Reklama

Reklama

La Llorona: Prokletá žena

  • USA The Curse of La Llorona (více)
Trailer 1

La Llorona. Plačící žena. Děsivý přízrak uvězněný mezi nebem a peklem, stižený hrůzným osudem zpečetěným vlastní rukou. Celým generacím nahání hrůzu pouhá zmínka o jejím jménu. Když ještě žila, utopila v záchvatu zuřivého vzteku své děti, a když po svém hrůzném činu ronila slzy bolesti, sama se vrhla do zpěněných říčních vod. Nyní jsou její smrtící slzy věčné a těm, kdo v noci zaslechnou její posmrtný nářek volání, není pomoci. La Llorona se plíží ve stínech a loví děti v zoufalé snaze nahradit ty své. Během staletí její touha a nenasytnost roste... V Los Angeles sedmdesátých let minulého století se La Llorona plíží nocí – a pronásleduje děti. Sociální pracovnice, která ignoruje tajemné varování utrápené matky podezřelé z ohrožení svých dětí, se brzy sama i se svými dětmi ocitá v děsivém světě nadpřirozených jevů a bytostí. Vyvarujte se jejímu nekonečnému nářku... nezastaví se před ničím. Její muka nemůže nic utišit. Její duši se nikdy nedostane slitování. A před La Lloronou není úniku. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (270)

Bordoshut 

všechny recenze uživatele

4/10 – Velice průměrná záležitost od režie přes scénář až po kameru a nezachrání to ani hudba, kterou ztvárnil perfektně znepokojující Joseph Bishara (nemyslím teď jeho vzhled), ani hororový mistr James Wan v produkci a bohužel ani scénářem zcela zdecimovaný Raymond Cruz, kterého si všichni pamatujeme z Breaking Bad jako trochu praštěného psychopata Tuca. Ostatně já mám pocit, že ho ta postava tak pohltila, že chudák hraje Tuca ještě dnes, necelých 13 let po natáčení. Směšnou, až absurdní karikaturu vymítače démonů, která místy nehezky překračuje hranici mezi hororem a tragikomedií, již ztvárnil, to ale pochopitelně neomlouvá. Je to částečně i jeho chyba, že jsem závěrečných 30 minut nevěděl, zda se mám smát, nebo brečet nad jednoduchostí konfliktu, plytkostí příběhu, stokrát ohraným provedením a tím, že se Patricia už podruhé někam záhadně teleportovala, ačkoliv ji na začátku filmu dali do vazby. Samotný démon Já Corona také stojí za starou bačkoru: neznáme její motivace, tj. nevíme, co s dětmi vlastně dělá. Není pořádně domyšleno to, že je především dětský bubák – měli by ji dospělí vidět? Plus mi v té mé makovici vážně nefachá, proč pořád všechny opruzuje, když chce vlastně jenom zabít ta děcka. Nebylo by snazší to prostě udělat? Krom toho její vizuál je vrchol všech hororových vykrádaček. Dokázal by ji někdo rozeznat od Ženy v černém? Ostuda. "Vážený Thorine Chavézo, nezapomněli jsme na ni a všichni víme, že jste design svojí sestry vytvořil zkratkou Ctrl C, Ctrl nechce sa mi premýšľať velmi." Otázka do tomboly: "Neměla by Já Corona strašit spíš důchodce? A co na to důchodci na Seznamu? A co na to důchodci na seznamce?" Typická konverzace ve dvě ráno: "Corona ve skutečnosti není virus, nýbrž gerontofilní sestra La Llorony." – "A co je teda očkování? Svěcená voda? A jak vysvětlíš to, že po něm někomu ochrnula ruka?" – "Bůh dává... a Bůh taky bere." Rada na závěr: "Dej mi bod, nebo se k tobě domů večer teleportuje Patricia a pověsí tě za koule do průvanu. Nevěříš? Pak si povíme..." ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Práca s atmosférou v niektorých miestach slušná. A je to o dve triedy lepšie ako Mníška. Ale stále sa to drží v rovine zaužívaných klišé, ktorých jediným obohatením je ďalšia legenda a jej vysvetlenie. Nie je to zlý film. Ale do nadpriemerných vôd nepatrí. Možno aj kvôli postavám, ktoré nemajú nejakú históriu s ktorou by sme mohli sympatizovať. Bishara straší tentoraz viac ako prízrak. A Patricia Velasquez neuveriteľne zostarla. Kde sa podela tá kráska z Múmie? ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Lorraine Warrenová umřela což znamená, že odešel i ženský element manželské dvojce Warrenových, tato dvojce paranomálních vyšetřovatelů ale za sebou zanechala dost výrazný odkaz. Je otázka zda jsou Warrenové skuteční hrdinové, kteří démoni vymáhali nebo jenom podvodníci (ta více pravděpodobně možnost), minimálně se ale na základě jejich příběhů v roce 2013 objevila taková nenápadná horrová pecka jménem V zajetí démonů! Tu si vzal na starost takový nenápadný génius jménem James Wan a kromě pecky se z filmu stal i finanční hit, který definitivně položil základy nové horrové série, která by se krom klasických pokračování měla dočkat i spin-offů. Kromě V zajetí démonů 2 jsme se tak během 5 let mohli dočkat také dvou spin-offů s panenkou Annabelle (která letos v červnu dostane třetí díl) a loni další spin-off- Sestru. Já jsem byl se všemi dosavadními příspěvky spokojený- Wan si dle očekávání zvládl oba díly V zajetí démonů a spin-offy si pohlídal alespoň jako producent a především k ním dostal mladé režijní horrové talenty- Ať už myslím režiséra Annabelle 1 Johna R. Leonettiho, režiséra Annabelle 2 Davida F. Sandberga nebo režiséra Sestry Corina Hardyho. Leonetti, Sandberg i Hardy totiž dodali svůj specifický styl a proto je každý díl série výrazně jiný. Takovou Sestru díky tomu chválím kde to jde i přesto, že jsem asi jediný na světě. Je nicméně fakt, že jsem si sérii V zajetí démonů oblíbil a začal jsem se v podstatě těšit na každý další část univerza. Vypadalo to, že další části bude za ty 2 měsíce až Annabelle 3 a poté se až za rok konečně dočkáme V zajetí démonů 3. Jenže... z horroru La Llorona, který si vzal produkčně na starost James Wan a jejíž režisér Michael Chaves byl najat jako režisér V zajetí démonů 3 (jako svého nástupce si ho vybral sám Wan!) se vyklubala další část tohoto horrového vesmíru! A i když trailery zrovna dvakrát dobře nevypadali, člověk se nějak začal více automaticky těšit a očekával další hodně fajn horrovou záležitost, která ukáže, že je V zajetí démonů 3 v těch nejlepších možných rukou! Jenže..... no to je právě ten problém! Nebudu to protahovat a řeknu, že je La Llorona nejslabším kouskem z celého univerza V zajetí démonů! A zároveň se jedná o velice průměrný kousek! A zároveň se začínám bát, že V zajetí démonů 3 nemusí dopadnout úplně nejlépe! La Llorona je Chavesovým celovečerním debutem. Před tím měl na krku velice solidní (horrový) kraťas The Maiden, která ukázala, že mu režie jde. A i u La Llorony je nejzajímavější právě režie! Chavesova režie je opravdu největším plusem filmu, především v její první (lepší) polovině. Chaves dokáže točit dialogové scény mezi matkou a jejími dětmi, dokáže se chopit zajímavé scény, která se týká přípravy do školy a je celá natočena v jednom záběru a zároveň bych řekl, že si i dokáže pohrát s lekačkami. To ale ve finále prostě nestačí a projeví se to především v druhé polovině, která tak trochu ztrácí šmrnc v tom co bylo tak okouzlující na té první. La Llorona nemá zajímavé postavy (Linda Cardellini je sympatická ale to je tak vše) a i přesto, že v ní děti hrají velice solidně, upřímně celou dobu chybí nějaký strach o ně jednoduše proto, že diváka nezaujmou tak moc aby o ně měli strach. To je definitivně potvrzeno, v druhé polovině kde dojde především k jednomu WTF rozhodnutí, která se sice dá ignorovat a překousnout, reálně to ale prostě jen tak snadno překousnout nejde. La Llorona je pozitvní v tom, že nabízí zajímavý pohled do mexické komunity ve Spojených státech a mexického náboženství. Jestli je v něčem La Llorona originální tak dost možná právě v tomhle... Jinak ale jakási originalita a snaha alespoň zkusit to jinak chybí- samotný design La Llorony není moc zajímavý, nějaký revoluční skok v lekačkách taky neproběhl a La Llorona selhává i ve všem co měli alespoň ostatní filmy ze světa V zajetí démonů- zajímavé postavy, pestrý vizuál, dost povedený scénář v rámci horrového žánru nebo alespoň pokus odkazovat/variovat nějaký žánrově blízký horror. Napojení na celé univerzum V zajetí démonů je navíc vlastně ve výsledku úplně zbytečné a vůbec by tam nemuselo být. Ale otec Perez v podání Tonyho Amendoly je pořád borec! La Llorona je vcelku oOK řemeslo, člověk by ale čekal víc- Důležitá je aktuálně otázka jestli se Wan neukvapil a jestli je V zajetí démonů 3 skutečně v dobrých rukou? A já si nejsem jistý! Chaves má totiž očividně řemeslo v malíku, obávám se ale, že když si nezvládl pohrát s tak vcelku primitivním snímkem..... tak jak si sakra dokáže pohrát s závěrem trilogie jejíž dva předchozí díly jsou jedny z nejlepších horrorů 21. století?! () (méně) (více)

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Mama ve verzi burrito & quesadilla! Milovník zpomalenýho záběru Michael Chaves si prostě "jen" natočil celovečerní verzi svého kraťasu The Maiden, ze kterého mohl být príma komunitní urban legend horor ve stylu Candymana, kdyby si někdo neřekl MIERDA! Chodící a leta nepraná záclona není ani zdaleka tak děsivá, jako její nevlastní Sestra, snad jen nevyužitý potenciál je tu podobný. Slušná muzika, nudná kamera a exorcista, co v tom laufu nedokázal posvětit už jen rotoped a dávkovač na tekutý mýdlo. Za hezkej plakát [RATE: 45%] ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Úskalia sociálnej starostlivosti. Alebo priamočiary, s ničím sa neserúci hororový príbeh matky- kurátorky, dohliadajúcej na riadnu výchovu detí zo sociálne slabých alebo neúplných rodín, ktorá "vďaka" práci k prekliatiu príde. Prekliatiu, zamotajúcemu na plné obrátky život jej i jej dvom maloletým deťom. Už dávno som nevidel žánrový kúsok, ktorý by ma zo dvakrát spoľahlivo vydesil. Navyše na miestach, kde sa to dalo priamo očakávať. Darmo, kto vie, ten vie. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (14)

  • V roce 1986 v Buffalu v okolí San Antonia, žena jménem Juana Marie Leij po několika letech utrpení z manželem, vzala svých 7 dětí a rozhodla se je utopit v temných vodách Buffalo Bayou. Nepřežily dvě děti, při výslechu tvrdila že neměla na vybranou, že její manžel byl agresivní vůči ni a dětem, a taky prohlásila že je sama La Llorona. (ARI50)
  • La Llorona (Plačící žena) je mexická legenda o krásné ženě, která byla zamilovaná a šťastná se svým manželem, kterému nakonec porodila dvě děti. Jenže utrpení srdce přišlo v momentu, kdy ji manžel ze dne na den opustil. Po pár letech svého exmanžela spatřila s jinou ženou a ve vzteku utopila své dvě děti v řece. Legenda pravý, že La Llorana putuje kolem řeky a pláče, neštěstí pro ty, kteří jsou blízko a slyší ji plakat, jsou určeni k smrti. (ARI50)
  • Na konci filmu je na taxíku možné si všimnúť odraz kamery. (EvilMatus)

Související novinky

La Llorona ovládla Velikonoce

La Llorona ovládla Velikonoce

22.04.2019

Nadpřirozený horor La Llorona: Prokletá žena, jenž je spin-offem k V zajetí démonů a zároveň samostatně stojícím filmem, ovládl v zámoří nejhorší velikonoční víkend za poslední dekádu a půl. Snímek… (více)

Reklama

Reklama