Reklama

Reklama

VOD (1)

„Clocker” je dealer, který prodává drogy čtyřiadvacet hodin denně a Strike (Mekhi Phifer) patří k těm, co na ulici opravdu tvrdě makají. Jenže časy se mění a změnily se i pro něho. Když mu místní šéf (Delroy Lindo) dá tip na to, jak se dostat nahoru, skončí jeho protivník v márnici a Strike zjišťuje, že se ocitl mezi mlýnskými kameny v podobě dvou detektivů. Jedním je Mazilli (John TurturroOtázky a odpovědi, Hrdinové mého dětství), který prahne jen po snadně vydělaných penězích. Ten druhý (Harvey KeitelPiano, Mladí Američané) hledá něco, co lze najít mnohem obtížněji — pravdu. A když se ukáže, že se Strikeův bratr přiznal k vraždě, Rocco si nedá pokoj, dokud se neujistí, že za mříže dostal toho pravého. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (57)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Sonda do sídliště v ghettu, kde parta černochů prodává crack. Je tu hezky ukázáno, jak funguje systém předávek a obvyklá policejní pruda, kdy dealerům kontrolujou i anály. Do toho ještě zápletka s vraždou, kdy se do samého konce neví kdo to spáchal. V hlavní roli sympaťák Mekhi Phifer, který ho mám zafixovanýho spíš jako takovýho drsňáka, ale tady mu rozbijou držku snad všechny postavy ve filmu. A moc se mi líbil Harvey Keitel a jeho don´t point your finger at me. Je to jeden z nejpřirozeněji hrajících herců vůbec. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Pôvabne a efektne natočené (Malik Sayeed na trón), ako sa na Leeho jointy patrí, maximum vyťaženého z "krás" crooklynskej panelovej džungle, no zároveň extrémne uťahaná dvojhodinová vyšetrovačka jednej vraždy na pozadí koexistencie drogových dílerov & detektívov a ich vzájomných vzťahov (čo poctivejšie vykresľuje napr. The Shield). Clockers má prítomné typické parametre režisérovej tvorby – ľubovoľná téma, v tomto prípade pouličná gangsterka, plus presahy sociálnych otázok, tu prakticky štúdia o tiaži okolností prostredia na predmetné postavy a ich príčinách. Avšak málo razantné. Z Leeho rannej tvorby v tomto smere aj najslabšie. Zaujme ale výkon Delroya Linda a ústredného fízlovského dua Keitel x Turturro. Dobový soundtrack ako vždy na vysokej úrovni (treba si uvedomiť, že v černošských filmoch 80. a 90. rokov špatné prakticky ani nebývali, najmä tie pod palcom hip-hopových labelov, vtedy hojne využívajúcich sedemdesiatkový soul). Clockers – sám o sebe jednorazovka par excellence, nočný Brooklyn je však iba jeden, a preto sú opakované návštevy nevyhnutné... (x) ♪♫ / ♪♫ / ♪♫ (28.5.2018) (12.4.2023) (26.4.2023) "If God created anything better than crack cocaine, he kept that shit for hisself." ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Hra so smrťou už nie je tak živelný film, ako Do the right thing alebo Tropická horúčka, skôr sa Spike Lee trochu umiernil, ale stále dokáže nakrútiť veľmi dobre komponovaný dlhý záber, klamať subjektivizovanými retrospektívami alebo inovatívne nakrútenými rekonštrukciami, viď Keitel ako svedok vraždy, pri ktorej nebol a ktorú si sám s malým páchateľom vo svojej hlave rekonštruuje. Máme tu vlak ako metaforu úniku z tohto pekla, respektíve začarovaného kruhu, keďže aj ten vláčik sa premáva u Strikea doma stále dokola. Jeden policajt čaká, kedy sa konečne medzi sebou už vystrieľajú, zatiaľ čo jeho parťák sa snaží vyriešiť problémy skutočnou zaangažovanosťou. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Solídny príspevok k ghettovským námetom, no okrem kriminálnej zápletky film postráda ústrednú tému, alebo motív, ktorý by ťahal celý film dopredu. Drogoví dealeri, násilie, zmätok, životné hodnoty. Už to len nejak poprepájať, aby vznikla dobrá pointa. To sa tentokrát nepodarilo, Lee je dobrý rozprávač, ale tu mu zopárkrát ušla niť. Ale stále ide o výnimočnú sondu do predmestského života v černošskej štvrti. O zapamätateľnosť snímku sa zasluhujú najmä herci, autentická atmosféra a nápaditá kamera. Navyše som usúdil, že Spike asi rád húli a celkom mu to pri tvorbe prospieva. 75%. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Poprvé jsem měl pocit, že ty klasické leeovské dvě hodinky jsou přílišná stopáž. Jinak klasicky kvalitní, místy stojící na hranici lacinosti, ale právě díky tomu intenzivní. Film operuje s jednou "ztracenou" generací, která nevidí východisko ze svého života, tedy krom toho, že si neustále opakuje, že další generace už na tom bude líp. Ale zároveň tomu moc nevěří, protože si vzpomíná, že stejné naděje byly vkládány do ní minulou ztracenou generací. Rozbor tohohle pocitu mi přišel hodně zajímavý. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (10)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno