Režie:
Lukas FeigelfeldScénář:
Lukas FeigelfeldKamera:
Mariel BaqueiroHrají:
Aleksandra Cwen, Celina Peter, Claudia Martini, Haymon Maria Buttinger, Tanja Petrovsky, Thomas PetruoObsahy(1)
Hrůza z čarodějnic hýbe v 15. století Evropou. Nevyhýbá se ani malé Albrun a její matce, které žijí na samotě v horách. Albrun provází mučivý strach i v dospělosti, kdy už je sama matkou. Děsivé události ale začínají vyvolávat otázku, zda síly temna nesídlí i mimo její představy. Gotický horor s působivými obrazy a plíživě hrozivou atmosférou je debut rakouského režiséra Lukase Feigelfelda. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (57)
Niektoré huby sa skrátka nejedia. Každopádne vizuálna žranica, ktorá veľmi pekne dáva do kontrastu krásu a veľkoleposť prírody s nepríjemnými prvkami prezentované cez ľudí, čo v nej žijú. Ťahavá hudba, symbolizmus a prepadanie do temnoty )v tom metafyzickom aspekte) funguje perfektne. Rovnako aj hlavná hrdinka, ktorá blúdi a preklína ( kto by to bol povedal že mŕtvy potkan pohodený do rieky a ešte k tomu očúraný, dokáže spraviť takú galibu). Viac významové a na interpretáciu pomerne otvorené dielo, ktoré mi kazí v zásade jeden jediný aspekt. Nehovorí to nič nové. Neprezentuje to nič nové. Je to len ukážka vizuálne krásnych scén v ktorých sa sem tam objaví niečo fest nepríjemné. Určite som rád, že som to videl a som zvedavý na režisérovu ďalšiu tvorbu, ale k tomuto sa asi nemám veľmi potrebu vracať. Myšlienka, že na samote u lesa človeku dobre jebe, mi totiž príde pomerne známa na to, aby ma v tomto departmente ešte niečím prekvapila. ()
Neviem, čo sa komu nepáčilo resp. čo kto očakáva od čarodejníckej témy. Ja niečo ponuré, temné, bezcitné, hnusné a desivé. V tomto smere Hagazussa trošku pripomína Eggersovu Čarodejnicu. Hlavné slovo tu nehrá ani tak hlavná postava, ako skôr sila nedotknutej prírody, v ktorej lone sa vystrašene chúli domček a v ňom... Pravdupovediac, nebol som ďaleko od toho, aby som tomu dal 4*. Občas to ale stráca tempo a občas je to predsa len až príliš nechutné a divné. Atmosféra za jednotku. ()
Nádherné exteriéry, které kamera dokázala bezezbytku využít a perfektní Aleksandra Cwen v hlavní roli. Průšvih je, že Feigelfeld chtěl mermomocí točit umění, což pro něj znamená dlouhé záběry na cokoliv, což se hodilo jen zřídka. Z toho plyne spousta dlouhých chvilek, kdy má člověk tendence dělat cokoliv jiného, než se dívat na obrazovku a kýžený dopad nemají ani ty dobré nápady, které tu jsou. Mě je jasné, že tohle ani nemohl být klasický horor, ale Eggersova Čarodějnice nedávno ukázala, že to jde v podobném duchu i zábavně. Na debut slušné, ale nic víc. 50% ()
Rádobyartová humusárna od německy hovořících dekadentních pseudoumělců. Můžete v HD obdivovat každičký detail nádherného akné na ohyzdných tvářích psychicky narušených podivínek, které sáhodlouze čumí do "někam". Nebo se kochat nekonečným množstvím dlouhatánských záběrů, monotónním ambientním hučením, a vychutnávat si třeba zoofilní masturbaci. Po hodině jsem si krátil čas do konce brouzdáním na telefonu, takže jestli tam byla nějaká atmosféra, u mě to vzala oklikou. Ale všechno zlý je k něčemu dobrý- zase mám místo na disku, jupí! ()
Tak snad jsem si ty Historické bejkárny pro letos už částečně vybral. Předevčírem Gwen a dnes Hagazussa (Vítězem je stále vynikající Apostle - 2018 ). Po vizuální stránce je to perfektní, ta příroda ó můj bože, dalším plusem je, že se toho tvůrci nebáli a některé ty scény jsou fakt nechutný. Ale to je asi tak všechno. Někdo si tento Horor bude maximálně užívat, někdo zas u něho usne. Já se celkem nudil, ale to bude tím, že tenhle typ Hororu prostě nevyhledávám. 2*, jelikož Gwen, byla pro mě lepším zážitkem. ()
Reklama