Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (188)
Podobně jako Vilhelmová v Polojasnu, tak tady Petra Hřebíčková od prvního setkání s hlavním hrdinou dává tušit, že všechno je jinak. Velmi dobře vymyšlenej příběh se spoustou skvostně vypointovaných dialogů ("Protože je dvacáté století, a když chcete něco ukrást z vlaku, tak ho nepřepadnete na koních, že?") A stejně jako v Polojasnu, tak i tady úplně mrazí z fiktivně skutečné figury generála Ference/Lorence, kterej i několik let po revoluci z basy tahá za nitky. Rédl je rozhodně nejlepší věc, co jsem letos viděl. ()
Mistr "Tvář se známým hlasem", nejistý Hřebejk, který skáče od skvělé Nevinnosti a Učitelky k lejnům typu Zakázané uvolnění nebo Zahradnictví, několikrát dokola recyklovaný Novotný,.a že mají dát dohromady kriminálku, kterou všichni přirovnávají k Temnému případu? To přece nemyslíte vážně.....nebo ano? ()
Z české tvorby za poslední roky jedna z nejlepších detektivek a dost mě překvapuje, že za ní stojí zrovna Hřebejk. Rédl sází na pesimismus a špinavé vyobrazení doby pár dní před vznikem České a Slovenské republiky. Fakticky je tento 4dílný počin dost atmosférickou podívanou s excelentní kamerou, ten devadesátkový feel z toho číší na každém kroku. S hlavní rolí se Sokol popral statečně, v některých momentech to nebylo úplně ono, na druhou stranu převážně toho samotného Rédla ztvárnil obstojně. Nejlepším aspektem tohoto seriálu bezesporu duo Hoffman a Novotný, jejich gangsteři byli správně slizcí, zejména Novotný se ukázal. Poslední díl na českou tvorbu dost adrenalinový (scéna s ruskou ruletou jednoznačně vede). Závěr asi nemusel být tak uspěchaný, to mě ve výsledku malinko mrzí. Jinak kvalitní práce. 7,5/10 ()
Nezpochybnitelnou řemeslnou kvalitu v mých očích, byť je to iracionální, přebíjí nepříjemný pocit z vyústění příběhu. Jde o čistě subjektivní záležitost, líbilo se mi to méně, protože se mi moc nelíbilo, jak to dopadlo, přitom napsané je to dost dobře. Rédl není to poplácání po ramenou borců z 1. oddělení. Není tím širokým triumfálním úsměvem detektiva, který rozluští záhadu, odhalí pachatele, na výslechu ho donutí k doznání a jde si pro odznak. Tohle byla jiná káva. A na Hřebejkovy poměry dost temná, přinejmenším v porovnání s mým očekáváním. Jen k závěru více tažená touhou svět nahlédnout z temné stránky a z Rédla udělat zrcadlo relativního zla, které by se dalo donekonečna relativizovat a nahlížet z milionu úhlů. Jedinou výtkou je, že ze startu jsem na chvíli někde ztratil pozornost a hodinu si pletl Bočka s Frimem a netušil, po kom ten Rédl vlastně jde. Jinak je to až Soderbeghovská práce, která by se neztratila v sérii Temných případů. U mě dobrý. A možná si to časem i rozmyslím a dám tomu plnou palbu. ()
Je ohromná škoda, že tak dobře natočená a zahraná minisérie v závěru totálně padne na hubu vinou scénáře. Už druhá Hřebejkova kriminálka, která se v závěru úplně rozsypala vinou zkratkovitého scénáře a je to děsná škoda, protože filmařina je to velice obstojná a scénář je do poslední chvíle nezvykle komplexní. Porevoluční atmosféra tu dýchá z každého záběru, duo Novotný/Hofmann dokáží vyděsit, ale zejména Rédl v podání pro mě neznámého a neokoukaného Ondřeje Sokola táhne seriál hodně nahoru. A právě proto nerozumím tomu, co s jeho postavou ve finále provedli a jak anti-klimaticky to celé působilo (a ne, nemyslím tím absenci klasického happy-endu). ()
Galerie (111)
Zajímavosti (24)
- Rédl (Ondřej Sokol) chodí domů oblečený ve vojenské uniformě, není tedy jasné, proč ho v baráku považuje předsedkyně za policistu... (Winster)
- Ve scéně před hotelem září na střeše hotelu bílá venkovní jednotka klimatizace. Tyto malé a levné klimatizace se v ČR rozšířily až po roce 2000. (lukas.kohout)
Reklama