Režie:
Cédric JimenezKamera:
Laurent TangyHudba:
Guillaume RousselHrají:
Jason Clarke, Rosamund Pike, Jack O'Connell, Jack Reynor, Mia Wasikowska, Geoff Bell, Enzo Cilenti, Thomas M. Wright, Oscar Kennedy, Volker Bruch, Barry Atsma (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Snímek Smrtihlav se od většiny předešlých filmových zpracování s tímto tématem liší. Z výrazné části se totiž zaměřuje také na opačnou stranu barikády na samotného Heydricha. Ten zde není pouhým předmětem atentátu, ale důležitou aktivní postavou. Vedle příběhu Československých parašutistů sleduje film Smrtihlav i jeho život, vzestup a kariéru, kterou ukončil jako jeden z největších prominentů Třetí říše. Nejnovější verze atentátu na Heydricha tak ukazuje nejen hrdinství, ale i nelítostné zlo, proti kterému je namířené. Právě k tomuto pojetí odkazuje český název stejně jako na fakt, že Heydrich byl jedním z inženýrů takzvaného Konečného řešení židovské otázky. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Zatímco Anthropoid (2016) byl dramatem o parašutistech, co provedli atentát na protektora. Tak Smrtihlav zkoumá samotné velitele SS z druhé stránky. Aspoň první polovina filmu je koukání za oponu nejobávanějšího muže v Praze. Několikrát se ho film snaží vykreslit jako ambiciózního muže, který toužil po potlesku. Jako muže, který díky své ženě se dostane k moci strany SS a následně je z něj protektor pro Prahu. Zbytek vykreslení patří zrůdnosti tohoto muže, kterému přezdívali Muž se železným srdcem. Jakmile se film přehoupne přes půlku, tak parašutisté padají poblíž Plzně a přípravy na atentát se rozbíhají. Zatímco první půlka se vleče, tak ve druhé už atmosféra houstne, aby na konci byla samozřejmě trošku dojemná. Jason Clarke si připisuje další skvělou roli a jeho Heydrich je skutečně zrůdnost sama. Moje oblíbená Mia Wasikowska hraje mnohem menší roličku jako přítelkyně jednoho z parašutistů. Prostředí Prahy a dobové kulisy jsou super. Za to bod nahoru. Nicméně když to porovnám s právě starším Anthropoidem, který šel jenom o rok dříve, tak se mi film líbí podstatně méně. Závěr je utahanější a méně procítěný než u Anthropoidu. Celkově film příliš nebavil a celý působí spíše jako dokumentární film bez hlubšího významu. I když se několik dobrých scén najde. Škoda především toho, že jsem jen čekal, jak si Heydrich vezme na hlavu korunovační klenoty. Bohužel, to se nestalo. (55 %) ()
Vy, co si budete při čtení myslet, že už mi totálně jeblo, vězte, že pořád beru prášky na příčetnost a jen jsem se nechal inspirovat originálním názvem filmu. Takže si během slabikování pusťte na pozadí Crash Test Heydricha. Žil - kdysi úchylný nááácek / co svět židů zbavoval a s Ádou kámoš byl / až jed - nou pár Čechů nasral / a Gab - čík s Naďmárošem mu členství v SS smázli. / Doteď neštěk po něm ani pes / ale pak Antropoid vyleééz // HHhH HHhH // Teď - všichni se můžou póósrat / kdo lepší film natočí, jak Reiny potkal zmrd / ve kte-rých nějaky kokot / s agli – ckým přízvukem khurva a Váklav říká. / Stejně nejlepší je Atentát / tak ať se jdou Briti vysraáát // HHhH HHhH // Chu – dák ubohý divááák / co dvakrát ročně na to samé čumět musí furt / to – se khurva lehce přejí / ob – zvlášť, když to celkem za piču stálo. / Antropoid o dost lepší byl / tady dramaturg notně pil lí-íííh // HHhH HHhH // ()
Na celú udalosť okolo atentátu na Heydricha sa tu pozerá obšírnejšie ako v Anthropoide, čo je fajn. Bohužiaľ prvá polovica filmu ma moc nezaujala. V druhej polovici som už síce mala komu fandiť, dostalo to aj akčnejší ráz, ale všetko to išlo ako z rýchliku a k postavám som si nedokázala vytvoriť nejaký bližší vzťah. Niektoré momenty v spojení s hudbou ale pekne brnkli na city. 3,5* ()
Smrtihlav začíná velmi dobře a první polovina mapuje osobu Heydricha, jeho počátky kariéry a jistý náhled na události z jeho perspektivy. Chtělo to místy větší propracovanost a zrychlené skoky z jednoho období do druhého místy filmu ubližují. Od půlky film dostává úplně opačný spád, kdy se dosavadní průběh hodí za hlavu a na novo začíná jiná zápletka, kolem operace Anthropoid s jinými hrdiny. Problém je, že nedávno šel do kin film Anthropoid a nedá se ubránit srovnání. Do puntíku se odehrává to samé ve zkrácené verzi, ve které však nefungují pokusy o drama, vztahy mezi postavami a celé to působí o dva levely hůř, než zmíněný film. Hlavně se vše děje přes kopírák a samotná postava Heydricha je odsunuta na vedlejší kolej a využita minimálně. Nevím, zda to brát jako pokus životopis chladného, bezohledného člověka, kdy tvůrci v polovině zjistí, že nemají dostatek materiálu a snaží se slepit dvě povídky do jedné……5/10 ()
Nedávno velice slušný Anthropoid, výbornou formou doplnil mé vzdělání o atentátu na Heindricha. HHhH (zajímavý překlad) zpracovává obdobné téma ale více se soustředí na samotného Heindricha, kterého nám zde představuje jako člověka a ne jako nelítostné monstrum. Každopádně toto zpracování je výrazně méně zajímavé i natočené oproti zmíněnému Anthropoidu, který mi danou látku předložil v mnohem zajímavější podobě. Tento film je bohužel po všech stránkách nezajímavý a ani samotné zpracování ho nijak nezachrání, ()
Galerie (53)
Zajímavosti (18)
- Reálie spojené s osobností Liny von Osten lze konfrontovat s jejími vzpomínkami, které vyšly pod názvem Můj život s Reinhardem (Leben mit einem Kriegsverbrecher, 1976). Případně s životopisy Žen nacistů (Der Frauen der Nazis, 2000) autorky Anny Marie Sigmund. (NinadeL)
- Český distributor zveřejnil anketu pro název filmu v kinech. Kromě originálního HHhH ještě Smrtihlav, Atentát na Heydricha, Pražský kat nebo Muž se železným srdcem (titul použitý v USA a na Slovensku). Nakonec změnil název HHhH na Smrtihlav. (Peklop)
- Natáčelo se v Praze a v Budapešti. (Yardak)
Reklama