Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (268)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Pro mě je kapitalismu škoda. Konec básníku v Čechách je některými považovaný za film, který neměl vzniknout. Skrytá hrozba Kleinova Chlapectví. Vstup poety Štěpána Šafránka do divokého kapitalismu devadesátých let byl šok. Hrdina a s ním celá série sice nezapomněla rýmovat ani směřovat verše k pointě, jen jakoby se vytratilo to podstatné. S odstupem času lze příkré hodnocení považovat za trochu nespravedlivé - měřeno propastí dílu pátého dílu to šlo z kopce vlastně mírně. Nálada Konce navíc přesně, byť nezáměrně, ilustruje smutek toho, když poezie zmizí a básník zůstává. Světlými body ubývání jsou hudba Zdeňka Rytíře, evakuující melancholické kvality zvonivé kytarové hudby devadesátých let a Popelka Terezy Brodské - protože love is thought. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Ne, nemám pocit, že by týmu kolem Kleina došel dech. To jen ten nápad reflektovat kapitalismus, ten film sráží. Všude tam, kde se film společenských změn nedotýkal, šlo skorem o staré dobré básníky, jen trochu cyničtější. Bohužel takových chvilek však je ke spatření příliš málo na dobrý film. Oněm "reflexím" se může smát jen ten, kdo má pocit, že mu to nové zřízení zle ublížilo. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Byl bych pro, aby tento díl byl posledním, ale mám jej rád, právě proto, že dle mého velmi dobře zobrazuje posametovou atmosféru rozčarování z nových poměrů a počátky kapitalismu v Čechách. Ve své době byl v atmosféře oficiálního nadšeného halekání poměrně ojedinělý a dost účinný (opět připomínka fantastické atmosféry letních kin), dnes je svědectvím o době, na kterou se tak nějak snaží všeobecně zapomenout. Neboť, abych parafrázoval větu z filmu, ti co umějí již někdy i mají a ti co měli obvykle mají ještě víc, i když třeba stále ještě moc neumí. ()

Tommassi3 odpad!

všechny recenze uživatele

"Štěpáne, že se nestydíš !! Takhle se ožrat v sokolským kroji !!" - "Maminko, kdybych to věděl, tak sem se svlíknul.." ;) To spíš Dušan Klein, který je pro mě nyní už jen takhle klein, totiž co se jen vejde na dva centimetry mezi palec a ukazováček, by se měl stydět !! Štěpán ztratil péro, Klein veškerou soudnost a Ladislav Pecháček nejspíš asi rozum, protože tahle uplakaná reflexe polistopadového Česka irituje snad ještě víc než ohyzda Tereza Brodská, která nakonec mezi ty výborně obsazené Štěpánovy lásky-krásky vůbec nepasuje, či místy naprosto diletantsky odvedené řemeslo, s postrodukcí v čele.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha zážitků z horažďovického kina Otava. Začátek nové porevoluční trilogie v rámci básnické hexalogie je tento díl neopakovatelným zrcadlem doby, který sice dost tlačí na pilu, ale skvěle vystihuje porevoluční poměry a neztratí se ani vedle takových restitučních hitů jako bylo Chytilové Dědictví nebo Hotýlek v srdci Evropy. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Chyba ve filmu: Když vedou dva synové svou maminku od léčitele Písaříka (Pavel Zedníček) ke svému autu, celou dobu je v okně auta dobře vidět odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno