Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (519)

silentname 

všechny recenze uživatele

Mám taký pocit, že "Anna" je lepší film, než nám Luc Besson priniesol naposledy. Hoci sa nemôžem zbaviť pocitu, že to miestami trošku prekomplikoval, na koniec dá všetko zmysel a reálne som dostal od filmu celkom dobrý akčný thriller. Aj keď povedzme si úprimne jednu vec. Myslím si, že najlepšia akčná scénka v tomto filme sa odohrá ešte v prvej tretine v reštaurácii. To bola skvelá akcia, ktorú bolo skutočne radosť sledovať. A vidieť ako všetko v obrovskej jedálni môže slúžiť ako zbraň a ako sa jedna žena môže postaviť zástupu ochrankárov bolo skutočne skvelé vidieť. Sasha Luss je podľa mňa skvelá hlavná hrdinka a rozhodne ukazuje veľký talent. Ale myslím si, že aj ostatní naši hlavní aktéri sú vynikajúci. Najmä ale Helen Mirren. Priznávam sa, že mala v rukáve ešte pár prekvapení, ktorými ma poriadne dostala. Gratulujem, prekvapili ste ma. A to nepíšem často. Film však skutočne pôsobí ako jedna veľká matrioška. A každá bábika má svoju vlastnú tvár a osobnosť. A musíme sa dostať až k tej poslednej aby sme poznali všetky súvislosti. A tak niekde začneme, posunieme sa o päť rokov ďalej, vrátime sa o 3 roky späť, opäť o 3 roky dopredu, potom o 6 mesiacov späť a tak ďalej a tak ďalej. Miestami je potom človek z filmu trošku stratený, no nemyslím si, že je neprehľadný. Len neustále si v hlave prehráva, čo sa vlastne deje v skutočnosti a čomu môže veriť. A vrátim sa ešte aj k tej akcii. Myslím si, že po tej skvelej scénke v reštaurácii sme už žiadnu ďalšiu takú skvelú akčnú scénku nemali. A je to škoda. Viac-menej máme už potom len strieľanie na jeden pokus, kým nepriatelia sa nevedia trafiť. To je staré. Odporúčam ale film vidieť? Myslím si, že ak máte radi Bessonove filmy, tak si to užijete. A ak chcete len akčný thriller zo špionážneho prostredia, myslím si, že aj v tomto smere to funguje. A podľa môjho názoru stojí za pozornosť. Hodnotenie: B+ ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(80%) ANNA je konečně po dlouhé době vydařený Bessonův film. Podle traileru jsem mnoho neočekával, ani mě moc ukázky nepřesvědčily. Jenže když na to nyní nahlížím, jsem příjemně překvapen, že se z toho vytěžilo téměř maximum. Celkový děj nabírá na obrátkách, není tedy nijak převratný, ale funguje. K tomu má zajímavou zápletku a nějaké ty pointy na konci. Ještě tak zpočátku, prvních cca 30 min mě až tolik nebavilo. Nemohl jsem si zvyknout na styl snímku. Taková ta usekanost scén, kdy máme jistou scénu, která se pak rychlostí světla přepne na druhou. K tomu je tu další specifičtější aspekt, a sice: Nechronologické přeskakování děje do minulosti, budoucnosti atd. Jenže ke konci jsem si uvědomil, že to do sebe skvěle zapadalo včetně úvodu, který mě díky té usekanosti moc nebavil. Takže žádná nelogická díra zde rozhodně není. Jen jistá finální pointa pojící se s nečekaným rozhodnutím jedné postavy bylo podle mě docela troufalé. Z toho jsem byl trochu skeptický, ale nakonec jsem jej akceptoval. Co se týče akce, tak zde rozhodně nemůžeme čekat, že by jí bylo nějaké kvantum. Ale v rámci této záležitosti byla dostačující. Rozhodně nejlepší scéna byla v restauraci, jak už jsme jí viděli v traileru. Byla výborně natočená, chvílemi i docela krvavá. Chvaty byly dobré, jen ty přestřelky působily tak trochu uměle. Rozhodně si nemůžu moc kritizovat, znám hůře natočené přestřelky, jen zde to bylo docela očividné. V téhle scéně moc ne, jen ta finální, kdy ANNA vystřílí tu onu základnu. Tam už to bylo trochu přehnané a přestřelky byly horší, ale ne o moc. Dívalo se na to dobře. Jiné nedostatky a zápory k filmu určitě nevidím. Celé to dějství a příběh okolo hlavní postavy mě bavil. Jde asi i o to jak to danému divákovi sedne, mě teda určitě ano. Herecké obsazení je na tom rovněž dobře. Ústřední postava ANNY zahrála herečka Sasha Luss na výbornou. Byla taková chladná, ale v rámci příběhu jí to sedělo. Helen Mirren – zpočátku mi trochu vadila, ale ke konci jsem si jí už docela oblíbil. Stejně tak jako sympatický Luke Evans mě bavil a kupodivu i Cillian Murphy, který mi nikdy moc neseděl, tak zde mu ona role padla jako ulitá. Ostatní herci bez problému. Hudba od Errica Serry byla v rámci možnosti snesitelná, nic výrazného, ale zde to úplně stačilo. Úplné finále bylo hodně zajímavé. Pointa byla troufalá, ale slušná a to jak vše ANNA vyřešila, bylo na jednu stranu absurdní, ale alespoň jsem dostal něco jiného než běžné závěry obdobných filmů. Někomu tohle může připomínat byť jen vzdáleně Brutální Nikitu nebo snad nedávnou Rudou volavku, ale já bych toto k ničemu ani nepřirovnával. Tohle je typ filmu, který pokud člověku sedne, tak působí nejlépe po prvním shlédnutím. Já teda nebudu mít problém dát si to s radostí znova, jen se to musí vidět hezky celé od začátku do konce. Plný počet hvězd nedávám, přeci jen bych vylepšil akční scény a něco ve finále poupravil, chvílemi to přeci bylo jen trochu suveréní, ale víc si stěžovat nemůžu. Čekal jsem minimum, dostal jsem téměř opak. Skvělá práce od režiséra Luca Bessona, který poslední dobou netočil moc dobré filmy. () (méně) (více)

Reklama

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Béčkový akčňák o vražedkyni ve službách KGB, která musí rozpoutat válku tajných služeb, aby si vybojovala svobodu. A celé je to bohužel přinejlepším průměrně zábavné. Dvě dobré akční scény a svůdná Sasha Luss v hlavní roli nedokážou zakrýt fakt, že je to celé až překvapivě pitomé a nakonec ani ne moc zábavné. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce..... Takhle se to alespoň píše v oficiálním textu distributora Vertical Entertainment. A já bych byl vlastně hrozně rád kdybych ve finále mohl říct, že Vertical Ent. nekecal a Anna je to všechno- strhující, nervy drásající, plná zvratů, vášně a peckoidní akce. NE! Anna není nic z toho- napínavá, zábavná, nervy drásající nebo akčně rozmáchlá. O to víc mě to mrzí v tom smyslu, že scénář napsal a film režíroval Luc Besson. Talentovanej francouzskej filmař se kterým je to ale bohužel jak na horský dráze- někdy dokáže dodat hodně povedený film (Pátý element, Lucy), jindy zas tak moc ne (trilogie Arthur, Mafiánovi) a občas dokáže dodat alespoň zábavný film (Valerian a město tisíce planet). Jenž to je ten problém... ve finále mi totiž Anna nezapadá ani do jedné z těchto kategorií a ve finále jsem tak bohužel viděl Bessonův nejhorší film. Johanku z Arku s Millou Jovovich jsem nikdy dvakrát nemusel, v porovnání s Annou mi ale vychází jako jasný vítěz. A byl bych hodně nerad kdyby se ve finále ukázalo, že na to už Besson prostě nemá. Zvláště když se ještě koncem minulého století mluvilo o tom, že je Besson evropským Spielbergem! Besson má těch projektů dost i když zrovna nerežíruje, jeho scenáristická ruka má na kontě také scénáře k trilogii 96 hodin, sériím Kurýr nebo Taxi a nebo k oukey akčňáku 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem. U Anny si zrovna ale našel čas i na režírování a vypadalo to slibně- Besson totiž jako režisér umí a dle trailerů tenhle akčňák nevypadal vůbec špatně a především lákal na lákavé obsazení Luka Evanse, Cilliana Murphyho a především Helen Mirren. Jenže pořád tu je ta hlavní hvězda, topmodelka Sasha Luss. A i když bych na ní nerad shazoval vinu, i ona je svým způsobem klíčem k tonu proč prostě Anna nefunguje. Anna je prostě akční béčko, na tom ale pořád nic špatného. Lucy přece taky bylo béčko a ve finále fungovalo parádně. Jenže Lucy měla skvělou Scarlett Johansson a především měla Lucy i funkčnější/originálnější zápletku. Příběhů o tom, že někdo začne používat více jak 10% lidského mozku je přece pořád jenom méně než o tajné agentce/zabijačce, která se zaplete do pavučin lží a války znepřátelených stran. Atomic Blonde nebo Rudá volavka? Smutné je, že i přes fakt, že ani Atomic Blonde nebo Rudá volavka nejsou kdovíjaké pecky, tak mají prostě rozhodně několik zajímavějších faktorů než Anna. Nejenom lepší akci, nosnější postavy... ale bohužel i tu lepší režii! Fakt nerad bych Bessona odsoudil a řekl si, že už na to asi prostě nemá (je mu teprve 60), Anna mi ale ve finále přijde jako nezáživně natočený projekt a dokonce i docela odfláklý. Což mi i u slabších Bessonových kousků jako Mafiánovi nebo trilogie Arthur prostě nepřišlo. Tady jsem měl ale prostě často fakt pocit, že se na to Besson prostě vykašlal, jen na první dobrou a šel dál. Což je u filmu, který stal 30 milionů dolarů a tudíž měl reálný budget hodně smutná zpráva. Ten film má dvě skvělý akční scény, jenom jsou tu dva problémy: 1) jednu z nich jsme už viděli v traileru, který je na ní v podstatě postavený a za 2) tyhle dvě akční scény jsou v celém filmu jediné! Ale aspoň tyhle dvě scény jsou fakt super. Besson se nebojí trochu fyzičtější akce, dojde i na řezání talíři nebo ubodání vidličkou a celkově se na to hezky dívá i když krev chrlí všude kolem. Problém je ten,že Sasha Luss je pořád holka kost a kůže a tudíž se dá jen těžko uvěřit tomu, že dokáže udržet síly s mohutnými pány. A ani ten faktor kost a kůže by ve finále nemusel bejt takovej problém, kdyby jen Sasha Luss celkově nepůsobila tak prkenně. Do hlavní role to chtělo spíš někoho jako Margot Robbie- Holka pohledná, která jako by vypadla z modelovýho časáku, zároveň ale herecky hodně šikovná a dokáže tak působit přirozeně i v situaci kdy se musí porvat se silnějším mužem. Na to Sasha Luss pochopitelně nemá, pořád to ale není její chyba. Ona samotná zápletka je taky hodně slabá a celkově to celé je o tom, že Anna musí někam vyjet, někoho zastřelit tlumičem, zbavit se kamerových záznamů a zmizet. A pak se nějak přimotá do rozepře mezi její domovskou KGB a CIA. Celé to možná znělo i na papíře tak chabě, že Besson přišel s jedním krokem- vždycky po 20 minutách dojde k nějakému šokujícímu zvratu, po kterém se vždy vrátíme do minulosti a zjistíme, že celou dobu jistá věc nebyla tak jak byla. Jednou by to asi bylo v pořádku, Besson ale na tuhle hru během celého filmu přistoupí tak pětkrát! A po skoro dvou hodinách už mi z toho PŘED TŘEMI LETY nebo PŘED ŠESTI MĚSÍCI začala jít hlava kolem a jenom jsem si říkal jestli si Besson všechny ty zvraty pořádně zkontroloval a ujistil se že dávají smysl. Nejsem žádnej Einstein ale minimálně mě přijde, že do sebe to všechno tak úplně nezapadá. A to si nemyslím proto, že bych byl jednoduše hloupej a nepobíral vývoj děje. Spíše se myslím, že je ten film hloupej a dokonce se mně naivně pokusil přesvědčit, že jsem hloupej. Tenhle film se s vámi vlastně snaží hrát jakousi hru a je jenom na vás abyste v ideálním čase dali Anně ŠACH MAT. Kdyby byl aspoň ten vizuál nějak vymazlenej, ale on není. Na hlavní hrdinku se sice může sebelépe koukat, svojí prkenností si ale diváka nezíská. A abych ve finále na tom filmu nejvíc chválil to, že je Luke Evans klasicky sympaťák i když hraje tak trochu vola, Cillian Murphy je zase jednou super a Helen Mirren je jako vždycky boží.... To už je hodně smutná věc! Teď zcela odmítám řešit jestli Luc Besson opravdu někde někoho zdrogoval a znásilnil. Stejně jako u Bryana Singera prostě jeho sexuální predátorství neovlivní jeho kreativní talent a schopnost natočit dobrý film. Jestli se ale Bessonovi podaří další film skutečně natočit, jednoduše doufám, že Anna byla omyl a příště ukáže, že na to ještě má. Besson už status evropského Spielberga znovu pravděpodobně nedostane, minimálně by se ale mohl vrátit k času Pátého elementu.... Anna prostě bolí Lucu! () (méně) (více)

Ampi 

všechny recenze uživatele

Že by filmový spinoff mezi druhou a třetí sérii For All Mankind. To by vysvětlilo technologický postup a to, že se jedná o alternativní realitu. V této realitě v roce 1987 v Sovětském svazu má domácnost drobných kriminálníků na svou dobu nabušený notebook, kvalitní pravděpodobně bezdrátové připojení na internet. V  Tom samém roce má Sovětské námořnictvo, dle rekrutačního online formuláře, velmi kvalitní webové stránky.  V roce 1985 jsou v Moskvě plné obchody zboží, třeba pomerančů, grepů a manga. Pravda banány asi opět nedostatkové. V roce 1990 je Petrohrad opět Sankt Petěrburg a ne Leningrad, jsou války v Iráku, Sýrii i Čečensku.  Přesto všechno je film dobrý dějem, choreografii i hereckým obsazením - Sasha Luss je dobře zvolená. Trochu je podoben Brutální Nikitě, Besson je Besson. Navíc se postava  Luka Evanse má jméno po české obci - Čenkov.  Co vadilo, byl častý časový posun. Ale chápu, že to mělo svůj důvod. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Natáčení začalo v listopadu 2017. Probíhalo zejména v Cité du cinéma v Saint-Denis, v Srbsku, v Moskvě, v Miláně (Galleria Vittorio Emanuele II, piazza del Duomo) a na Guadeloupe (Sainte-Anne, Le Gosier). V Paříži se natáčelo v 16. obvodu (avenue du Président-Kennedy, place du Trocadéro-et-du-11-Novembre), na pont des Arts a na quai François-Mitterrand. (bianci)
  • Ve filmu se vyskytuje ohromné množství anachronismů. Ačkoliv se film odehrává v druhé polovině 80. let a na přelomu 80. a 90. let, tak hlavní hrdinka volá z telefonu s integrovanou anténou, jde pravděpodobně o telefon Nokia 3410, který byl na trhu teprve od roku 2002 a volal přes síť GSM, která byla ve Francii spuštěna až v roce 1992. Setkáme se také s USB rozhraním (1996), USB flash diskem (2000), digitálním bezpečnostním systémem s videozáznamy (teoreticky realizovatelný od roku 1996). Na ulicích je rovněž možno vidět moderní automobily (např. Škoda Yeti, 2009). (pilarius)

Reklama

Reklama