Reklama

Reklama

Trhlina

Trailer 1

Igor, nezaměstnaný vysokoškolák, se v rámci absolventské praxe dostane do pracovní čety, která vyklízí budovu bývalé psychiatrie. Zde náhodou objeví záznamy Waltera Fischera, jednoho z pacientů, který před sedmdesáti lety záhadně zmizel v pohoří Tribeč. Když se po dvou měsících stejně záhadně objevil, byl dezorientovaný, na celém těle měl nevysvětlitelná zranění a nedokázal popsat, co se mu stalo a kde poslední týdny strávil. Ač byl dlouhodobě hospitalizován, již nikdy se nezotavil. Když se Igor pustí do pátrání po podrobnostech Fischerova příběhu, zjistí, že tento případ vůbec nebyl ojedinělý. Záznamy o lidech, kteří se v Tribeči ztratili, sahají až daleko do minulosti. K mnoha z nich ale došlo relativně nedávno. Proto se Igor spolu se svou přítelkyní Miou, milovníkem konspiračních teorií Andrejem a tvrdým skeptikem Davidem vydává do tribečských lesů zjistit, jaká je pravda. Pátrání, které zpočátku působí jako nevinná zábava nesourodé skupinky, však končí tragicky… (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (478)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Trhlina balansuje na hrane škandinávskeho thrilleru, detektívnej zápletky a mysteriózneho hororu. Po väčšinu času sa režisérovi Petrovi Bebjakovi darí budovať a udržať silné napätie a to ako za pomoci samotného príbehu, tak i audiovizuálnych stimulov. Vypäté scény, napríklad keď sa Igor snaží dostať do tajomného trezoru, sú podkreslené pomalými a tajuplnými zvukmi, ktoré nemusia nutne súvisieť s tým, čo sa práve zobrazuje na plátne, ale dotvárajú želaný efekt znepokojenia. Bohužiaľ sa o túto barličku snímka opiera príliš často a tak tento postup po niekoľkonásobnom opakovaní stráca na intenzite. Podobne dobre sa pracuje aj so strihom, kedy sú určité scény prekladané svižnými zábleskami do minulosti. Aj napriek ich občasnej prvoplánovej náture pracujú tieto prestrihy tak, ako bolo zamýšľané a vzbudzujú v divákovi zvedavosť, čo že sa teda kedysi odohralo. Thriller Trhlina síce nedosahuje najvyšších kvalít svojich škandinávskych predobrazov, aj napriek tomu ale v rámci slovenskej, poťažmo i českej, filmovej produkcie, predstavuje nebývalú a zručne vyvedenú raritu. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Trpí to podobnými problémami ako kniha, teda papierovými, neprirodzenými dialógmi (samozrejme, vo filme to prekáža citeľne viac, miestami ma pri slovách ako "nemenší" až mykalo) a značnou rozvláčnosťou, za čo môže najmä prvá polovica príbehu s poslabšou výstavbou vzťahov a celkom nefunkčnými motiváciami. Všetko okolo búrania blázinca a odhaľovania obsahu trezoru mohlo byť výrazne stručnejšie, takže je divák už asi v polovici celkom unavený a samotný výlet do lesa už nemá jeho plnú pozornosť (rozdelenie na tri časti v TV tento problém zrejme odbúra). Navyše je to vo filme "okorenené" srandovnými akože ľakačkami, ktoré v dobe Jamesa Wana už môžu vystrašiť naozaj len tie tetušky, čo prišli do kina vymasírované kampaňou na JOJke a v bulvári (zaujímavý fenomén - nepamätám si v kine také staré publikum, obzvlášť na hororoch zvyknem byť najstarší divák, tu to bolo naopak). No a potom sa ide na výlet a tak ako v knihe, konečne to začne byť zaujímavé. Niežeby to bolo naozaj strašidelné, ale sú tam dobré nápady a niektorým scénami nechýba pôsobivosť. Herecké výkony omladiny mi nevadili, Maštalír s bajúzmi bol zábavný, z nejakého dôvodu sa na ňom celé kino smialo, hoci hovoril veci ako "tie dvere tam predtým neboli!", ktoré mali byť desuplné. Veľmi dobrá práca s ruchmi a podľa mňa výborná hudba. Bebjakovo remeslo solídne, aj keď, samozrejme, stále je to televízny projekt zostrihaný do kina. Celkovo mierne prevažujú pozitívne dojmy, takých 6/10 a veľmi sa teším z komerčného úspechu, lebo to pomôže kinám i tvorcom, ktorí by radi natáčali žánrové veci pre širšie publikum. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Sympaťák Peter Bebjak mě dokáže nadchnout, ale i rozladit. Mám to s ním zatím tak, že seriály a pohádku nadšeně chválím, až se hory zelenají, a Čiaru s Trhlinou ne. Ale to nevadí. Tento pán je jedním z mála slovenských režisérů, u kterého si jsem jistá, že jeho velká chvíle ještě přijde. Dvě hvězdy za pokus a za trio Maštalír, Šalacha, Loj. Šikovní! ()

hrona 

všechny recenze uživatele

3 hvězdice, ale hodně s těží. Knihu jsem četl, chvilku před shlédnutím. Měl jsem tedy možnost srovnávat. A musím říct, že z hlediska celkového vyznění a sdělení autora příběhu světu, mi přijde film oproti předloze hodně odbytý. Spousty naťuklých nedořešených věcí, informace k celému příběhu hozené letem světem, naopak spousty zásadních knižních scén zatajeno. Skvělá je hudební složka. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,416,175▐ Slovenský Blair Witch Project a nie zlé. Hlavne prvá polhodinka a pobehovanie po opustenej psychiatrii, kde sa objavujú nejaké tie záhadnosti má svoje temné čaro. Zaujme to, nechá tápať kam sa to bude uberať. Nakoniec skončíme v tajuplných lesoch, v takom našom bermúdskom trojuholníku. Kde to ale zamotáva hlavu a hmatateľné vysvetlenia žiadne. Nakoniec to je taká mysteriózna psycho dráma z dobrou atmosférou, ktorú si môže vysvetliť každý po svojom, či už schýza, rozdvojená osobnosť, či útok ufónov, všetko je otvorené. Herci slušne a doprovodná hudba robí svoje. Na naše pomery prekvapujúco dobrá práca. /videl v kine: 75%/ ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Howadoor, o kterém je ve filmu několikrát zmínka, je člověk, který někdy začátkem roku 2000 napsal na své internetové stránky dva články o tom, jak na Slovensku v pohoří Tríbeč v průběhu minulého století zmizelo několik lidí (články jsou stále k přečtení zde a zde). Článek o mizejících lidech v Tríbeči otiskl časopis Fantastická fakta, i když bylo redaktorům jasné, že se jedná o totální výmysl autora. Novinář Lubomír Sedláčik s autorem komunikoval přes email. Když ale Howadoor odmítl veřejně přiznat, že se jedná o jeho mystifikaci, tak Lubomír Sedláčik dne 8. 6. 2000 jejich komunikaci zveřejnil (dostupné např. zde). Z e-mailů vyplynulo, že původně mělo jít jen o Howadoorovu past na lidi, kteří věří všemu, co vypadá dostatečně záhadně. Po zveřejnění e-mailů se přesto Howadoor k ničemu nepřiznal. Krátce po zveřejnění těchto e-mailů časopis Fantastická fakta zanikl. Howadoorova fikce ale žije i nadále svým životem (hlavně na internetu). Např. deník Šíp zveřejnil dne 10. 2. 2010 o tríbečské záhadě článek (k přečtení zde). Tato fikce se stala i podkladem ke knize Jozefa Karika, kdy cca rok před vydáním knihy se začaly na několika serverech a na Facebooku opět objevovat články o zmizení lidí v tríbečském pohoří. (Rollo_Tomasi)
  • Autor knižky Jozef Karika (lesník Samšály) si dal pred sfilmovaním a podpisom zmluvy podmienku, že vo filme dostane nejakú dôstojnú rolu, aby bola primeraná jeho významu. Svoju cameo rolu nakrúcal ale až štyri dni a podľa jeho slov chcel tomu dať primeranú hĺbku a neexistujú malé role, takže bolo to, samozrejme, náročné naštudovať. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v pohorí Tribeč, v dedinách Štitáre, Zlatno, na Čiernom hrade, lúke pod Žibricou, v lesoch pri Borinke, Bratislave, Nitre a tiež v Brne. (Raccoon.city)

Související novinky

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

25.04.2019

Letošní ročník mezinárodního filmového festivalu Kino na Hranici v Těšíně (27. 4. – 3. 5. 2019) představí více než 150 hraných a dokumentárních filmů z Polska, Česka a dalších zemí střední a východní… (více)

Reklama

Reklama