Režie:
Patty JenkinsKamera:
Matthew JensenHudba:
Hans ZimmerHrají:
Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen, Lilly Aspell, Amr Waked, Kristoffer Polaha, Natasha Rothwell, Ravi Patel (více)Obsahy(1)
V pokračování očekávané komiksovky se tentokrát ocitneme v osmdesátých letech. Proti superhrdince Wonder Woman budou stát dva záporáci. Max Lord v podání Pedra Pascala (seriál Hra o trůny) a také Cheetah s tváří herečky Kristen Wiig (Marťan). (Vertical Entertainment)
Videa (4)
Recenze (814)
Nevěřil jsem, že to je tak špatné, ale opravdu je. Celý film působí jako bizardní televizní kopie. Můj osobní dojem je takový, že to Patty Jenkins vzala příliš do vlastních rukou (i z pohledu scénáře, já tu prostě cítím "ženskou" ruku) a hodně momentů je jako vytržených z úplně jiného žánru. Tohle je totiž Hallmark uvádí:Amazonka v osmdesátkách. Hlavní záporák i jeho motivace a celá zápletka nedává smysl a dovoluje kupit ujeté obrazy a ubírat na schopnostech WW. Pokud něco nezklamalo, tak za mě Chris Pine, s jeho chlapeckou komediálností, a Kristen Wiig, která v postavě i na minimu prostoru roste. Škoda, že na závěrečný souboj nezbyly peníze (v noci, tragické triky...) a proslov WW působí jak z červené knihovny (a navíc nesmyslně, vzhledem k tomu, že stačilo jedno odvolání přání konkrétní postavy;-)). Tohle si první a zvládnutý díl WW rozhodně nezasloužil. ()
Pokus o zopakování totožného postupu v jiné retro době dopadl polovičatě. Ať už se hlavní scénárista prvního dílu Allan Heinberg dobrovolně odklidil k seriálům nebo se nepohodl s dalšími tvůrci, u pokračování už jeho jméno nefiguruje a je to znát. Ingredience jsou totiž stejné, ale jakási středová nit, která z dobrodružné pohádky udělala legendární podívanou, tentokrát chybí - a nebo je zašmodrchaná. Nebudu lhát, vážím si staromilské první poloviny, která se chová tu jako Superman od Richarda Donnera, tu jako fantasy béčka téže doby (myšleno v dobrém). Ani tentokrát se zbytečně nestaví propojené vesmíry, jen se jde po cestě komiksů tím směrem, kterým mířily před desítkami let v papírové i celuloidové podobě. A většinu času funguje i v navázání na válečné hrátky, protože jestli má někdo chemii téměř atomovou, jsou to Gal Gadot a Chris Pine. Jak se člověk přenese přes to, že se někdo objevuje v cizím těle a jak je s oním tělem poté nakládáno, zůstane sladkobolná, rozpačitá, ale přesto opravdová a uvěřitelná romantika, kde věřím každému slovu a při libovolně plačtivém prohlášení typu "Už nikdy nebudu milovat," ukápla nejedna slza i mně. Tím ale končí největší pozitiva a se zbytkem si nevím rady. Nemám problém s náturou a směřováním dalších postav, protože i to spadá do obrázkové tradice, ale nevím, proč je Pedro Pascal silou tlačený do módu Rock Me Amadeus a proč je ho v ději asi tak o třicet minut více, než by bývalo stačilo na bohaté prokreslení jeho motivace. Stejně tak časté "vychovávání" diváka je do očí bijící a morálních pouček na téma gender nebo consent mohlo být méně nejen kvůli tomu, že sem žánrově nepasují, ale protože jsou téměř polopaticky servírovány přímo do kamery. A konečně to nejtrestuhodnější. Finální souboj a co z něj vzejde je nejslabší částí filmu, která jak kdyby byla přítomna jen kvůli nutnosti se jakkoli se zápletkou rozloučit. Akce je banální a kvůli šeru neviditelná, závěrečná morální lekce nelogická, kostýmy a masky vůbec nefungují a hlavně se v tu chvíli jde k půl třetí hodině stopáže a jakkoli jsem se u filmu bavil, tohle rozhodnutí nic nestříhat nechápu ani trochu. Patty Jenkins podlehla velikášskému syndromu a Wonder Woman hlavně proto musela na završení trilogie zapomenout. ()
(90%) Wonder Woman 1984, coby jeden z mnoha filmů, na které jsem se těšil do kina. Bohužel nastala pandemie COVID-19 (údajně, tedy … ) a se sledováním filmů na velkém plátně máme asi na dlouhou dobu utrum. Nyní k filmu. Tak velká kritika? To se lidi opravdu zbláznili? Jako není to také i náhodou tím, že to lidi viděli doma místo kina? No, tuhle teorii rozvíjet nebudu. Já chápu, že je zde podstatně méně akce a není tak nápaditá, ale objevuje se tu a ta hlavní myšlenka filmu si myslím, že byla vcelku jasná. Dianu jsem si zde opravdu oblíbil ještě víc. A to v BvS mi přišla taková chladná, divná (no, prostě v té době ještě neměla tolik prostoru). Hlavně ten nápad, který se víc rozvine v druhé části filmu, tedy to ŠTĚSTÍ, které uvrhne celý svět do zatracení – to mi přijde jako super nápad! Film je sice dlouhý, ale postupně graduje. Jasně, říká se, když mě film do půlky nebude bavit, tak ho vypnu. Tou zásadou se řídí spoustu lidí. Mě bavily postavy, spoustu z nich mělo dostatek prostoru. Dokonce i Chris Pine mi zde tentokrát nevadil a toho moc v lásce nemám. Úvod mapující dětství Diany je super. Akce není špatná, i když jí je zde méně. Hudba od Zimmera je bravurní jako vždy. Finální sekvence v podstatě opakuje začátečný soundtrack z BvS a emocionálně se zde hodí, proč ne? Už mě nějak nebaví komentovat, tak to prodlužovat nebudu. Tahle Wonder Woman, tenhle nový DC film měl vlastní kabátek a já to oceňuji. Inteligentní film, který nemusí mít hromadu akce a superhvězdný příběh. Paráda! ()
Těšil jsem se na odvážnou ryze ženskou komiksovku se silnou hrdinkou, smělou ve své emancipovanosti od zhoubné Ligy spravedlnosti. Tohle vážně ne. Mě ani tak nevadí jak podivně se tam všichni mlátí, nebo jak naivně = osmdesátkově je celá Wonder Woman pojatá, vadí mi to poselství. Takhle hloupý, nelogický příběh urážející jak ženy, muže, děti a obecně lidskou inteligenci tu dlouho nebyl. Pointa je vysloveně děsivá - přání jsou zlo, smiř se tím co máš - a vážně pokroková. Gal Gadot to pořád ohromně sluší a Pine si roli zvláštním způsobem užívá. Wiig role nesedí ani v jedné poloze a chudák Pedro Pascal po tom co sbírá chválu z Mandaloriana klesá ve své kreaci megalomanského zoufalce, který chce/nechce být se svým synem klesá až na dno. V rukách Patty Jenkins je letecké Star Wars v pěkném průseru. P.S. Vysvětlovačka pidirole Lindy Carter je na pěst. Amíci právě vytvořili svého Doktora u jezera hrochů. ()
Možná až jednou konečně nakoukám původní Supermany a naivní barevné komiksovky z osmdesátek a devadesátek, docením tenhle kousek jako úžasně nostalgický a záměrně křečovitý brak. Momentálně v tom ale vedle obludné naivity a protlačované retro atmosféry nevidím nic ozvláštňujícího, co by mě v pozitivním smyslu slova odzbrojilo - snad jen to oslavné vyústění jak z romantických slaďáren, které se možná časem projeví jako ten nejbizarnější farewell bláznivému roku 2020. Jinak si zase kladu otázku, jak dlouho Gal Gadot ještě vydrží vyvažovat nulový herecký talent svou nenapodobitelnou krásou - v takových nijakých rolích to nějaký čas asi potrvá. 50% ()
Galerie (90)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (38)
- Postava Cheetah (Kristen Wiig) se poprvé objevila v komiksu „Wonder Woman #6“ z roku 1943. Jde o první hraný film, v němž se objevila. (fiLLthe3DD)
- Ve filmu se objevují modely vozidel, které v roce 1984 ještě nebyly, např. na večírek u Maxe Lorda (Pedro Pascal) přiveze Dianu (Gal Gadot) Chrysler New Yorker ročník 1985, dále lze spatřit Dodge Aries K z roku 1986 nebo Ford Econoline ročník 1992. Vojáci v poušti pak jezdili modelem Mercedes-Benz G-Klasse uvedeným na trh až roku 1990. K vidění je i Mercedes-Benz G-Klasse model 1989. (fiLLthe3DD)
Reklama