VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Neo-noir fantasy seriál. Na kontinentu zvaném Tirnanoc žily víly. V mnohém byly podobné lidem, ale měly křídla a uměly létat. Poté, co o jejich zemi svedly válku dvě mocné země, pokusila se většina z nich uprchnout do země, která válku prohrála - Republiky Burgue. V hlavním městě této země vykonávají s ostatními nelidskými rasami převážně podřadné práce, stále je to však lepší, než život v okupovaném světě. Jednou z těch, která prchá (a současně organizuje útěk ostatních), je Vignette Stonemoss (Cara Delevingne). Kdysi měla vztah s burgueským vojákem jménem Philo (Orlando Bloom). Domnívá se, že je mrtev, on však žije, je policistou a snaží se vyšetřit sérii krvavých vražd, které v hlavním městě kdosi páchá. (Jirka_Šč)
(více)Videa (7)
Recenze (109)
Upřímně řečeno moc jsem se do toho nehrnul, protože reakce mého okolí byly spíš rozporuplné, ale nakonec jsem zjistil, že k obavám nebyl důvod.. Ono pokud se to trochu ohlodá, tak z hlediska konstrukce příběhu se nejedná o nic světoborného ať už se na to díváme optikou kriminální zápletky, nebo z celkového pojetí fiktivního světa. To první dá vzpomenout na Ripper Street či další viktoriánské thrillery a to druhé v leckom evokuje náhled na současnou uprchlickou krizi, což je ale podle mě trochu zavádějící, protože tvůrci tu především operují s konzervativním světem 19.století a místo všech těch mytologických potvor si můžete s klidem dosadit obyvatele kolonizovaných zemí, kteří se pomalu snaží prodrat do západního světa. A právě to se mi líbilo nejvíc. Tohle by mě bavilo i kdyby se to odehrávalo v historických reáliích a to, že tu šlapou a dealují víly, faunové či kentauři, je jakýmsi bonusem navíc. Je to špinavé, brutální, zábavné a to všechno v českých lokacích, které potěší vždy, když se objeví ve větších produkcích. A navíc je to výborně zahrané. Tedy pokud nepočítám Caru Delevingne, která prostě neumí a z mého pohledu není ani nic extra z estetického hlediska, ačkoliv uznávám, že chemie mezi ní a Bloomem funguje na výbornou. Každopádně pro mě je tu číslem jedna Indira Varma, kterou bezvýhradně žeru od dob Říma. Další řadu si určitě nenechám ujít. 85% ()
Ve fantazijní Praze 19. století s přefotošopovanými Hradčany spolu žijí lidé, negromufloni a masařky. Ubohé masařky musely qůli válce uprchnout ze své vlasti, která samozřejmě, než ji napadl zlý ISI…, tedy pardon Pakt, jen vzqétala, vůbec tam neměli 13. století a masařky se nyní jen zoufale a mírumílovně snaží asimilovat do společnosti, plně respektují její kulturu, dřou do úmoru, ani trochu neparazitují na podporách a nesnaží se, kam vlezou, bezohledně transformovat své okolí na Masařkochalifát. Negromufloni přitáhli či byli importováni ještě před masařkami odněkud hodně z jihu, samo sebou jeden renesanční vzdělanec a intelektuál vedle druhého, poctiví, pracovití a naprosto oddaní své nové vlasti, ale chudáci mají rohy, a tak mohou vykonávat jen ty nejhnusnější práce. No a lidé jsou vypatlaní xenofobní zmrdi a rasistické kurvy, jejichž jedinou kratochvílí je sužovat a týrat ty nešťastníky s tolik otevřeným srdcem. Naštěstí se i mezi nimi sem tam najde i nějaký ten vyjebaný sluníč…., tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct soucitný filantrop, altruista a správňák, v tomto případě jako vždy zoufale nehrající homokapitán a panenka pro teplouše Orlando Blow, jeden z mála uvědomující si tu hloupou omezenost, maloměšťáctví a republikánské šosáctví svého druhu a do roztrhání análu bojující za lepší, multikulturně prosluněné zítřky Sdružených barev Benettonu. V jeho spravedlivém snažení mu neméně hamletovsky kunduje, zoufalost kástingu podtrhujíc, prkenná odpornost napřesdržku, způsobující mi svědivou kopřivku mezi půlkami, kdykoliv ji vidím, nejslizštější ze slizkých štěrbin a vizuální královna septiků - Kára de Hnus. Po technické stránce je to mimo tu strašlivou kástingovou minelu hezky natočené, výpravné, odsejpající a s atmosférou, jako by Karel Ocasník napsal Nadějné vyhlídky na zakázku multikulti překorektnělé BBC, minimálně na pěkné tři hvězdy. Satanžel však ve mně zvítězily, jistěže hlubokou nevzdělaností a naprostou absencí sociálních zkušeností zapříčiněné, xenofobní malost a bigotní rasismus, tudíž to prohlásím za odporný demagogický výplach, patologickou agitku pro formující se degeneraci nových ovcí a Majora Zemana světopořádek reorganizujícího korporátního kapitalismu, na místě se pobliju se a pošlu to na úplné dno té nejsmrdutější manipulativní žumpy. ()
Britský hororový fantasy seriál ktorý som zhltol sa jeden deň. Dobrý výkon aj peknej Delevingne. Či skvelé efekty a nápad s vilámi tvorcom vyšiel, celkom dobrá seriálová tvorba, ktorá si ešte zaslúži moju pozornosť. Ak sa teda dočkáme druhej serie. Vydarené bolo aj prostredie natáčané priamo v historickej Prahe. 3* ()
Cara Delevigne ako víla? To už radšej nočná mora z Elm Street. Aj súložiaci Blumák vo vzduchu ochkajúci v polohe levitujem je tiež len zbytočnou vsuvkou do fantazijného sveta, ktorý sa zvláštne prispôsobil novodobej korektnosti, kde pseudo rasové odbočky v období priemyselnej revolúcie pôsobia ako komín parného stroja zastrčený rovno do oblasti, kde nohy strácajú pekné meno. ()
Ta holka s brežněvovským obočím má hezká křídla a do role křehkodrsné víly se typově hodí perfektně. Dobrá je i ponurá atmosféra, celkový nápad a vymyšlený svět, vše ostatní však pokulhává. Dialogy jsou k smíchu, děj se rozpadá do nepřehledných zákrutů, je to přeplácané…. Detektivka ve fantazijním světě je nedotažená a nevyužitá. Milostná linka nepřesvědčivá. A co to malé zoufalé stvoření, které Bloom stvořil a pak se na něj úplně vykašlal!? Toho mi fakt bylo líto. Poslední díly jsem sledovala spíš z povinnosti, abych měla „hotovo“. SHRNUTÍ: Když se víly probudí z pohádky do reality. ()
Galerie (104)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (13)
- Počas rozhovoru pre Collider Cara Delevingne priznala, že milovala svoje protetické pixie krídla natoľko, že sa s nimi niekoľkokrát nafotila nahá. (Arsenal83)
- V této epizodě jsme měli možnost nahlédnout do místa natáčení v ČR, a to do Prachovských skal u města Turnov. (Harapes)
- Orlando Bloom se nechal slyšet, že pro něj nebylo příjemné natáčet milostnou scénu s Carou Delevingne. (Duoscop)
Reklama