Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (80)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Docela jsem příjemně překvapená, čekala jsem to o dost horší. Zemeckis je u mě pan režisér, tohle není zrovna jeho nejpovedenější film, ale je v tom hodně cítit jeho práce. Rád experimentuje a tohle byl velký experiment, vizuálně navíc skvěle natočený, ale příběhově hodně slabý. Mark Hogacamp je pro mě taková záhada, mrzelo mě, že se režisér nevěnoval více jeho životu a vrcholem filmu by bylo to jeho napadení, takhle se Zemeckis věnoval tomu co ho baví. Dával život neživým věcem přesně tak jak to Hogacamp viděl, ale já bych raději poznala hlavní postavu a ne neživé barbíny. Je to takové 50 na 50. Steve Carell je navíc v té roli super, hodil se do toho, ale už jsem ho viděla v daleko lepších rolích. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis v posledních letech točí zajímavé projekty, ale Welcome to Marwen vyniká každým svým aspektem ze zažitého normálu. Jako, nejdříve jsem vůbec nevěděl, co si o filmu myslet, ale postupem času jsem tomu přišel na kloub a pochopil jsem to kouzlo, kterým film oplývá. Tak zaprvé ten příběh. Připomnělo mi to svým ztvárněním Malé válečníky z devadesátých let minulého století, po stránce animací bezchybná práce, člověk by i podle mě dokázal pochopit daleko štědřejší rozpočet než "jen" 39 milionů dolarů. Výborná akce a ty přechody mezi fikcí a realitou mě někdy odrovnávaly (asi nejlepší scéna při soudním líčení, kdy dojde k imaginární figurkové přestřelce mezi Hoggiem a nacistickými vojáky......to člověk fakt nevymyslí :D). Steve Carell rozhodně ve své kariéře zahrál daleko jednodušší role, tady musel naplno projevit svůj herecký um, což se mu v každém jeho momentě na plátně podařilo. Jeho postava Hogancampa tím pádem nabyla plusových bodů, co se týče věrohodnosti, některé dialogy mezi ním a ostatními postavami fakticky sloužily k zamyšlení. Když k tomu všemu (převážně pozitivnímu) přičtu brilantní hudbu od Silvestriho, tak se prostě jedná o film, který svým příběhem mine většinu publika (což se ale dá pochopit, každému takový typ snímku nemůže sednout), ale svou diváckou základnu asi určitě najde. Já osobně se zařazuji do té druhé kategorie. Za mě dávám 86 % ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Toto dielo som si okamžite zamiloval. Tie prechody z animácie do reálneho sveta sú božské. V tomto filme nájdete kombináciu hraného a animovaného bábkového stvárnenia. Musím povedať, že príbeh hlavného hrdinu celkom strká do pozadia fiktívny a strhujúci príbeh bábkových bábik. Bol by som určite radšej, keby tieto príbehy boli oddelené každý v samostatnom celovečernom filme, pretože obaja príbehy si zaslúžia pozornosť. Veľmi podarení film inšpirovaný skutočným životom, ktorý približuje skvelým spôsobom útrapy duševnej choroby. Rozhodne to stojí za zhliadnutie. Plusy - animácie a animačné efekty, spojenie bábok a reálnych tvárí, čo je jedinečné, dobrý herecký výkon Steva Carella a dobrá réžia. Jeden z najlepších filmov roku 2018. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

První scéna u soudu je skvělá a scéna v muzeu mě trochu dojala a to i bez citového vydírání. Žel, zbytek filmu je neskutečně mdlý a taky dost nudný. Vizuálně se to Zemeckisovi opět povedlo, ale i když to má relativně silný námět, i tak je to chladné a bez emocí. Navíc to je i nevýrazně zahrané, nějaká lepší psychologie hlavní postavy by taky neuškodila (nebo by aspoň stálo za to do toho všeho líp zapojit jeho fetiš na lodičky, takhle působí nedůvěryhodně a nahodile, jako by ho tam scénáristi prostě chtěli stůj co stůj) a některé prvky zůstanou bůhvíproč nevysvětlené (třeba koho charakterizovala ta čarodějnice?). V rukou zručného režiséra by to mohlo být dost silné dílo, problém je ale v tom, že Zemeckis zručný režisér je. Tím pádem co se stalo? Už se vytočil? Už má nejlepší léta za sebou? Nebo se to prostě nepovedlo a příště už to bude lepší? Ty novější Zemeckisovy filmy nedokážu zatím pořádně shrnout, třeba Vánoční koleda se mi líbila, ale tohle je slabé a Muž na laně je nanejvýš průměrný. Ale tak uvidím jak mě zaujmou další jeho novější filmy, třeba budou lepší. Ale btw líbilo se mi, že v Marwenském baru čepují Plzeň :-) 2* ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřil, že to řeknu, ale jediné zajímavé na tomto filmu byly panenky. Díky nim a akčním scénám zasazených do prostředí druhé světové války mne film i celkem bavil a já tak po půl hodině nabyl docela vysokých očekávání. Bohužel jsem se však za žádnou cenu nedokázal ztotožnit s tím ustrašeným troubou, který si s nimi hrál a už vůbec ne s ním soucítit. A tak když dostal v druhé půli více prostoru, celkový potenciál filmu tím pohřbil. S tím jak akčních scén ubývalo, mi dokonce začalo dělat problémy dílo vůbec dokoukat. Mé hodnocení: Panny: 4*, Trouba: 1*, Celkově: 50% PS: Vidím v tom jistou podobnost s filmem Sucker Punch. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (8)

  • Pro inspiraci k filmu posloužil oceňovaný a strhující dokument Marwencol z roku 2010, jehož režisér Jeff Malmberg se stal součástí filmu Vítejte v Marwenu jako výkonný producent. (Jamal)
  • Film je natočen na motivy reálné události, jenž se stala v životě Marka Hogancampa. (iampatrik)
  • Stroj času má podle požadavku umět odletět 15 milionů světelných let. Jenže světelný rok je jednotka vzdálenosti, tedy by nešlo o stroj času. (jujec)

Reklama

Reklama