Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Román M. Viewegha Výchova dívek v Čechách je vlastně prvním porevolučním (a po revoluci i napsaným) původním českým literárním bestsellerem. V jeho textu se umně slučuje humor, politika, sex, autorská sebereflexe i existenciální metafyzika. Stal se předlohou ke stejnojmennému filmu, který vypráví příběh Oskara, českého učitele a začínajícího spisovatele (O. Pavelka). Oskar dostane od místního zbohatlíka (M. Lasica) nabídku a těžko jí dokáže odolat: za peníze, několikanásobně převyšující jeho měsíční plat, má v kurzu tvůrčího psaní doučovat milionářovu dceru (A. Geislerová), která s ním zpočátku naprosto odmítá komunikovat. Do tvrdohlavé dívky se posléze zamiluje, nedokáže však kvůli ní opustit svou ženu a dceru a už jen zpovzdálí sleduje svou vyprahlou lásku, jak se řítí k neodvratnému konci… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (123)

Charlizee 

všechny recenze uživatele

Dokonalý přepis knižní předlohy - snad až na 3 detaily, které se liší, se všechno děje úplně stejně, dokonce ve stejné časové posloupnosti, s každým dalším obrazem pouze obracíte další stránku knihy, chybí byť jen náznak invence. Tvůrci jakoby nevěděli, jak využít potenciál filmového média. Nějak takto si představuji rutinní práci, k čemuž přispívá i výkon Ondřeje Pavelky. Knihu nemám ráda (ostatně jako všechny Vieweghovy knihy - především pro jeho ukájení se ve vlastní "chytrosti"), tento snímek však nemám ráda ještě víc :-( ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Viewegh to má u mě tak 50/50, třeba Báječná léta... nebo Nestyda jsou super, ale na druhou stranu je tu zas takový Román pro ženy... A Výchova dívek je pro mě žánrově spíše k tomu druhému případu. Ne že by se jednalo o vyloženě špatný film, herecky je to velmi slušné, ale s postupem času se stává stále více předvídatelný, a v půlce už musí být všem jasné konečné vyvrcholení filmu, a tím pádem je tak celkové sledování zbytečné. ()

Reklama

Woyczek 

všechny recenze uživatele

Film mě moc nepobavil a ani moc neposunul dál. Dvě hvězdy jsou za pár scén, kde jsem se opravdu od srdce nasmál (třeba, když pan učitel dorazil pocelonočním flámu do školy, kde se ho ujali kolegové z kabinetu), ale jinak jsem se na film poslední půlhodinu dodívával, jen abych věděl, jak to teda dopadne. ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

E-e, nějak mi to nesedlo. První skoro hodina budiž, i když Beáta je od prvního okamžiku na obrazovce napřesdržku (mmch celkem věrný obraz A. Geislerové, kterou od jistý doby fakt nemusím, s první půlkou svojí role jistě problém neměla), ale někde od poloviny, kdy se jako mávnutím kouzelného proutku stane z Beáty zcela milé, komunikativní děvče, hotovej zázrak, už to šlo jen do kytek. Nedostudovaná vysokoškolačka náhle nastupuje na místo učitelky ve škole, kde učí pan Oskar, kterej jí píchá? To je ale náhodička, která mohla dopadnout jediným možným způsobem - průserem. Nakonec se Aňa vystřídá i v pozici nějaké ekologické aktivistky, korunu tomu nasadí její výstup ve jménu Ježíše, no a konec? Stalo se to nebo se to nestalo? Co vlastně byla pravda, co vize spisovatelova? Zabila se nebo ne? Mmch podruhé, nevím, jestli by ten krám dokázal jet 180 a kdyby jo, asi by toho z něj zůstalo mnohem míň, ale to už je celkem jedno. A proč se ten nabouranej kabriolet objevil už někde před první půlkou filmu, jsem taky nějak nepochopil. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Kolega honajz2 napsal před pár dny k jinému filmu, že existují tři neustále omílané klišé prvky novodobého českého filmu: sex, blití a smrt. V duchu mu s úsměvem dávám za pravdu, onedlouho na to vidím zrovna český film a neplánovaně si potvrzuji, že tomu tak skutečně je... :o) Ale nejen díky těmto prvkům působí zde samotný děj dost předvídatelně, zvláště pak pokud jde o proměnu a osud ústřední dívčí postavy. Na druhé straně přes nepříliš pozitivní dojmy spočátku, kdy mi film ani hlavní postava spisovatele v podání nesympatického Pavelky příliš nesedli, jsem se docela zadíval a dokázala mě zaujmout i výtvarní stylizace ve vybraných scénách. Prolínání vyprávění různými citacemi od slavných osobností či různých knih je zde určitě originálním prvkem, ač využíván v tak obrovské míře, že brzy mě spíše otravoval. Hlavní devizí Výchovy dívek v Čechách pak pro mě byla Aňa Geislerová, která již v pouhých 21 letech prokázala svůj nesporný talent a dodala navíc postavě Beáty opravdu příjemné kouzlo. I díky ní mi snad z tohoto filmu i po čase zbydou nějaké pozitivní dojmy, který bych možná v rámci té české romantické komedie i dokázal vnímat jako mírný nadprůměr? [60%] ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Milionářská vila je na adrese Hejnická 311, Raspenava. Točilo se také v Chorvatsku v Umagu. Lom se jmenuje Kujalův a nachází se v Hřiměždicích. (sator)

Reklama

Reklama