krásně nabubřelé a uhrančivé nic, které ale pod povrchem hodně zraje. ()
Po prvním shlédnutí jsem měla mírné podezření, že by ten film mohl být dokonalý. Čtyři roky jsem o tom přemýšlela a teď už jsem si tím jistá. Imponuje mi, jak je Tom Ford suverénní a sebevědomý. Přijde mi strašně super, že je to film o tom, jak Amy Adams čte knížku. Možná je to také jediný film, kde je Armie Hammer typově správné obsazený (hm, zapomněla jsem na The Social Network). Nakonec mám největší pochyby o Aaronu Taylor-Johnsonovi, protože (a to je má častá výtka k lidem, kteří hrají despicable postavy) vypadá až příliš "jenom" jako inteligetní herec snažící se hrát naprostého zm*da než jako opravdový naprostý zm*d. Ten konec, ten skvostný konec, mě nadchnul už při prvním shlédnutí, ale teprve časový odstup mi dovolil do všech detailů docenit rafinované významové propojení mezi oběma vyprávěcími rovinami. Edward ví, jak udělit osudovou ránu, a na rozdíl od Tonyho u toho omylem netrefil i sám sebe. (25. 1. 2022) ()
Napriek pomalému tempu má ten film neuveriteľný ťah a napätie. Podtext a porovnanie dvoch svetov na základe životných rozhodnutí je viac, než zaujímavé. Koniec s veľkou dávkou emočnej rozporuplnosti a bez zadostiučinenia pre diváka. Hustý filmový turmix, ktorý je podmanivý, ale každý deň by som ho nezvládol. ()
Galerie (123)
Zajímavosti (12)
- Joaquin Phoenix byl zvažován do role Bobbyho Andese, nakonec ale roli získal Michael Shannon. (Streeper)
- Amy Adams a Jake Gyllenhaal byli původně obsazeni do projektu s názvem Ezekiel Moss, který měl režírovat Philip Seymour Hoffman, od kterého bylo upuštěno po jeho smrti. (LittleMonste)
- Laura Linney (Anne Sutton) je ve skutečnosti pouze o 10 let starší, než její filmová dcera Amy Adams (Susan Morrow). (Stanley619)
Reklama