VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Neo-noir fantasy seriál. Na kontinentu zvaném Tirnanoc žily víly. V mnohém byly podobné lidem, ale měly křídla a uměly létat. Poté, co o jejich zemi svedly válku dvě mocné země, pokusila se většina z nich uprchnout do země, která válku prohrála - Republiky Burgue. V hlavním městě této země vykonávají s ostatními nelidskými rasami převážně podřadné práce, stále je to však lepší, než život v okupovaném světě. Jednou z těch, která prchá (a současně organizuje útěk ostatních), je Vignette Stonemoss (Cara Delevingne). Kdysi měla vztah s burgueským vojákem jménem Philo (Orlando Bloom). Domnívá se, že je mrtev, on však žije, je policistou a snaží se vyšetřit sérii krvavých vražd, které v hlavním městě kdosi páchá. (Jirka_Šč)
(více)Videa (7)
Recenze (109)
Ve fantazijní Praze 19. století s přefotošopovanými Hradčany spolu žijí lidé, negromufloni a masařky. Ubohé masařky musely qůli válce uprchnout ze své vlasti, která samozřejmě, než ji napadl zlý ISI…, tedy pardon Pakt, jen vzqétala, vůbec tam neměli 13. století a masařky se nyní jen zoufale a mírumílovně snaží asimilovat do společnosti, plně respektují její kulturu, dřou do úmoru, ani trochu neparazitují na podporách a nesnaží se, kam vlezou, bezohledně transformovat své okolí na Masařkochalifát. Negromufloni přitáhli či byli importováni ještě před masařkami odněkud hodně z jihu, samo sebou jeden renesanční vzdělanec a intelektuál vedle druhého, poctiví, pracovití a naprosto oddaní své nové vlasti, ale chudáci mají rohy, a tak mohou vykonávat jen ty nejhnusnější práce. No a lidé jsou vypatlaní xenofobní zmrdi a rasistické kurvy, jejichž jedinou kratochvílí je sužovat a týrat ty nešťastníky s tolik otevřeným srdcem. Naštěstí se i mezi nimi sem tam najde i nějaký ten vyjebaný sluníč…., tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct soucitný filantrop, altruista a správňák, v tomto případě jako vždy zoufale nehrající homokapitán a panenka pro teplouše Orlando Blow, jeden z mála uvědomující si tu hloupou omezenost, maloměšťáctví a republikánské šosáctví svého druhu a do roztrhání análu bojující za lepší, multikulturně prosluněné zítřky Sdružených barev Benettonu. V jeho spravedlivém snažení mu neméně hamletovsky kunduje, zoufalost kástingu podtrhujíc, prkenná odpornost napřesdržku, způsobující mi svědivou kopřivku mezi půlkami, kdykoliv ji vidím, nejslizštější ze slizkých štěrbin a vizuální královna septiků - Kára de Hnus. Po technické stránce je to mimo tu strašlivou kástingovou minelu hezky natočené, výpravné, odsejpající a s atmosférou, jako by Karel Ocasník napsal Nadějné vyhlídky na zakázku multikulti překorektnělé BBC, minimálně na pěkné tři hvězdy. Satanžel však ve mně zvítězily, jistěže hlubokou nevzdělaností a naprostou absencí sociálních zkušeností zapříčiněné, xenofobní malost a bigotní rasismus, tudíž to prohlásím za odporný demagogický výplach, patologickou agitku pro formující se degeneraci nových ovcí a Majora Zemana světopořádek reorganizujícího korporátního kapitalismu, na místě se pobliju se a pošlu to na úplné dno té nejsmrdutější manipulativní žumpy. ()
Tím největším trnem v patě je, že Carnival Row prostě nemá škatulku, ve který by vládnul. Mytologie je jen zástěrka pro prachobyčejnej rasismus, detektivní linku nelze kvůli twistu v posledním dílu uhádnout a Cara Delavigne na to jednoduše nemá. A já se ke konci přistihnul, že beru atmosféru na milost jen díky Česku, a že bych vlastně moc rád znova kouknul třeba na kompletní Ripper Street. A taky že stačilo. ()
Ripper Street s migranty. Uprchlící jsou v tomto případě "pohádkové" bytosti. Jenže pohádkové kouzlo i skutečný fantasy rozměr to postrádá, stejně jako uvěřitelný svět. A na politickou/sociální/humanistickou paralelu náladu nemám, i když už vím, jak se chovají víly při orgasmu (nebo aspoň ty, co jej předstírají v bordelu). ()
Bomba. Miluji tuto dobu. Ponuro, špínu, přítmí ulic. Takový smrádek Jacka Rozparovače s Sherlockem v jednom. Orlando je jak Luke Evans v Alienist. Penny Dreadful a podobné seriály - to miluji a ošklivou Tamzin Merchant od Tudorovců, až po Salem rovněž. Zatím nejlepší díl je třetí (jsem teprv u čtvrtého). Tak my umíme natočit takové seriály. Postarat se o dobové rekvizity - člověk žasne nad výbavou dobových domácností či apoték - každá sklenička, dekorace, obraz, koberec. Umíme šít takové nádherné kostýmy, stavět pro seriál Vikingové lodě, vyrábět zbrojení, zbraně kulisy, atd. atd. a sami neumíme pod českou kinematografí prezentovat nic jiného, než filmy, které zesměšňují postižení, povolání, alkoholismus nebo zamilované lidi. A seriály? Ordinace? Ulice? Děláte si kurva srandu? ()
S1: Fajn namet, hoc prepojenie na historiu prijimania cernochov a Irov je trochu prilis do oci bijuce. Fajn kostymy, hlavne faunie. Fajn lokacie, Cesko naozaj ponuka zaujimavu a pestru kolaz. Fajn herci - niektori su lepsi nez ini, ale pasuje mi do role kazdy. Je to mix vsetkeho - kriminalka, fantasy, romanca, vojnovy, horor, nabozensky, historicky... a dokopy to funguje ako-tak, kazdopadne rozhodne lepsie, nez som cakala z trailerov. Uzila som si to, pozriem aj S2. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (13)
- Na přelomu února a března 2018 Orlando Bloom natáčel na zámcích Sychrov, Frýdlant a na vlakovém nádraží v Liberci. (rakovnik)
- Ve 13. minutě se děj odehrává v jídelně, kde je vidět na zdi nápis v českém jazyce napsaný velkými písmeny: „Kdo nepracuje nejí!“ (Yardak)
- V této epizodě jsme měli možnost nahlédnout do místa natáčení v ČR, a to do Prachovských skal u města Turnov. (Harapes)
Reklama