Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (516)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce..... Takhle se to alespoň píše v oficiálním textu distributora Vertical Entertainment. A já bych byl vlastně hrozně rád kdybych ve finále mohl říct, že Vertical Ent. nekecal a Anna je to všechno- strhující, nervy drásající, plná zvratů, vášně a peckoidní akce. NE! Anna není nic z toho- napínavá, zábavná, nervy drásající nebo akčně rozmáchlá. O to víc mě to mrzí v tom smyslu, že scénář napsal a film režíroval Luc Besson. Talentovanej francouzskej filmař se kterým je to ale bohužel jak na horský dráze- někdy dokáže dodat hodně povedený film (Pátý element, Lucy), jindy zas tak moc ne (trilogie Arthur, Mafiánovi) a občas dokáže dodat alespoň zábavný film (Valerian a město tisíce planet). Jenž to je ten problém... ve finále mi totiž Anna nezapadá ani do jedné z těchto kategorií a ve finále jsem tak bohužel viděl Bessonův nejhorší film. Johanku z Arku s Millou Jovovich jsem nikdy dvakrát nemusel, v porovnání s Annou mi ale vychází jako jasný vítěz. A byl bych hodně nerad kdyby se ve finále ukázalo, že na to už Besson prostě nemá. Zvláště když se ještě koncem minulého století mluvilo o tom, že je Besson evropským Spielbergem! Besson má těch projektů dost i když zrovna nerežíruje, jeho scenáristická ruka má na kontě také scénáře k trilogii 96 hodin, sériím Kurýr nebo Taxi a nebo k oukey akčňáku 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem. U Anny si zrovna ale našel čas i na režírování a vypadalo to slibně- Besson totiž jako režisér umí a dle trailerů tenhle akčňák nevypadal vůbec špatně a především lákal na lákavé obsazení Luka Evanse, Cilliana Murphyho a především Helen Mirren. Jenže pořád tu je ta hlavní hvězda, topmodelka Sasha Luss. A i když bych na ní nerad shazoval vinu, i ona je svým způsobem klíčem k tonu proč prostě Anna nefunguje. Anna je prostě akční béčko, na tom ale pořád nic špatného. Lucy přece taky bylo béčko a ve finále fungovalo parádně. Jenže Lucy měla skvělou Scarlett Johansson a především měla Lucy i funkčnější/originálnější zápletku. Příběhů o tom, že někdo začne používat více jak 10% lidského mozku je přece pořád jenom méně než o tajné agentce/zabijačce, která se zaplete do pavučin lží a války znepřátelených stran. Atomic Blonde nebo Rudá volavka? Smutné je, že i přes fakt, že ani Atomic Blonde nebo Rudá volavka nejsou kdovíjaké pecky, tak mají prostě rozhodně několik zajímavějších faktorů než Anna. Nejenom lepší akci, nosnější postavy... ale bohužel i tu lepší režii! Fakt nerad bych Bessona odsoudil a řekl si, že už na to asi prostě nemá (je mu teprve 60), Anna mi ale ve finále přijde jako nezáživně natočený projekt a dokonce i docela odfláklý. Což mi i u slabších Bessonových kousků jako Mafiánovi nebo trilogie Arthur prostě nepřišlo. Tady jsem měl ale prostě často fakt pocit, že se na to Besson prostě vykašlal, jen na první dobrou a šel dál. Což je u filmu, který stal 30 milionů dolarů a tudíž měl reálný budget hodně smutná zpráva. Ten film má dvě skvělý akční scény, jenom jsou tu dva problémy: 1) jednu z nich jsme už viděli v traileru, který je na ní v podstatě postavený a za 2) tyhle dvě akční scény jsou v celém filmu jediné! Ale aspoň tyhle dvě scény jsou fakt super. Besson se nebojí trochu fyzičtější akce, dojde i na řezání talíři nebo ubodání vidličkou a celkově se na to hezky dívá i když krev chrlí všude kolem. Problém je ten,že Sasha Luss je pořád holka kost a kůže a tudíž se dá jen těžko uvěřit tomu, že dokáže udržet síly s mohutnými pány. A ani ten faktor kost a kůže by ve finále nemusel bejt takovej problém, kdyby jen Sasha Luss celkově nepůsobila tak prkenně. Do hlavní role to chtělo spíš někoho jako Margot Robbie- Holka pohledná, která jako by vypadla z modelovýho časáku, zároveň ale herecky hodně šikovná a dokáže tak působit přirozeně i v situaci kdy se musí porvat se silnějším mužem. Na to Sasha Luss pochopitelně nemá, pořád to ale není její chyba. Ona samotná zápletka je taky hodně slabá a celkově to celé je o tom, že Anna musí někam vyjet, někoho zastřelit tlumičem, zbavit se kamerových záznamů a zmizet. A pak se nějak přimotá do rozepře mezi její domovskou KGB a CIA. Celé to možná znělo i na papíře tak chabě, že Besson přišel s jedním krokem- vždycky po 20 minutách dojde k nějakému šokujícímu zvratu, po kterém se vždy vrátíme do minulosti a zjistíme, že celou dobu jistá věc nebyla tak jak byla. Jednou by to asi bylo v pořádku, Besson ale na tuhle hru během celého filmu přistoupí tak pětkrát! A po skoro dvou hodinách už mi z toho PŘED TŘEMI LETY nebo PŘED ŠESTI MĚSÍCI začala jít hlava kolem a jenom jsem si říkal jestli si Besson všechny ty zvraty pořádně zkontroloval a ujistil se že dávají smysl. Nejsem žádnej Einstein ale minimálně mě přijde, že do sebe to všechno tak úplně nezapadá. A to si nemyslím proto, že bych byl jednoduše hloupej a nepobíral vývoj děje. Spíše se myslím, že je ten film hloupej a dokonce se mně naivně pokusil přesvědčit, že jsem hloupej. Tenhle film se s vámi vlastně snaží hrát jakousi hru a je jenom na vás abyste v ideálním čase dali Anně ŠACH MAT. Kdyby byl aspoň ten vizuál nějak vymazlenej, ale on není. Na hlavní hrdinku se sice může sebelépe koukat, svojí prkenností si ale diváka nezíská. A abych ve finále na tom filmu nejvíc chválil to, že je Luke Evans klasicky sympaťák i když hraje tak trochu vola, Cillian Murphy je zase jednou super a Helen Mirren je jako vždycky boží.... To už je hodně smutná věc! Teď zcela odmítám řešit jestli Luc Besson opravdu někde někoho zdrogoval a znásilnil. Stejně jako u Bryana Singera prostě jeho sexuální predátorství neovlivní jeho kreativní talent a schopnost natočit dobrý film. Jestli se ale Bessonovi podaří další film skutečně natočit, jednoduše doufám, že Anna byla omyl a příště ukáže, že na to ještě má. Besson už status evropského Spielberga znovu pravděpodobně nedostane, minimálně by se ale mohl vrátit k času Pátého elementu.... Anna prostě bolí Lucu! () (méně) (více)

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Vlastně není ani co moc chválit a to je mi vzhledem k úctě ke jménu režiséra vážně líto. Je to podobné asi jako v případě Briana de Palmy a jeho posledního akčnáku, jen s tím rozdílem, že Anna je přece jen o jednu poctivou hvězdu lepší. Jinak je to ale hodně průměrná zábava s přehnanými, bojovými scénami, hodně přeplácaným scénářem, který neví na konci co by a nezachrání to ani vhodně typově obsazená Sasha Luss a už vůbec ne Helen Mirren. Nevím, co některým uživatelům přišlo na jejím herectví tak dobrého na mě působila až neuvěřitelně nudně. Vlastně jako celý film, který je skoro věrnou kopií Rudé volavky, ale ve svém žánru žádnou díru do světa určitě neudělá. Pokud bych jako místní, "špionážní" expert mohl něco doporučit, tak třeba Malou bubenici, nebo Špióna se Sachou Coenem. Tohle je jen hodně slabý, čajový odvárek. ()

Reklama

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Béčkový akčňák o vražedkyni ve službách KGB, která musí rozpoutat válku tajných služeb, aby si vybojovala svobodu. A celé je to bohužel přinejlepším průměrně zábavné. Dvě dobré akční scény a svůdná Sasha Luss v hlavní roli nedokážou zakrýt fakt, že je to celé až překvapivě pitomé a nakonec ani ne moc zábavné. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Upřímně je mi jedno jestli Luc Besson po nocích stahuje hentai a díky tomu ho na internetu odsuzují pochybné existence, pač tohle je Luc Besson jak za mlada. Ano je v tom hodně cítit Nikita, ale zároveň i neni, Anna je něco jako sestra Nikity, s podobným osudem, ale podstatně otrkanější a lépe se v tom světě agentů, umí lépe pohybovat a byť to neni tak nepříjemný jako Rudá volavka, tak i tak je to napínavé. A původně sem od toho čekal, předvídatelný akční výplach a byť akce je zde fakt super, tak mně tady víc bavily postavy a příběh. A v tomhle mně film velice příjemně překvapil, z akčního výplachu, se najednou vyklubal film, který klade velký důraz na postavy a byť časové skoky, ze začátku, mohou působit rušivě, tak sou skvělý. Díky právě těm časovým skokům, tak postavy dostávají hloubku a příběh díky tomu působí uvěřitelně. Anna je po dlouhé době, tím lepším od Luca Bessona a byť může působit jako ošklivé káčátko, rozhodně stojí za to ji dát šanci, už jenom kvůli tomu že v Anně lze vidět Nikitu a Mathildu.........navíc ten konec :) ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Anna je taková evropská vykrádačka (či variace, chcete-li) na několik filmů s hlavní ženskou hrdinkou z nedávné doby, jimž se v pokladnách poměrně dařilo. Pochopitelně Lucy, jež pro, již opět častěji režírujícího, Luca Bessona znamenala mega úspěch, či tématicky Atomic Blonde, ale vzpomněl jsem si i na Man from Uncle. A býval bych byl ještě spokojenější dostat více akce (jak naznačoval trailer s mimořádnou akční scénou v restauraci) na úkor špionážních praktik a všemožných odboček, a možná také méně prolínání časových rovin. V akčních scénách Besson neztratil nic ze svého štýla a člověk si pouze posteskne, že ty větší přestřelkové sekvence jsou bohužel jen dvě. Poslední, co bych zmínil, je překvapení v angažmá tří hollywoodských herců, z nichž mě, k mému překvapení, nejvíce bavil Cillian Murphy, který mě v posledních letech příliš nebavil. S odřenýma ušima 7/10. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Scéna, kde se Anna (Sasha Luss) vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nezdařené misi, je odkaz na dřívější režisérův film Léon (1994), kde byli okolnosti velmi podobné. (TaNya_)
  • V poslední úvodní scéně z ústředí CIA (1985) je vidět moderní počítač s AT klávesnicí, která vznikla nejméně 10 let poté (jelikož mezi Ctrl a Alt má tzv. Win klávesu). (Pavian)

Reklama

Reklama