Režie:
Ben StillerKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Edward ShearmurHrají:
Patricia Arquette, Paul Dano, Benicio Del Toro, Eric Lange, Jeremy Bobb, Dominic Colón, Michael Beasley, Antoni Corone, Michael Imperioli, John W. Iwanonkiw (více)Epizody(7)
Obsahy(1)
Seriál Útěk z vězení v Dannemoře je inspirován útěkem z vězení v severní části New Yorku, k němuž došlo v létě roku 2015. Případ podivnější než fikce vedl k celostátnímu pátrání po dvou odsouzených vrazích, jimž pomohla uprchnout vdaná zaměstnankyně věznice, která s oběma muži dlouhé měsíce udržovala poměr. Benicio Del Toro hraje usvědčeného vraha Richarda Matta, hlavního strůjce útěku, který ve vězení působil nejen jako umělec, ale i jako zastrašující síla. Patricia Arquetteová hraje Tilly Mitchellovou, manželku a matku z pracující třídy, která má ve vězení na starosti krejčovskou dílnu. Ta s oběma muži naváže sexuální vztah a nakonec přistoupí na to, že jim do mraženého mletého masa schová pilníky, aby jim pomohla dostat se na svobodu. Paul Dano představuje Davida Sweata, usvědčeného vraha policisty, který k Tilly patrně chová skutečné city a neochotně se stane Mattovým partnerem v jeho komplotu. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (112)
Veskrze velmi jednoduchý, ale skvěle odvyprávěný příběh o útěku z vězení. Kromě velmi silných hereckých výkonů (Benicio del Toro jako tradičně vítězí na plné čáře, ale skvěle mu sekunduje Patricia Arquette) jsem celou dobu žasl nad silným režijním dohledem Stillera. Nepouští se do žádných experimentů, všechno je promyšlené a hlavně to dává smysl. Zaměřuje se především na vykreslení charakterů, takže nám postavy utkví v paměti. Po technické stránce mi učarovala práce s kamerou. ()
50 ročná nymfa pred dôchodkom chytí druhý dych a tak sa rozhodne pomôcť k úteku dvom vrahom. Seriál je obrazom intelektu v štátoch a hlavne Lyle a Tilly Mitchellovci sú obrazom dokonalého amerického sna s IQ na úrovni 80. U oboch partnerov dohromady. Naproti tomu sú chudáci vrahovia v podstate neviniatka, ktorým by režisér doprial slobodu a niekoľko ďalších vrážd policajtov či dôchodcov. Napriek tomu sa jedná o seriál, ktorý sa oplatí vidieť aj keď na vyrozprávanie príbehu by v pohode stačil približne dvojhodinový film, čím by príbeh získal spád a pravdepodobne v divákoch zanechal lepší dojem. ()
"OH, MY GOD, LYLE, FINE. WE'LL EAT AT FUCKING KING'S WOK." -------------- Prvá epizóda atmosférou zasneženého chladného New Yorku a prekvitajúceho väzenského života nešetrí ani na chvíľu a práve ten väzenský život sa nesie v úplne inom duchu, než je možné vidieť v takmer každom jednom filme/seriáli, čo ma zarazilo, zároveň príjemne prekvapilo, ale najmä nesmierne potešilo. Z ciel sa ozýva hlasná basová hudba, televízie na poschodiach hrajú svetelnú show, mnoho trestancov sa pokúša stať Picassom, z blokov sa šíri v rámci možností neskutočná voľnosť a všade po celách sa váľajú kopy predmetov, aké som v iných filmoch/seriáloch z väzenského prostredia ešte nevidel. Normálne akoby sme ani neboli vo väznici. A objavil sa tu aj Wonder Bread! Mňam! Samotný únik vyznieva vierohodne a autenticky, i keď porovnávaním s Prison Breakom všetko vyzerá autenticky. Tento celý cirkus vedie Del Toro s vizuálom ako po týždňovej kalbe a, samozrejme, narušená chorá nadržaná Joyce alias Patricia Arquette. Showtime si to neskutočne dáva posledné roky, najmä minulý a tento, bomba za bombou, že až nestíhaš. ()
No to se Ben Stiller pochlapil. Úplně něco jiného, než bych od něj čekal, žádné nedomrlé komediální sračky, ale pravá nefalšovaná vezeňská prchačka. Tohle je jeho nejvyspělejší počin (i když Walter Mitty taky nebyl k zahození). Nejen, že to zvládl zrežírovat přirozeně a plynule, bez zbytečných výmyslů k obohacení napětí a bez tak populárních zvratů... a to se dnes už jen tak nevidí. Prostě parádní útěk z vězení branej ze všech možnejch úhlů a s hodně detailama (asi proto, že to bylo podle pravdy - tohle prostě nevymyslíš). Ale největším plusem jsou jednoznačně herecké výkony. Patricia Arquette nikdy nepatřila mezi mé bohyně krásy, ale obdivuju, že tady se nechala zhyzdit ještě víc, než je - a i když někdy její kňourání znělo dost otravně, roli zvládla skvěle. Benicio Del Toro, to už je sázka na jistotu, ale byl jsem zvědavej na Paula Dana, kterýmu jsem kdysi předvídal velké filmové skutky - a nespletl jsem se. Oba dva předvedli úchvatné duo kriminálníků s touhou po svobodě a nekompromisně si pro ni i došli (aspoň na pár dní). Benicio a jeho skrytej ďábel, no kurva, zážitek - jeho proplachování huby chlastem nebo hrubohláška "Don't tell anybodyyyyy" na konci 3. dílu, nezapomenutelné. Nesmím ale zapomenout na postavu Lylea, kterého stvárnil nenápadnej Eric Lange - podle mě hodně lidem musel působit jako křoví, ale podle mě jeho výkon patřil k tomu nejlepšímu z celého seriálu (nejde jen o jeho ksicht a pohyby spodní čelisti, ale celkově ten dojem, kterej dával) - třeba oproti známějšímu Davidu Morsovi byl mnohem lepší. Tenhle seriál mě prostě potěšil, protože byl takovej... skutečnej. ()
Rozpaky. Na jedné straně výborní herci, hezký vizuál a zajímavé téma. Na té druhé zbytečně natažené do sedmi téměř hodinových dílů, díky čemuž šly kolem mě i ty nejdůležitější momenty. Stiller si chtěl zřejmě svůj první režijní úkrok mimo komediální žánr náležitě užít, ale tady to má spíš negativní dopad. 50% ()
Galerie (56)
Zajímavosti (6)
- Když se Benu Stillerovi dostala do rukou první verze scénáře (napsaná dva měsíce po útěku), odmítl ji proto, že velká část byla smyšlená kvůli nedostatku veřejně dostupných informací. O pár měsíců později vydala generální inspektorka státu New York oficiální zprávu popisující okolnosti útěku, na jejímž podkladě vznikla finální verze scénáře. (HellFire)
- Město Dannemora, kde se vězení nachází, nese název po městu ve Švédsku, kde se těžilo uhlí. (HellFire)
- Mnoho policistů a členů speciálních jednotek ve filmu se zúčastnilo skutečného pátrání po uprchlých vězních. (HellFire)
Reklama