Režie:
Jeff WadlowKamera:
Jacques JouffretHudba:
Matthew MargesonHrají:
Lucy Hale, Tyler Posey, Violett Beane, Sophia Ali, Nolan Gerard Funk, Landon Liboiron, Sam Lerner, Gary Anthony Williams, Hayden Szeto, Brady Smith (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Vadí nevadí je poměrně nevinná hra, při které hráči, když na ně přijde řada, volí, zda pravdivě odpoví na nějakou choulostivou otázku, nebo splní obtížný/nepříjemný/ponižující úkol. Spojení „poměrně nevinná“ přestává platit ve chvíli, kdy v případě lži nebo nesplněného úkolu zemřete. Studentka Olivia (Lucy Hale) vyrazila s partou přátel na pohodovou dovolenou do Nového Mexika. Seznámení s pohledným sympaťákem je zavedlo do lehce strašidelných kulis zrušeného kláštera, kde si zahráli právě Vadí nevadí. Jak už to u téhle hry bývá, kvůli tajemstvím vyplouvajícím na povrch začala atmosféra poněkud houstnout. Opravdové husto ale nastalo ve chvíli, kdy jim onen pohledný sympaťák prozradil, že kdyby je ke hře nenalákal, tak by zemřel. A že teď dost pravděpodobně začnou umírat oni, protože organizátor téhle verze Vadí nevadí se s ničím nepáře. Dalo by se nad tím mávnout rukou, kdyby po návratu domů Olivia a její přátelé nenacházeli připomínky hry na každém kroku. Textovky, telefonáty, nápisy na zdech, dotazy náhodných kolemjdoucích – ti všichni opakují otázku „Vadí nevadí?“ A varianta, že by odmítli, nepřichází v úvahu. Poznají to ve chvíli, kdy to někteří z nich zkusí a zemřou. Jak hráči ubývají, hra nabírá obrátky a stupňuje náročnost. Jak zastavit smrtící kolotoč, když žádné standardní řešení neexistuje? (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (264)
Nie je to horor. Ano, dejú sa tu nadprirodzené veci, ale báť sa určite nebudete. Ide o kríženca dvoch filmov. Nezvratný osud a Kruh. Z druhého menovaného sú tam len jemné zhody/prvky. Z Nevratného osudu sa tu nájde zhôd/inšpirácii viac než dosť. Vadí nevadí nenudí, ničím zásadne neštve (teda ak ste rozumný a dopredu nečakáte viac než nenáročnú večernú skracovačku času) a vyriešenie zakončenia dopadlo vlastne pomerne zmysluplne, a samozrejme s možnosťou pokračovania. ()
Parta sociálně neuvědomělých středoškolských odpadků se odjede do Mexika ztřískat do němoty a utužit svá "přátelství" a přiveze si odtamtut hispánského démona s perfektní angličtinou, který je nenápaditě kosí, když si nechtějí hrát. Neděsivý horor postavený na stejných rysech, na jakých byl postaven třeba Final Destination nebo Kruh. Co je překvapující, dialogy nezní jako by je psal někdo po lobotomii a herci nehrají tak, jako kdyby zrovna vypadli z něčeho na úrovni telenovely. Celkově ale víceméně nuda, na kterou do týdne zapomenu. Od Jeffa Wadlowa už jsem viděl lepší kusy. ()
Dost slabý horor, který spoléhá na pěkné, leč nepříliš sympatické tvářičky. Z tohohle šlo vybruslit dvěma způsoby - buď to udělat řádné děsivé a nebo se svést na vlně Nezvratného osudu a vytvořit aspoň řádně absurdní mordy. Tohle nemá ani jedno, je to celé děsně pasivní a bez atmosféry. Závěrem to teoreticky šlo trochu povytáhnout, ale právě ten to srazil do vod šedivého podprůměru. ()
Skupinka priateľov sa vydá do Mexica osláviť posledné spoločné prázdniny. V bare sa k nim pridá osamelý Carter a na spoločnom výlete v ruinách opusteného kostola navrhne, aby si spolu zahrali hru vadí, nevadí. Nikomu z priateľov ani nenapadne, že sa zábava zmení na boj o prežitie. Aj keď bolo a bude v podobnom duchu ladených filmov ešte určite veľa, Vadí, nevadí patrí k tým lepším a celkom ma prekvapuje jeho nízke hodnotenie na čsfd. Príbeh má prijateľnú zápletku, herecké výkony sú na veľmi dobrej úrovni, masky a prostredie v ktorom sa film odohráva tiež má svoje čaro a najväčším plusom bolo, že ma naozaj zaujímalo, aké rozuzlenie bude mať príbeh. Oliviin odkaz svetu bol dobrým záverom a preto ma u mňa osobne podstatne vyššie hodnotenie, 80%. ()
Jakožto zdejší hororový expert mohu s čistým svědomím prohlásit, že nominace na nejhorší horor roku snímku Blumhouse's Truth or Dare v žádném případě neunikne. Vážnost situace názorně dokumentuje i marketingový tah s obohacením jména filmu o název produkční společnosti za účelem odvrácení očekávaného kasovního fiaska. Režie se Wadlowovi rozpadla pod rukama do takové míry, že Truth or Dare místy získává pachuť parodie. Lekačky založené na prudkém nárůstu hlučnosti o desítky decibelů již neodmyslitelně patří do pracovního inventáře neschopných režisérů. Nic nového. Jenže v případě Wadlowa lze hovořit přímo o hororovém zoufalství, které je podtrženo absurdními nápady à la jokerovský úsměv, jenž v divákovi nevyvolává hrůzu, ale naopak ho rozesmívá. Závan příběhové originality také nečekejte, prakticky se jedná o spin-off Final Destination; avšak s nekreativními úmrtími a v košer verzi. Z televize posbíraní (ne)herci pak celou tu bídu dokonali. Odpad! ()
Reklama