Tvůrci:
Álex PinaHrají:
Úrsula Corberó, Álvaro Morte, Itziar Ituño, Miguel Herrán, Jaime Lorente, Pedro Alonso, Esther Acebo, Darko Perić, Alba Flores, Enrique Arce (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(48)
Obsahy(3)
Osm zlodějů vezme rukojmí a zamkne se v Královské španělské tiskárně cenin, hlava zločinců manipuluje s policií, aby postupovala podle jeho plánu. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (581)
Když jsem začínala s první sezónou, byla jsem fakt nadšená. To provedení, scénář, postavy, a celej heist byl tak skvěle udělanej. Druhá série to samý, neříkám, že tam nebyly kraviny, ty se tam samozřejmě našly, ale pořád to bylo uvěřitelný a podle mě si tvůrci dost zakládali na realističnosti. Ale potom přišel Netflix, a jak už to má ve zvyku, musí posrat všechno, na co sáhne, protože proč nezkazit seriál, kterej by za pár let mohla bejt kultovka pro pár doláčů na víc? ¯\_(ツ)_/¯ A tak bylo La Casa de Papel obnoveno na další sérii a kvalita šla tak rychle mezi půlky, že jsem myslela, že to ani není možný. S každou další sezónou to bylo čím dál horší. Nevím, jestli tvůrci fakt nevěděli, jak dál, tak si pro inspiraci dali trochu do nosu a psali to pod parou.. Každopádně jsem ráda, že to konečně skončilo a mám od toho pokoj, poslední tři díly se scénář konečně trochu vylepšil a byla tam cítit atmosféra prvních dvou sezón. Hodnocení: koukněte na první dvě sezóny a běžte od toho, věřte mi/10 ()
Miluju heisty a šachové partie geniálních mastermindů na opačných stranách barikády a la Zápisník smrti a Money heist je ultimátní heist a se Zápisníkem si mohutně vytírá zadek! Není to dokonalé, ale zamilujete si to skrz super zápletku, postavy, herce, ultranapínavý scénář s cliffhangery, které vás nutí dát okamžitě další díl, a to všechno ve velmi sexy balení, kdy se pro mexican standoff nebo sex v trezoru nikdy nejde daleko. Jen by tam nemuselo být tolik rádobynapínavých situací, kdy celou dobu víte, že na konci bude obhájen status quo. A taky se do děje mohly víc zapojit média. Kéž by místní televize přestaly nakupovat licence na zahraniční zaprděnosti typu Redakce a Doktor Martin a zkusily předělat tohle. ()
Parádně promyšlená, zahraná a ohudebněná (nějak mě netrápí, že je to hudba tak nějak zapůjčená) věc, kterou dolů táhnou jen občasný snahy o přílišnou "kůlovost", leč jsou to snahy, který nakonec maj spíš opačnej výsledek. Vytknout se dá i několikero failů postav, jakož i záchrana situací za pomoci okatých "náhod". Tím ale moje rejpání končí a se zdejším hodnocením nelze nesouhlasit. Takže bella ciao! Vlastně ne, ještě se uvidíme u dalších sérií! (Komentář psán po druhé sérii) A i tý třetí a čtvrtý sérii těch pět dám! Sice nabídly pár logických failů, několik slabších epizod a zbytečně moc vztahových peripetií, ale ty ostatní peripetie jsou opět lahodný, ještě líp natočený a už dokonce ani trapně "kůlovitý". Napětí je místy brutální, emoce totálně tečou a když Profesor začne střílet rakety proti státnímu aparátu, tak se zastavuje dech (a to nejsem žádnej anarchista, ba naopak). ()
Seriály se občas píší tak dobře, že chtě nechtě musíme milovat záporné postavy (vzpomeňme na Dextera a Heisenberga) a ono když to vychází, tak proč bychom v tom nepokračovali i na domácím evropském území. Inu a v případě La Casa de Papel zde není co vytknout... Postavy parádní - psychopat Berlin, mater Nairobi, génius Profesor, méďa Helsi, impulzivní Tokyo, jelen Arturito, atd. Promyšlená šachová partie nechává pozorovatele v napětí a zároveň ho těší, jak kousky skládačky do sebe zapadají jako dílky tetrisu a musíme obdivovat inteligenci profesora, který dokáže vždy myslet 5 kroků dopředu. Soundtrack také parádní, nejen úvodní znělka a chytlavá Bella ciao, ale když mi tam nasadí navíc klasiku jakou je Delibes nebo Satie, tak taju blahem ještě víc. Ge-ni-ál-ní veledílo, nemůžu se dočkat na další sérii, kde to dle posledního dílu vypadá na pěkný poprask. Jo a všem ty červené uniformy děsně seknou. ()
Tak žádná euforie se nekoná. Začátek sice sliboval dost nevšední seriálový zážitek, ale stejně jako mrda dalších souputníků, dojel na určitou šablonovitost a nezbytné seriálové klišé. Tam, kde by filmová podoba kopala jak mula, tam seriál nutně naráží na mantinely formy. Ačkoli je seriál prošpikován řadou dech beroucích zvratů, brzy vám dojde, že i ve zvratech časem můžete sledovat nápadnou předvídatelnost a umělé nastavování děje, aby bylo o čem točit. Co se nedá v žádném případě upřít, tak to casting - takhle sympatickou a osobitou skvadru by člověk pohledal a je vidět, že je Španělsko líhní nových a nadějných tváří světové kinematografie. Nicméně tak či onak, má slova o šablonovitosti dostávají reaálné kontury, když 3. řada seriálu prakticky kopíruje první dvě a z původně velmi nadějného projektu se stává možná neokoukaná položka v seriálových archivech, ale z mého pohledu rovněž značně přeceňovaná záležitost pro nenasytné hltače čehokoli na pokračování... ()
Galerie (196)
Zajímavosti (78)
- Scéna v zatopeném trezoru plného zlatých cihel byla jedna z nejnáročnějších. Náročné bylo nejen stavění scény, která se pak musela celá ponořit do vody, ale komplikace způsobily i molitanové zlaté cihly. Ty totiž začaly pod vodou měnit tvar nebo se vyplavovaly na povrch, a tak musel nastoupit tým vizuálních grafiků, který strávil hodiny a hodiny počítačovou úpravou jedné cihly po druhé. (Sebastian777)
- Helsinki (Darko Peric) a Oslo (Roberto Garcia) na sebe v seriálu mluví srbsky. (Muffino)
- Když Alba Flores četla původní scénář, tak se tam její role Nairobi vůbec nevyskytovala. Změnil to až později tvůrce seriálu Álex Pina, který usoudil, že by v partě lupičů mělo být více žen. A tak zavolal Albě, jestli by tuto roli vzala. (montongery)
Reklama