Režie:
S. Craig ZahlerScénář:
S. Craig ZahlerKamera:
Benji BakshiHrají:
Mel Gibson, Vince Vaughn, Tory Kittles, Michael Jai White, Thomas Kretschmann, Jennifer Carpenter, Laurie Holden, Don Johnson, Udo Kier, Fred Melamed (více)Obsahy(1)
Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (487)
S. Craig Zahler u mě začíná mít punc novodobého amerického filmaře, jehož filmy jsou nekonečnou porcí zážitků. Už potřetí tomu tak je a potřetí tomu tak je v podobném duchu. Precizní dialogy, které nejsou tolik popkulturní jako od Tarantina, ale pořád jsou parádně úderné. K tomu zjevná brutalita, která nešetří nic a nikoho. Zároveň pořád přemýšlíte, kam až ve filmu zajít, aby to bylo adekvátní a nebylo to už přes čáru. Tady minimálně jedna taková scéna je a mám pocit, že si ji režisér neodpustí snad v žádném ze svých filmů. Navíc je zajímavé i to, že si filmy točí na základě svých scénářů a podkresluje je svojí hudbou. Jestli to značí genialitu, tak pak tu máme současného vítěze. Na špatné straně na mě navíc nastoupilo perfektní dvojkou Gibson - Vaughn, která jak kdyby vypadla z dobových akčních devadesátek a nějak se pozapomněla v čase. No, bomba. Co Vám budu povídat. Snad jenom kratší délka chyběla k pětihvězdičkové dokonalosti. Chápu, že režisér některé scény natahoval schválně pro podpoření atmosféry, ale občas to bylo až moc. Pořád ale hodně solidní žánrový kousek a jeden z těch nejvýraznějších za posledních několik let. ()
Jedno z najväčších prekvapení tohto filmovo mizerného roku 2019, ktorý je mimoriadne slabý, čo sa týka nejakých nezabudnuteľných filmov. Továreň na sny akoby myslela len na "marvelácke" sračky, ktoré mňa osobne už vôbec nezaujímajú. je to skutočne jediná návratná investícia? Filmy ako tento sa dnes prakticky nerobia. Akoby nebol kto, alebo nemáme pre tento druh filmov divákov? Režisér už prekvapil nedávno a to hneď 2x. jednak úspechom filmu Block 99 , ale i netradičným obsadením dovtedy zaškatuľkovaného komediálneho herca V. Vaughna do vážnej roli lámača kostí.V novom filme je V. Vaughn späť a parťáka mu robí Mel Gibson. Film sa rozbieha postupne, dialógov je tu dosť, ale nenudia, dobre posúvajú a gradujú dej, ktorý je každou minútou napínavejší. Poslednú polhodinu som ani nedýchal, divák skutočne netuší , čo sa stane, akým smerom sa film uberie a už vôbec nie kto túto drámu prežije. Hollywood!!!- dosť bolo digitálnych sračiek, presne takéto filmy tu chýbajú...90%. ()
Když se vyhořelý Martin Riggs rozhodne vzít si to, co mu patří a zatáhne do toho svého parťáka Vince Vaughna...Blok 99 byl pro mě až příliš béčkový svým pojetím, tohle mi ale sedlo neskutečně. Už dlouho jsem neměl po sledování filmu nepříjemný pocit a není to tím, že se tam střílí ženský do hlavy anebo se hrabe ve vnitřnostech člověka, je to spíš psychologický dopad, kde je krásně vykresleno, že v dnešní hyperkorektní době to odsere vždy ten s dobrým úmyslem anebo úplně všichni. Takové filmy dneska už točí snad jenom Zahler - pomalé, procedurální a s charismatickými hrdiny, kteří jsou ozbrojeni krásným cynismem a sarkasmem. Žádné velké zkratky nebo vysvětlování, spousta věcí vám řečena nebo ukázána není, ale o to větší je to pak síla, když se tne do živého. Např. scéna v bance by neměla vůbec takový dopad, kdyby se před ní neodehrálo to 15 minutové intermezzo s Jennifer Carpenter...Sice mi pořád u Zahlera vadí ty podivné papírové dialogy, kdy nevěříte, že si dva lidé tak povídají a působí to jako jiný vesmír, ale na druhou stranu vám min. tento film nahodí na začátku nenápadně lanko kolem krku a pak až do konce mocně utahuje. Silný zážitek, sedlo mi to. ()
Nejoriginálnější kriminálka posledních let s výborným duem Gibson - Vaughn a trademarkově neodhadnutelným scénářem S. Craiga Zahlera. Je to dlouhé přes dvě a půl hodiny a zdržuje se to už tradičně epickým prologem a scénami, které by každý jiný scénárista/režisér vyškrtl, ale právě v tom je jeho kouzlo a půvab. I když vám nekápne do noty, je jisté, že něco takového jste neviděli. Jeden z filmů roku. A jdu si konečně přečíst nějakou Zahlerovu knížku. ()
Sociální drama v hávu gangsterky působí zpočátku mírně ospale. Ale zdání klame. Na pozadí ne příliš zajímavých událostí je nám představen svět zoufalců. Nejsou to jen lidé z okraje společnosti, jak nám je dosud filmový průmysl servíroval. Jsou to obyčejní pracující lidé, policisté i bankovní úřednice, kteří se dostávají do svízelné situace. Není důležité, kdo koho okrade, kdo koho zabije, je důležité vidět, že okrádáni a zabíjeni jsme pomalu my všichni. Filmu by prospěla kratší stopáž, úvodní seznamování s postavami je na moderní film zbytečně zdlouhavé. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (14)
- Natáčanie filmu prebiehalo v kanadskom meste Vancouver a začalo 17.7.2017. (MikaelSVK)
- Vince Vaughn, zatiaľ čo pracoval s Melom Gibsonom na Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu (2016), ukázal Gibsonovi scenár pre tento film a tiež hovoril s režisérom S. Craig Zahlerom o jeho vízií začleniť Gibsona do filmu. Gibson po prečítaní scenára okamžite súhlasil, že bude vo filme hrať. (zajo91)
- Podle filmového ratingu MPAA, užívaného v USA, byl film zařazen do kategorie R. Na film s ratingem R smí mládež do 17 let pouze v doprovodu dospělé osoby. Filmy s hodnocením R mohou obsahovat hrubý jazyk, výrazně násilné scény, nahotu spojenou se sexualitou nebo užívání drog. Zde šlo především o násilí. (Tonula)
Reklama