Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sledování více herců ve stejných chvílích, čímž se graduje napětí a ukazuje genialita kamery a režie. Stanley Kubrick geniálně spojuje noir film staré gangsterky. Hlavní hrdina, pár společníků, kteří pomalu odchází ze scény. Oblíbená žena= mrcha je zde dokonalá. Chudák její manžel, který by jí dal všechno... Skvěle trefené role a herci v nich nezklamou ani jeden. Hudba je zde též skvěla vybrána a geniální vypravěčův hlas je bez debat silná stránka filmu. Celkově jde o opravdu výborný film o jedné noir-krádeži :o) ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Můj první Noir film a líp to snad nemohlo dopadnout. Škoda, že v dnešní době se tyhle filmy netočí. Kubrick a jeho geniální režii poznáte na první pohled. Sledování více herců ve stejných chvílích není jednoduché natočit, ale Kubrick si stím poradil geniálně. Skvělá kamera, herecké výkony a hlavně ta režie. Tenhle snímek jsem rozdýchaval poměrně dlouho. Díky Zabíjení si musím sehnat více Noir filmů. ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Stávkovacia vykrádačka, ktorej záver ma vždy tak silno zabolí na srdci, až ma prinúti trochu si obúchať hlavu o drevený stôl. The Killing má toho viac. Legendárnu gumenú masku klauna, efektívnu brokovnicu, dvojicu sexuálne vznešených, "pin-up"-vyzerajúcich, povahovo diametrálne odlišných žien, no a takisto aj môjho obľúbeného narátora, ktorého božský Kubrick nikdy nemiloval a preto mu podhadzoval klátiky pod kolená. Vyzerá to tak, že nebol jediný s polenami pod nohami, pretože dialógy boli urputne mizerné. Miestami som mal pocit, akoby dané osoby ešte navštevovali ročníky pre školopovinných. Okrem toho ale nemám čo viac vytknúť. Doteraz si užívam ten sladký pocit toho, ako veľmi dobre Stanley pozná efekt hrajúcej jazzovej hudby počas prehliadky mŕtvol. To jednoducho nikdy nesklame! (15.2.2018) (9.10.2023) ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Kus velké filmařiny zahalený v malém nenápadném noir provedení. Kubrick byl génius a dokázal mistrně povýšit "docela obyčejný" příbeh na úměni a dovést ho do dobře vypointovaného scenáristického konce. Výpovídá o tom i skládání záběrů a celková narace, která je na první pohled těžko srozumitelná, ale nakonec do sebe velmi pěkně zapadá. Celkově je The Killing zdánlivě obyčejný film, ale když ho má pod sebou někdo jako Kubrick je jisté, že výsledek bude opět trošku jiný jako obvykle. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Kubrickův legendární příspěvek do encyklopedie heist movies je stejně jako jeho ostatní filmy ponejvíce "uspokojivý" pro všechny hnidopišské formalisty a puristy (a "černohumoristy"). Jako v dalších svých raných dílech využívá Kubrick i zde v hojné míře estetiku cinéma direct ("přímého" filmu), jehož nezanedbatelná influence je v mainstreamové tvorbě 50. a 60. let patrná zvláště u děl spadajících do období modernistických Nových vln (dalo by se dokonce říci, že mnohdy jsou na jeho základě vystavěny). U The Killing se jedná zvláště o ryze dokumentaristicky střižené dostihy (ruční kamera, dlouhoohniskové objektivy) a natáčení pouze s dostupným či s jediným zdrojem světla (Kubrickův trademark par excellence), které vytváří nádherné šerosvitné kompozice v noirovém duchu. Vyjma těchto doku-specifik je pro Kubricka samozřejmostí i ironizující užití hudby (latinskoamerická pieta), ačkoli ani tomuto jeho snímku se nevyhnul neduh s nepříliš povedenou a libou hudbou původní; experimentování s narativem (nechronologická výstavba, nahlížení stejné situace z více perspektiv); a všechny ty precizní podélné "jollies" a pohyby kamery, které tolik miluji. Právě díky výše zmíněným režijním finesám nedokázalo The Killing od roku 1956 příliš zestárnout, třebaže vlastní příběh a jeho tempo je kvalitami přinejmenším rozporuplné. Je to snímek extrémně napínavý, metodický a dýchá svěžestí na každém kroku. Ba co více, většina jeho "loupeživých" parťáků nedokázala jím nastolený koncept výrazně obohatit do dnešních dnů. 4,5* ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Jeden kůň na závodech, kam jsou všechny postavy svolány na schůzi, nese jméno Stanley K. - podle režiséra. (Matty)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama