Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (189)
Asi bych ani nečekal, že se Hřebejk v roce 2018 zmůže na takovou pecku..Tohle je jak ve stylu Thrillerů ze staré školy! Trochu překvapil i Sokol v hlavní roli. Ano, přehrál ho Novotný, jehož psychopatický vojenský zpravodaj je bezkonkurenční gauner (ten projev v gay baru!!), který mě zajímal a zároveň jsem opravdu nechtěl, aby zazvonil u dveří. Ale Sokol zase skvěle ztvárnil osudovou charakterní depresivní postavu nadporučíka s osobním tajemstvím , který je odhodlán vyšetřit pravdu za každou cenu a po malých krůčkách sledujeme jeho postupné naprosté rozčarování a deziluzi...Příběh má thillerové grády a z obyčejného banálního zmízení dvou studentů jeho chapadla sahají až k velkému kšeftu, na který má zájem více stran...kšeftu přes mrtvoly. A nakonec to nebere celkovou kritickou reflexi poměrů v naší zemi po roce 1989. I když, jak tady někdo napsal, pokud bych se v tom chtěl detailně orientovat, měl bych si to rozkreslit.:D Je to natočené se silnou pochmurnou melancholickou atmosférou s věčně zataženým počasím a důrazem na až puntičkářské zobrazení prostředí, která jako by se pomalu vzpamatovávala z tuhé normalizace. Má to gradaci, jak hrom a v posledním díle jsem skoro zařval radostí, když Novotný s Hofffmanem konečně odporně zdechli...abych se po chvilce oddechu, pak dočkal úplně jiné tečky, která byla možná ještě daleko cyničtější. Šťastný nový rok, pánové! ()
Bez řečí a bez ptaní, smrt si přijde při sraní. Proč se homíci v českých filmech jmenují Roman? Redl má jeden nesporný klad - hlavní hrdina vám je vlastně šuma fuk. Námět dobrej. Ale důvod, proč shlédnout film je dvojí - Jirka a Karel. Být ani jeden z nich to nějak nedal. Dobrej tip na zabijacku hovězího. A černej humor, mňam. Homo linka zbytečná, ale Novotňák aspoň vyzkoušel parádní proslov. ()
Nezpochybnitelnou řemeslnou kvalitu v mých očích, byť je to iracionální, přebíjí nepříjemný pocit z vyústění příběhu. Jde o čistě subjektivní záležitost, líbilo se mi to méně, protože se mi moc nelíbilo, jak to dopadlo, přitom napsané je to dost dobře. Rédl není to poplácání po ramenou borců z 1. oddělení. Není tím širokým triumfálním úsměvem detektiva, který rozluští záhadu, odhalí pachatele, na výslechu ho donutí k doznání a jde si pro odznak. Tohle byla jiná káva. A na Hřebejkovy poměry dost temná, přinejmenším v porovnání s mým očekáváním. Jen k závěru více tažená touhou svět nahlédnout z temné stránky a z Rédla udělat zrcadlo relativního zla, které by se dalo donekonečna relativizovat a nahlížet z milionu úhlů. Jedinou výtkou je, že ze startu jsem na chvíli někde ztratil pozornost a hodinu si pletl Bočka s Frimem a netušil, po kom ten Rédl vlastně jde. Jinak je to až Soderbeghovská práce, která by se neztratila v sérii Temných případů. U mě dobrý. A možná si to časem i rozmyslím a dám tomu plnou palbu. ()
Od tohto seriálu som čakala viac. Pamätám si tieto udalosti hlavne vďaka Michaelovi Kocábovi, ktorý sa zasadzoval o odsun sovietskych vojsk. Vojenský prokurátor Rédl je sympatický chlap a budete mu držať palce. Ale príbeh je vystavaný až na naivných zločineckých postavách - ak by pôsobili viac ako profesionáli a menej ako miestni playboji, s neustálou chuťou „problémy“ zavraždiť, viac riešili svoj malý prehnitý biznis, boli by uveriteľnejší. Do príbehu sa miešajú ešte postavy bývalej a súčasnej ŠtB. (Možno to s nimi tak bolo). Najsympatickejší a najuveriteľnejší, aj keď smutný, je príbeh Andrey, Karlovej manželky. ()
je to drsný, temný a šíleně moc dravý. Takže se nechce věřit, že je to český. A že to točil Hřebejk. A přitom stačilo, aby se ke slovu dostala nová scénáristická krev. Miro Šifra na scénu přivádí vyšetřovatele, kterej chtěl na začátku jenom pomoct starýmu chlápkovi, co pohřešoval vnuka. A ten obrat, kterej během těch 4 dílů nastane je hodně drsnej a temnej. Nemluvě o místech, do kterejch ho to zavede. Rédl možná není dokonalej, ale je určitě fajn. Má to skvělý záporáky, ať už to jsou sadistický bouchači Marek Hoffman a David Novotný nebo naopak psychopatickej chlápek z bývalý STB Roman Polák a hlavně to má šíleně silnýho hlavního hrdinu v podání Ondřeje Sokola. Rédl je noir hustej jak dehet a konec s ostnatým drátem je šíleně mrazivej. Na tenhle seriál se hodí věta: dobrými skutky si vydláždil cestu do pekla. ()
Galerie (111)
Zajímavosti (24)
- V čase 1:04:59 Ivanka (Petra Hřebíčková) mluví o sjezdu na 50. km dálnice D5, ale ten se otvíral až v říjnu 1993. V následující scéně v pozadí po dálnici projede dnes běžné nákladní auto (i když auto s plachtou by asi nejelo vysokou rychlostí po rozestavěné dálnici). (Xmaster00111)
- V 56. minutě je vidět, že Hana Javornická (Mária Pavlovová) má během sprchování oblečeny kalhotky. (Rollo_Tomasi)
- V čase 44:25 má protijedoucí cyklista helmu, žlutou vestu a diodovou blikačku s bílým světlem. Avšak nic podobné tenkrát nebylo. (pleva)
Reklama