Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (513)

JFL 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl pod "Annou" podepsaný nějaký nováček, bylo by na místě velké uznání za vychytaně napsaný scénář a solidní režijní zpracování. Jenže na Luca Bessona to je zatraceně málo. Film působí spíše jak jedna z jeho žánrovek, které doposud přihrával mladším spolupracovníkům. Možná, že jí dokonce měla být, než na jeho společnost Europa Corp. dolehly dluhy a Besson byl s kolegy nucen propouštět lidi a prodávat dceřiné společnosti. V kontextu té části Bessonovy filmografie, kde figuruje jako autor námětu, spoluautor scénáře a producent, má "Anna" zaslouženě vysoké místo coby řemeslně precizně zvládnutá variace na mistrovu "Nikitu" aktualizovaná do pozlátkově povrchnější podoby a ozvláštněná výtečným scénářem. Ten vždy po nějaké době stopáže pootočí zorné pole a promění tak divákům nejen pohled na události, které před chvílí viděli, ale také na titulní hrdinku. Ta se z původně apatického objektu stává nejprve chytrým nástrojem, až se po několika pootočeních vyjeví jako důmyslný manipulátor a především šachový génius plánující o mnoho kroků napřed před divákem i jinými postavami. Navíc tu máme akční scény, které nezapřou inspiraci v "Atomic Blonde", a i když se tamní ambiciózní a kauzálně promyšlené choreografii zdaleka nemůžou rovnat, nabízejí pořád osvěžující hyperkinetickou fyzickou podívanou. Jenže pak si člověk vzpomene, že tohle je autorský počin stejného člověka, jenž s postavami žen, které se ocitnou v nechtěné pozici akčních hrdinek, dokázal udělat mnohem úchvatnější věci. V "Nikitě" ukázal svět špiónů jako nelítostné a špinavé místo, kde hrdinka zoufale čelí bezmoci a jako dravá šelma musí bojovat nejen o svůj život, ale v prvé řadě o svou příčetnost a zbytky nevinnosti. V "Lucy" naopak Besson celý žánr odpoutal od okovů zbytečné racionality a nechal svou hrdinku přetvářet samotné pojivo reality/filmu a skrze tuto destrukci pravidel vytvářet kyberpunkový novotvar, který nám ukazoval, jak zbytečně omezené jsou filmy, když obětují fantazii na úkor uvěřitelnosti. Besson byl tvůrce, který diváky okouzloval, spřádal moderní pohádky a zjitřené fantazie, hledal poetičnost ve špinavých zákoutích všedních prostředí, otevíral nám srdce nájemných zabijáků i mimozemských bytostí, a zval nás do nových světů za hranicí naší vlastní představivosti. Pokud se naplní prognózy publicistů, na Europa Corp. dolehne bankrot a na Bessona mnohá obvinění, může "Anna" nakonec paradoxně být jeho poslední bitvou o diváky. Možná, že Besson je reliktem jiné doby a jeho vize už dnes těžko nalézají adekvátně naladěné diváky. Možná, že pro dnešní publikum může být "Anna" vítaným osvěžením a dobrou žánrovou jednohubkou. Pro pamětníky, jejichž lásku ke kinematografii spoluutvářely Bessonovy rané filmy, je to nicméně spíše smutná bilance. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Scenáristicky prekvapivo pedantne pripravené, čo znie v spojitosti Luc Besson a scenár pre Europa.corp ako oxymorón, ale keď si dá záležať, tak vidno, že je stále macher. Dve časové línie a potom princíp, tak trochu, ako v Memente, to si nechám páčiť, hlavne ak to dokáže prekvapiť. A páčiť som si nechal aj všetko ostatné, okrem vhodne zvolenej hlavnej herečke si svoje úlohy dokonale užili aj Helen, Cillian a Luke. Na logiku ale zabudnite, kde sú a kde nie sú kamery, je vecou toho, ako sa to hodí Anne, a o guľkách vyhýbajúcim sa tomu, kto musí ostať nažive, už asi nikto pre vlastnú psychickú pohodu nerieši. ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Otázka zní: můžu se teď v klidu podívat na Rudou volavku, nebo z ní po Bessonově trháku zbude jen nezáživnej špionážní kýč bez špetky napětí?? Doufám, že jsem nezvolil špatný pořadí. P.S. Režisér prej během natáčení na někoho vlez - jestli se mu někdo diví, tak má asi v hlavě pylinky. Pro Annu rozhodně chceš dělat castingovýho agenta. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že tenhle film je takové Best Of Luc Besson. Silná hrdinka, její silný příběh, nějaký ten humor, zvratů (díky nimž je ten příběh originálně vyprávěn) nepočítaně, stylová atmosféra s typickou hudbou Erica Serry, a když dojde na akci, víte, že si brzy budete chtít pustit Leona. Sasha Luss se mi líbila nejen na pohled a chladnou mašinu na zabíjení jsem jí kupodivu věřil stejně jako obyčejnou holku (což je velký rozdíl oproti MIlle Jovovich), naprosto ohromná byla ovšem Helen Mirren, která si protřelou velitelku jaksepatří užívá. Rozptylovalo mě jen - a na to si mohli Besson a spol. dát pozor - používání vcelku moderní techniky na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Mobily bych možná ještě akceptoval, ale notebooky a USB disky už ne - je to škoda, protože kdyby to bylo poctivé retro se vším všudy, byl by film ještě lepší. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Besson se vrací ke své silné stránce, a to jsou akční hrdinky. Člověk sice může namítat, jestli se to Sashe Luss dá věřit, ale to už je další věc. Pořádné akční scény tu jsou jen dvě, ale obě stojí za to. Anna se dostává do KGB, aby takzvaně sloužila vlasti. Zabíjí různé lidi a jde jí to. Časem ale zjistí, že není úniku a že to bude muset dělat pořád. Dostane se do křížku se CIA a dostane nabídku, jak z toho ven. Ve filmu je mnoho zvratů a postavy střídají strany. Většinou se ale dá odhadnout, co bude dál. Nabízí se srovnání s Atomic Blonde, která mi přišla o něco uvěřitelnější. Taky mi tu místy nesedělo časové zasazení filmu. Obsazení je ale slušné a Sashi to neskutečně sluší. "Pracujete pro Mosad?" ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Kredit koordinátor kaskadérů sdílí Oumar Diaouré a Stephan Orsolani. (Rominator)
  • Agent Miller (Cillian Murphy) nabízí Anně (Sasha Luss) úkryt na tajné základně v České republice. To však není možné, protože ta vznikla až tři roky po událostech filmu. (Saur.us)

Reklama

Reklama