Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (516)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Scenáristicky prekvapivo pedantne pripravené, čo znie v spojitosti Luc Besson a scenár pre Europa.corp ako oxymorón, ale keď si dá záležať, tak vidno, že je stále macher. Dve časové línie a potom princíp, tak trochu, ako v Memente, to si nechám páčiť, hlavne ak to dokáže prekvapiť. A páčiť som si nechal aj všetko ostatné, okrem vhodne zvolenej hlavnej herečke si svoje úlohy dokonale užili aj Helen, Cillian a Luke. Na logiku ale zabudnite, kde sú a kde nie sú kamery, je vecou toho, ako sa to hodí Anne, a o guľkách vyhýbajúcim sa tomu, kto musí ostať nažive, už asi nikto pre vlastnú psychickú pohodu nerieši. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Kvalitně zpracovaná akční žánrovka s klasickým tématem ruská KGB x americká CIA, na které nejvíc oceňuji zajímavé retrospektivní vyprávění, které zpětně odhaluje “jak to vlastně bylo” a oněch tajemství a zvratů je ve výsledku celkem dost. Sympatické herecké obsazení, zábavná akce, i když místy přitažená za vlasy (jedna žena vymlátí bar plný bodyguardů...) a přiměřená stopáž, která nestíhá nudit. Ve výsledku vyváženě akční, atmosferická i vztahová podívaná, která do zajetého nápadu špionů nevnáší nic nového, ale svým stylem dostatečně zaujme a myslím, že stěžovat si vyloženě nikdo nebude. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl pod "Annou" podepsaný nějaký nováček, bylo by na místě velké uznání za vychytaně napsaný scénář a solidní režijní zpracování. Jenže na Luca Bessona to je zatraceně málo. Film působí spíše jak jedna z jeho žánrovek, které doposud přihrával mladším spolupracovníkům. Možná, že jí dokonce měla být, než na jeho společnost Europa Corp. dolehly dluhy a Besson byl s kolegy nucen propouštět lidi a prodávat dceřiné společnosti. V kontextu té části Bessonovy filmografie, kde figuruje jako autor námětu, spoluautor scénáře a producent, má "Anna" zaslouženě vysoké místo coby řemeslně precizně zvládnutá variace na mistrovu "Nikitu" aktualizovaná do pozlátkově povrchnější podoby a ozvláštněná výtečným scénářem. Ten vždy po nějaké době stopáže pootočí zorné pole a promění tak divákům nejen pohled na události, které před chvílí viděli, ale také na titulní hrdinku. Ta se z původně apatického objektu stává nejprve chytrým nástrojem, až se po několika pootočeních vyjeví jako důmyslný manipulátor a především šachový génius plánující o mnoho kroků napřed před divákem i jinými postavami. Navíc tu máme akční scény, které nezapřou inspiraci v "Atomic Blonde", a i když se tamní ambiciózní a kauzálně promyšlené choreografii zdaleka nemůžou rovnat, nabízejí pořád osvěžující hyperkinetickou fyzickou podívanou. Jenže pak si člověk vzpomene, že tohle je autorský počin stejného člověka, jenž s postavami žen, které se ocitnou v nechtěné pozici akčních hrdinek, dokázal udělat mnohem úchvatnější věci. V "Nikitě" ukázal svět špiónů jako nelítostné a špinavé místo, kde hrdinka zoufale čelí bezmoci a jako dravá šelma musí bojovat nejen o svůj život, ale v prvé řadě o svou příčetnost a zbytky nevinnosti. V "Lucy" naopak Besson celý žánr odpoutal od okovů zbytečné racionality a nechal svou hrdinku přetvářet samotné pojivo reality/filmu a skrze tuto destrukci pravidel vytvářet kyberpunkový novotvar, který nám ukazoval, jak zbytečně omezené jsou filmy, když obětují fantazii na úkor uvěřitelnosti. Besson byl tvůrce, který diváky okouzloval, spřádal moderní pohádky a zjitřené fantazie, hledal poetičnost ve špinavých zákoutích všedních prostředí, otevíral nám srdce nájemných zabijáků i mimozemských bytostí, a zval nás do nových světů za hranicí naší vlastní představivosti. Pokud se naplní prognózy publicistů, na Europa Corp. dolehne bankrot a na Bessona mnohá obvinění, může "Anna" nakonec paradoxně být jeho poslední bitvou o diváky. Možná, že Besson je reliktem jiné doby a jeho vize už dnes těžko nalézají adekvátně naladěné diváky. Možná, že pro dnešní publikum může být "Anna" vítaným osvěžením a dobrou žánrovou jednohubkou. Pro pamětníky, jejichž lásku ke kinematografii spoluutvářely Bessonovy rané filmy, je to nicméně spíše smutná bilance. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Sadal som si k tomu s otráveným pocitom. Keď som zistil, že to má dve hodiny, tak sa tento pocit prehĺbil. Prvých 30 minút bolo ozaj biednych. Nie zlých. Totálne nudných. No a potom to prišlo. Nečakané zvraty! Človek u takto vystavaného špionážneho trileru čaká, že prídu, ale musím povedať, že ja som sa nechal unášať príbehom ako odtrhnutý konár rozbúrenou riekou. Extra som nad tým nepremýšľal a možno i vďaka tomu som bol z cca piatich twistov solídne prekvapený. Ale milo. Ďalším pozitívom Anny je akcia, ktorej je málo, ale minimálne scéna z reštaurácie je famózna. Prekvapením je, že hoci by sa mohlo zdať, že keď je tu akcie tak málo, tak mimo nej to bude nuda, tak pravda je v skutočnosti taká, že film baví aj mimo akčných scén. A to vďaka hercom, ktorí sú natoľko skvelí, že držia vašu pozornosť a úprimne vás zaujíma, ako to s ich postavami dopadne. A záleží vám na nich a možno sa o nich dokonca bojíte. Čo je šok, lebo som myslel, že toto pri filme Luca Bessona už nikdy nezažijem. Hlavne Helen Miren, Luke Evans a Cillian Murphy sú skvelí, ale zahanbiť sa rozhodne nenechá ani Sasha Luss. Bavili ma aj hry s chronologicky rozhádzaným časom, čo ma spočiatku nenadchlo, ale Besson z toho napokon vyťažil plno šťavnatých nápadov, kedy si myslíte, že poznáte pravdu a ona je napokon úplne iná. Keď som si k tomu sadal, veril som, že to bude prinajlepšom za 2*. postupne to šlo na 3*. A keď na konci prišlo toľko nečakaného dojatia, povedal som si, že Anne pomôžem a tie 4* jej dám. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Otázka zní: můžu se teď v klidu podívat na Rudou volavku, nebo z ní po Bessonově trháku zbude jen nezáživnej špionážní kýč bez špetky napětí?? Doufám, že jsem nezvolil špatný pořadí. P.S. Režisér prej během natáčení na někoho vlez - jestli se mu někdo diví, tak má asi v hlavě pylinky. Pro Annu rozhodně chceš dělat castingovýho agenta. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Hned v úvodu filmu (rok 1985) projede městský autobus světelným značením, kde projíždí moderní auta, později semafor pro chodce s odčítáním času. (Di Tecka)
  • Agent Miller (Cillian Murphy) nabízí Anně (Sasha Luss) úkryt na tajné základně v České republice. To však není možné, protože ta vznikla až tři roky po událostech filmu. (Saur.us)

Reklama

Reklama