Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (235)

Sany33 

všechny recenze uživatele

Nemal som tú možnosť vidieť predlohu, aj keď sa tak pozerám na herecké obsadenie mám teda čo ľutovať ale zas na druhej strane dáva mi to možnosť posúdiť objektívne tento počin z roku 2017. Herecké obsadenie tiež stojí za to Charlie Hunnam je drsniak telom aj dušou a do roli Motýlika sa perfektne hodí, to isté sa dá povedať aj o Ramim Malekovi ktorý svoju tenkú muskulatúru v tomtu filme z väzenského prostredia využíva znamenite. Film je dosť emotívne napätý a nakoľko je natočený podľa skutočnej udalosti dá sa z tejto atmosféry vyťažiť maximum. Ľudské osudy sú vykresľované s citom pred detail čo si ja osobne na filmoch podobného razenia veľmi idem. Jediné čo film zabíja je jednotvárnosť a málo dynamických zvratov. Ale pozeralo sa na to znamenite a určite by som si to pozrel znova bez zaváhania. 83% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sice jsem si slíbil, že se nejprve podívám na originál, ale remake mám v hledáčku už tak dlouho, že se mi již nechtělo čekat a při cestě busem jsem si ho pustil. A navzdory tomu, že při prvním pokusu (který byl tak dva roky nazpátek) jsem u toho po deseti minutách usnul, tak tentokrát se stal přesný opak a drželo si to moji plnou pozornost v napětí po celou dobu. Úvod naštěstí není zbytečně dlouhý a Motýlka do výkonu trestu pošlou rychle (což pro hlavního hrdinu rozhodně dobré není, ale chápeme se), takže se do toho skutečně dá rychle dostat, zvlášť když se pak Motýlek ne zrovna dobrovolně dá do spolupráce s Degou. Má to mnoho působivých scén s až fyzickým prožitkem právě probíhajících situací, má to nejednu silnější scénu a s každým pokusem o útěk jsem skutečně nedokázal být chladný a doufal jsem, že tentokrát to ústřední dvojici vyjde. Sice mě to uhranulo a v mnoha aspektech naprosto získalo, ale spolu s tím nemůžu být zrovna nadšený, když to celé upadlo do poměrně klasického hollywoodského stylu a tak vždy s důrazem na nějakou novou postavu je naprosto jasné, že se o ní nedozvíme víc než základní charakter a že je v ději jen proto, aby ústřední duo ohrozila nebo nepochopitelně zemřela. SPOILER A že je Dego nejprve nadšený z toho, že je cesta ven z Ostrova bláznů a pak se tam, na poslední chvíli, rozhodne zůstat, je taky vykalkukolvané klišé jak sviň. KONEC SPOILERU. Já neznám pravý příběh, takže je možné, že se vše tak skutečně stalo, ale o to víc bych ocenil, kdyby se to motivacím postav věnovalo hlouběji a já tak některé jejich činy a divná konání mohl víc chápat. Navíc je to stylově celé takové "předem jasné", ne zrovna předvídatelné, ale podle určitých záběrů a hudby se dá vždy čekat, co bude následovat. Má to své vady na kráse, nejsou malé, ale jinak se mi to líbilo a čas u toho strávený byl fajn, takže tomu taky rád dám nadprůměrné hodnocení. Jo, a ještě si musím zjistit, v čem se na tom podílelo Česko, když je tady uvedené v koprodukci... Slabé 4* ()

Reklama

mortak 

všechny recenze uživatele

Ničím nevynikající přepis románu. Ve scénách ze samotky jsem měl pocit, že sedím v divadle a sleduji Hunnama, jak se na jevišti snaží evokovat vězení. McQueen a Hoffman pojali v roce 1973 své role komplexně. McQueenovi jsem věřil tu jeho zarputilost, tu jeho touhu utéct, i ten jeho boj se šílenstvím na samotce, Hoffmanovi jsem věřil tu ztracenost a závěrečnou rezignaci. Tady vidím Hunnama a Maleka, jak si s pomocí maskérů hrají na vězně. Motýlek má cenu být vyprávěn znova a znova, protože to, co se dělo na Guayaně, je docela nedávná minulost. Ale tomuto přepisu chybí síla a emoce. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Doba remaková stále neskončila a tak se nám dostává recyklací a nových adaptací všeho, na co si jen vzpomenete, stále dokola. Motýlek patří k těm  příběhům, které byly  prostřednictvím filmových políček odvyprávěny téměř až zcela dokonale a tak je  další pokus zkrátka a jednoduše zbytečný. Proto jsem tuto verzi i docela opomíjel a do jejího sledování jsem se prakticky pustil jen díky výročí úmrtí Henriho Charriera. A de facto se dá říct, že ač platí výše uvedené o zbytečnosti,  Michael Noer alespoň nestvořil nic ostudného.  Co do charismat mi sice pánové Hunnam a Malek  Hoffmana a McQueena nepřipomínali ani vzdáleně a ani co do prostředí jsem si nepřišel jako na vězeňském ostrově. I ta scéna se samotkou tu byla prostě řidší, ale  za přece jen  slušné filmové  řemeslo klidně tu čtyřku obětuju. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Ukázka, jakými změnami kinematografie za ty roky prošla. Novodobý remake se zbavuje všech zbytečných scén, které předchozí dílo jen natahovaly a soustředěnou režií se zaměřuje na to podstatné a rozvíjí nejdůležitější momenty a scény příběhu. S úctou k originálu, ale tento remake je z dnešního nostalgií nepřikrášleného pohledu daleko kvalitnější podívaná. Experimentálnější, napínavější a vizuálně prakticky bezchybná. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (11)

  • Celosvětová premiéra proběhla 7. září 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
  • Po prvej noci vo väzení má Louis Dega (Rami Malek) na ruke veľké pohryznutie. V ďalších záberoch je jeho ruka zdravá a potom znova poranená. (chesterko)
  • Při volání jmen vězňů zazní také jméno Hoffman, což je očividně odkaz na Dustina Hoffmana, který hrál postavu Louise Degy v původním filmu Motýlek z roku 1973. (NiWi)

Reklama

Reklama