Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (318)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak sme si u nás doma námet, ktorý sa na západe bezpečne vopchá do hodinovej epizódy ľubovoľného sci-fi seriálu, natiahli na celovečerák a urobili okolo toho mediálny humbuk. Ale prečo nie, v kine ma nechytali žiadne trápne pocity z toho, že chceme byť svetoví tým, že sa púšťame do žánru, nášmu naturelu vzdialenejšiemu. Výsledok, dá sa povedať, stojí na prekvapivej pointe, ale teda ani zďaleka nie šokujúcej. K tématike bolo snáď už napísané/nakrútené všetko a my v podstate iba recyklujeme. Ale celkom obstojne. Niekoľko lacnejších kvázi zavádzajúcich odbočiek nesmelo chýbať, ony boli v podstate tým prostriedkom, ako to celé natiahnuť na celovečernú stopáž. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nemá to chytrý dům Alfie vůbec jednoduché. Pošle paničce květiny, ona mu nabídne tykání, on ji vzápětí udělá ve vaně a co na to ona? Druhý den je naštvaná a chce si zase vykat. Tohle by rozhodilo nejeden procesor.. Po řemeslné stránce se to snaží tvářit alespoň evropsky, když už ne světově a pobaví i užití hlasu Tonyho Starka, nicméně s narůstajícími aktivitami malého Skynetu se vše zhoupne do tvůrčího tápání v thrillerové oblasti, logického vzduchoprázdna a nechtěné směšnosti. A mimochodem, nešlo si nevzpomenout na speciální čarodějnický díl Simpsonů, kde se „Ultrahouse 3000“ s medovým hlasem Pierce Brosnana marně pokouší odloudit Marge. Koupelnový gigolo Alfie by si za své empatické rozhraní zasloužil stejný osud. Službu u Patty a Selmy, kde by s odpojenou autodestrukcí a zahalen cigaretovým dýmem plnil roli popelníku.. ()

Reklama

malylada 

všechny recenze uživatele

Karel Janák se rozhodl přesedlat z komedie na thriller, který pojednává o inteligentním domu, který se tak trošku vymkne kontrole. Důvěrný nepřítel vykrádá všechny hollywoodské filmy podobného ražení a bohužel i těm horším nesahá ani po kotníky. Vše kazí zoufalé postavy (Dyk hraje vážně Dicka), předvídatelný děj a mraky debilit, které prokoukne i dítě. Film se tváří neskutečně vážně a prakticky až zoufale nemá co nabídnout od začátku do konce. Musel jsem se smát, když distribuci zvolili ve stejný týden, kdy jde do kin Upgrade a divák může porovnat, jak tragičtí jsme v tomto žánru u nás. Jediné, co se dá ocenit, tak temný vizuál, který by mohl být do budoucna inspirativní.......3/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

Potenciál na solidní komorní psychologický technothriller tu byl, ale je pohřbený pod všeprostupující průměrností a odfláknutostí - od scénáře, přes režii, kameru a hudbu, až po herecké výkony. Pár dílčích nápadů se tu našlo, taky pointa není marná (jen blbě naexponovaná)... Ale jezdit do domu-tajného projektu daleko od civilizace taxíkem a v jednom kuse si tam vodit kamarády? Umělá inteligence schopná se nahackovat snad i do kadibudky? A průmyslové kamery odvracející se od hrdinky to už byla úplná parodie - chybělo jen aby si začaly hvízdat jakože nic. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Chudobný rozpočet filmu by nevadil, kdyby ho nevyrovnávaly otravující sponzorské odkazy. V kinech snímku konkuruje podobný a o něco zdařilejší Upgrade. Protože v domě zazní vzácný humor, když počítač nedokáže identifikovat hrdinčina alternativní díla – což by asi svedl málokdo; mimochodem rozbory jejích uměleckých výtvorů ve filmu pouze zdržují. Nálada časem houstne , ale není strašidelná, ale nepříjemně nejistá. A konečně v domě, kde sochařku navštěvuje její kamarádka, se také najde spousta důvodů k vděčným obrazům ženské polonahoty či nahoty, od sprchy po vanu, která dokáže samovolně zařídit orgasmus.Jenže scénář, který zjevně nebyl podroben testu základní logiky, začne pocitově napínavou podívanou zrazovat. Proč nikdo nevolá policii, když se množí zásilky od neznámého ctitele? Podle jakého klíče se objevuje a zase mizí kamarádka? Proč se teorie tajné zkoušky na lidech nastolí a zase zahodí? Výprava za podezřelým sousedem u mě vzbudila smích. Ve finále už překombinovaný zmatek překročí hranici třeba jen mizivé uvěřitelnosti, čímž se přiblíží béčkovému braku. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • Keď Zuzana (Gabriela Marcinková) spolu s Monikou (Zuzana Porubjaková) unikajú preč od domu autom, v jednotlivých záberoch v Bratislave sa objavujú na miestach, ktoré sú od seba rôzne vzdialené, a tým pádom na seba logicky nenadväzujú. (GTS_PUNK)
  • Autá slovenskej polície vo filme nemajú tradičný nápis "Polícia", ale anglický nápis "Police". (GTS_PUNK)
  • V jednom zábere si na počítači možno všimnúť hlásenie "Files has been deleted." Gramaticky správne by však hlásenie malo byť "Files have been deleted." (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama