Reklama

Reklama

Танки

  • Rusko Tanki (více)

Obsahy(1)

Vývoj nového tanku je u konca a tank treba predstaviť na Červenom námestí priamo Stalinovi. Preprava po železnici je zakázaná. A tak hlavnému konštruktérovi Michailovi Koškinovi (Andrej Merzlikin) napadla spásonosná myšlienka presunuť sa zo závodu v Charkove do Moskvy po vlastnej osi. Nasleduje 7 dní ťažkých stretov s bielogvardejcami, kozákmi, nemeckými diverzantmi, ale aj s vojakmi Červenej armády. A každý má snahu im zabrániť v ďalšom presune. Podarí sa im prísť do Moskvy včas? (Volodimir2)

(více)

Recenze (21)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to viděl, ale jak mám teď tento film okomentovat? Kdybych měl celou záležitost hodnotit podle skutečných událostí, musel bych odpadovat, a to se mi příliš nechtělo, protože jsem se fakt dobře bavil. Nakonec jsem se rozhodl, že budu k snímku přistupovat jako k takovému easternu s tanky, a v tom případě se už můžu trochu odvázat. Jako dobrodružný film, který má diváka pobavit, to na mě totiž opravdu fungovalo, soudružka Katajeva se postarala o krasivyj utrennij vid a Němcům už po aktivaci Schultze nezbyla jiná možnost, než vypustit Krakena. Trochu dobrodrůžo, trochu pohádka, ale ve výsledku dobrá zábava. A tanky byly parádní. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Ukázkové ztělesnění průměrnosti. Tohle šlo natočit jako dobrodružný příběh, jako napínavé drama, jako špionážní thriller nebo jako klasický válečný film. Kim Družinin se nehodlal omezovat, zakomponoval do děje všechny naznačené linie, a výsledkem je neladící směska. Nepříliš dobře zrežírovaná, ale slušně zahraná. Kdyby to byl český film, byl bych smířlivější, ale rusové, nebo i poláci mají laťku mnohem výš. ()

Reklama

Jehova 

všechny recenze uživatele

Film vychází ze skutečné události, kdy bylo kvůli různým zájmovým třenicím mezi podniky a s nimi spojenými sovětskými ministerstvy zakázáno odvézt tanky T-34 z výrobního závodu v Charkově do Moskvy k prohlídce nejvyššími představiteli vlakem, což hlavní konstruktér obešel tím že se dvěma prototypy přejel po vlastní ose. Na tento základ je navěšeno několik smyšlených příběhů, jejichž uvěřitelnost je v některých případech minimálně diskutabilní (jejich rozuzlení mnohdy působilo až komicky). Celkově je ale film "koukatelný" a má dobrý spád. ()

Daddko 

všechny recenze uživatele

T-34, Kaťuša, Tiger, U-boot to sú pojmy WW II. Tento film je neuveriteľná CIPOVINA z Ruskej dielne. Keby to videli gardovi tankisti čo s nimi prišli až do Berlína asi by ich prekotilo. Ako Hollywoodsku produkciu by som to ešte pochopil. A 4 Tankisti a pes Sarik je o 2 triedy lepši aj keď možno o 50 rokov starší film ()

argus123 

všechny recenze uživatele

Vynikajuci film, natočeny na skutočnom základe a okoreneny akčnými scenkami s diverzantmi, agentmi a banditmi. Proste všetko čo ma vojnovy dobrodružny film mať. Samozrejme miestny guliprdkovia čo pokladaju vše ruske za špatne lebo film nema niekde logiku a bla bla bla, tích si netreba všímať. Keby niečo podobne natočil holý úd okamžite by to pokladali za pecku roka :D čo nieje tajomstvo. Takže, riadte sa vlastným úsudkom a nedajte na guliprdkov z csfd, film je velmi dobre natočeny, človek sa nenudí, niesu tam nudne scénky a vyriešenie problemu so zapadnutym tankom je dokonala tragikomédia ktorá vskutku vzbudi usmev na tvári. Len do toho, česke titulky už su spravene. Za mňa 4* ()

Galerie (31)

Zajímavosti (9)

  • Tank T-34 sa vyrábal počas vojny až v 11 výrobných závodov, a to v Charkove, Kirove, Stalingrade, Maruipoli, Vorošilovgrade, Čite, Novosibirsku, Čeľabinsku, Nižnom Tagile a neskôr aj v mestách Gorkij a Saratov. Celkom ZSSR vyrobil v rokoch 1940 – 1945 viac než 50 000 tankov T-34. Tank sa však ešte po vojne vyrábal na licenciu napríklad v Československu. (argus123)
  • Při „závodu“ tanků a náklaďáku se může zdát, že T-34 byl velice rychlý tank a ano byl pro tuto vlastnost i postaven. V terénu se měl pohybovat rychlostí 25 km/h a na silnici až 55 km/h, to však často nebyla pravda a tank se i po silnici sunul 15 kilometrovou rychlostí. Na vině nebyl výkon motoru V-2, díky kterému těch rychlostí mohl dosáhnout, ale zpracování a kvalita převodovky a suché spojky, kdy u převodovky často docházelo k lámání zubů ozubených kol a přeřazení z 2. na 3. rychlostní stupeň chtělo značnou sílu a zručnost a ze 3. na 4. už takřka neskutečnou sílu, a tak se často stávalo, že se řadící páka při řazení jednoduše zlomila. Vylámané zuby, zlomené řadící páky, celkově slabá konstrukce a nutnost častého řazení vedla k tomu, že si tankysti vezli na tanku krabici s náhradní převodovkou. Tento problém z části vyřešila 5. stupňová převodovka, se kterou se rychlost zvedla na 30km/h. (Maulincio)
  • Tanky T-34 byly během války vyráběny v mnoha výrobních závodech, mezi nejznámější patří Stalingradské traktorové závody (STZ), továrna č. 112 (Nižnij Novgorod) a továrna č. 183 (Uralvagonzavod), která byla největší tankovou továrnou v Rusku, kde se vyrábělo přes 50 % všech T-34. Problémem byla standardizace výroby mezi jednotlivými továrnami, díky které byly tanky T-34 značně poruchové, ač snadno opravitelné. Továrna č. 183 například zkrátila výrobu z 8 000 člověkohodin (1941) na 3 700 (1943). Dosáhla toho jednak snížením už tak chabé kvality zprcování a jednak vytvořením zkratek ve výrobní dokumentaci – nové tanky sjížděli z výrobní linky bez intercomů nebo bez světel nebo bez poklopů pro posádku, bez sedadel atp. Tyto problémy vyřešila až poválečná výroba, a tak valná většina vystavených T-34 různě po světě jsou poválečné stroje, ač reprezentují události klidně i 8 let před jejich výrobou. (Maulincio)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno