Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokračování filmu Frankensteinova nevěsta. Když se syn Henryho Frankensteina, Wolf von Frankenstein (Basil Rathbone) rozhodne vrátit se se svou rodinou do otcova sídla, čeká ho nemilé překvapení. Při průzkumu otcovy laboratoře objeví jeho monstrum (Boris Karloff) a sluha Igor (Bela Lugosi) ho přesvědčí, aby ho oživil. Wolf doufá, že se mu to nepodaří, ale poté, když jsou někteří místní nalezeni mrtví, je mu jasné, že bohužel uspěl. Místní obyvatelé tuší kdo je pachatelem a tak povolají policejního inspektora, aby to zastavil. Wolf v záchvatu paniky zastřelí Igora a monstrum, které tak přišlo o jediného přítele, unese Wolfova syna. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film vymenil režiséra a je to sakramentsky vidieť. Ten ako keby zabudol na predchádzajúce dva filmy od Whale a natočil si film po svojom. Samozrejme že zo začiatku mu nemôžeme nič vičítať. Prvých dvatsať minút je genialnych. je tam badaťelná hutná atmosféra strachu a stiesnenosti, lenže ako už hovorí názov filmu toto je príbeh o synovi Frankensteina. Ten je snaď asi najblbšou postavou celého príbehu pretože mi nejak unikol zmysel jeho počínania a už keď začali zomierať nevinný ludia stále nešiel s pravdou von. Problémom je že on má byť ťahúňom celého filmu. Karloff je odsunutý na druhú kolaj a vôbec nerozpráva takže sme zase tam kde sme boli pri jednotke je to dobré ale chýba tomu ten ľudský rozmer nevesty. Jedinými dobre napísanými postavami ktoré aj keď sú vedlajšie zachranujú čo sa dá je ygor bela lugosiho a komisár, ktorý trpí traumou s detstva keď mu frankie odtrhol ruku. Lee je naprostastý amatér a nedokázal naplno využiť potencial tohoto príbehu , finálna scéna nemá ani minútu a keby nebolo atmosféry , ktorá bola geniálna tak by to bolo za 3* ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Poněkud rozvláčnější příběh, kde Karloffovo monstrum dostává daleko méně prostoru než pološílený magor Bely Lugosiho, sluha Igor. A právě pod jeho vlivem se z netvora stává pouhý nemyslící nástroj zkázy, téměř bez špetky lidskosti, snad jen v samotném finále, kdy zaváhá při pohledu do nevinné dětské tváře, je to zase ten starý Frankenstein (ano, ve filmu je i zmíněno, že se tak začalo říkat samotnému netvorovi). Formálně však Frankensteinův syn rozhodně nabízí nadšení vyvolávající podívanou, vliv expresionismu je tu hodně znát. A třeba i obyčejná snídaně hradních pánů tak nabývá zcela jiných perspektiv. O fous horší než předchozí perly, čtyři jizvy na těle... ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

Opět variace na stejné téma jako v předchozích filmech o "vědeckých" experimentech rodiny Frankensteinů, vědec postupně propadající posedlostí s oživováním dávno mrtvých těl, "nelidské" monstrum a výrazná postava vědcova poskoka. A asi německým expresionismem nejvíce ovlivněný film studia Universal. Architektura staveb je přiměřeně pokřivená, stíny postav jsou patřičně zdůrazněny na bílých stěnách gotického sídla, ale tyhle vyšperkované záběry přicházejí už trochu pozdě. Basil Rathbone v roli pološíleného vědce není zdaleka tak přesvědčivý jako Colin Clive ve Frankensteinovi a už vůbec ne jako Ernest Thesiger v Bride of Frankenstein. A tak naprosto všechnu pozornost si v tomto případě krade Bela Lugosi v roli kriplíka Ygora a samozřejmě monstrózní Boris Karloff, ale u něj už je to jen zmíněná variace na stejné téma. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Začátek je zbytečně vlažný. Rozhodně více než by se slušelo a na to co se stane v úvodní půlhodině by klidně stačilo obětovat sotva deset minut stopáže. A to vlastně platí o celém filmu. Tentokrát to totiž už je spíše béčko vařící z vody a narozdíl od minulých dílů se tu objevuje i pár vyloženě směšných scén. Nejvíce zamrzí naprosté upozadění Borise Karloffa. Když už na scéně je, tak pouze v roli vražedného nástroje a ne zlidštěného monstra jako ve Frankensteinově nevěstě. Dokonce opět ani nemluví. Má v celém filmu jedinou pořádnou scénu - tu se zrcadlem. Navíc Basil Rathbone v roli dalšího vědce rozhodně nepodědil charisma "svého otce" Colina Clivea, natož že by byl měl tak ďábelský projev jako Ernest Thesinger. Co naopak potěší je expresionistická architektura dekorací, výborný Lugosi a několik vymazlených záběrů skvěle pracujících s kontrastem černá/bílá. Špatný film to rozhodně není, jen se krčí hluboko ve stínů svých předchůdců. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Tohle pokračování má jinýho režiséra a je to znát. Tenhle film už nemá (alespoň za mě) takovou sílu jako jeho dvě předchozí části. Nic na tom nezmění ani Boris Karloff ani účast další hororové legendy Bela Lugosiho. Tentokrát už peripetie s monstrem neřeší Heny Frankenstein ale jeho syn Wolf von Frankenstein a zamotá se do toho i sluha Ygor(Bela Lugosi). Ve zdejším obsahu je napsáno, že monstrum unese Wolfova syna. To se však stane snad až v poslední 5ti minutovce. Na 4 to u mě není ale lepší 3hvězdy si to za mě zaslouží. Oproti dvěma předchozím filmům Frankenstein(1931) a Bride of Frankenstein(1935) jsem tenhle snímek neviděl a byla to tak pro mě premiéra. Zároveň jsem tak aspoň taky dokončil tuhle trilogii. PS. Potom co se monstrum v Bride of Frankenstein(1935) rozmluvilo tak tady o5 nepromluvilo ani slovo. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Původní záměr byl natočit film v barvě. Po zkušebních záběrech se však natáčelo raději černobíle, jelikož na barevných záběrech nevypadala Karloffova nazelenalá maska vůbec dobře. (DaViD´82)
  • Místo, kde se odehrává děj prvních dvou filmů, se jmenuje Goldstadt. V tomto snímku je městečko přejmenováno na Frankenstein. Následující dva snímky se odehrávají ve fiktivním městě Vasaria (nebo Visarie). (liquido26)
  • Poslední film, ve kterém se Boris Karloff objevil v roli Monstra. Svou klasickou roli si pak zopakoval ještě dvakrát - během baseballového utkání celebrit v roce 1940 a v Halloweenském speciálu seriálu ROUTE 66 v roce 1962. (liquido26)

Reklama

Reklama