Režie:
Emily AtefScénář:
Emily AtefKamera:
Thomas W. KiennastHrají:
Marie Bäumer, Birgit Minichmayr, Charly Hübner, Robert Gwisdek, Denis Lavant, Yann Grouhel, Christopher Buchholz, Vicky Krieps, Jean-Louis Coullo'ch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pro generace diváků je Romy Schneider naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Film Emily Atef je hluboce působivým a dojemným portrétem výrazné osobnosti. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (42)
Velice citlivě natočená psychologická sonda do duše geniální herečky, která (jako málokdo a kdoví, jestli vůbec někdo) unáší vnitřní svár mezi svou skutečnou osobností a tím, jak vypadá a chce vypadat pro okolní svět. Film mi připadá natolik přesvědčivý, že si skoro myslím, že zcela se s takovými stavy a situacemi úplně vyrovnat prostě nedá. ()
Hodnocení přeháním, ale Marie Båumer svou Romy rozbalila tak, že už jen z toho důvodu nechci jinak. Citlivá, psychologická záležitost, v níž je Romy představena přesně tak, jak ji mám (jaksi intuitivně) zafixovanou já. Nešťastná, ale srdečná žena, pochybující o smyslu svého konání, přičemž jistá si sama sebou absolutně v konání jiném, osamělá, přesto obklopená, oslnivě krásná, přitom stárnoucí a unavená, laskavá k cizím, krutá k blízkým, otevřená kdekomu, uzavřená před svými dětmi, v noci ovíněná na parketu v náruči bezďáka, dopoledne ovíněná na zemi hotelového pokoje, však jen v myšlenkách v náruči Delona, či oběšeného manžela. Chránící si soukromí, přitom schopná přiznat cokoli do magneťáku novináře v pracovní době. Upřímný zájem o každého, ochota se seznámit, podepsat, společně se pobavit, se střídá s urgentní potřebou schovat se, zakrýt, usnout, utéct, ale u postele potřebuje strážného anděla, kterému však stejně prchne. Kapitulaci střídá bojovnost, laskavostí žádá laskavosti. Moc pěkný film. Portrét velké hvězdy, kolem níž se točil svět, která snad životní tragédie i přitahovala, přestože zlomená, zůstala okouzlující a nezapomenutelná. Chtěla jsem vidět Romy a viděla jsem Romy. U sledování hrozí akutní otrava nikotinem. ()
I když o echt tragických posledních letech Romy Schneider nevíte (jako já) před projekcí ale lautr nic, tak režisérce Emily Atef se daří svébytnou posmutnělou emotivní sychravou náladou, kde se střídají letargická deprese se záchvěvy činorodosti, a atmosférou neodvratného blížícího se konce, je nebývale podmanivě navodit. Což je počin ještě o to více fascinující, že se jí to daří na omezené ploše několika mála hotelých prostor, a to aniž by jakoukoli z těch tragických událostí ztvárnila či byť jen mezi řečí zmínila. ()
Marie Bäumer je vynikajúca Romy Schneider... Ale, celý ten emocionálny portrét jednej hviezdy, ktorá už rok na to mala nešťastne zahynúť je naštrbený tým, že vlastná dcéra proti filmu protestovala - vraj nepila a závislá nebola, v kúpeľoch bola z úplne iných dôvodov. Rovnako tak protestoval aj jej exmanžel, že je to celé totálny výmysel... A to fakt filmu škodí. Ako fikčný pokus odhaliť zraniteľnú a uboleu dušu ale film určite obstojí. ()
Z bohatej filmovej kariéry Romy Schneider sa v tejto filmovej dráme toho veľa nedozvieme, teda až na niekoľko zmienok o jej najslávnejšej úlohe Sissi. Emily Atef neponúka klasický životopisný film, vyberá si krátku epizódku zo života asi najslávnejšej európskej herečky svojej doby, necháva vo svojom filme nahliadnuť do duše prostredníctvom jej posledného poskytnutého a veľmi otvoreného rozhovoru... Fascinujúca výpoveď slávnej ženy, plná emócií, silných, depresívnych i dojímavých momentov, otvárajúca tému veľkej slávy v showbiznise v kontraste s často trpkým súkromným životom. (Pozor, spoiler! V závere si Romy celkom získala môj obdiv, ako sa dobrovoľne dokázala vzdať ďalšej kariéry a nájsť svoje šťastie v novom mužovi svojho života a láske k deťom, o to viac ma zarazilo, keď som si dodatočne prečítal, že len krátku dobu po tom pod vplyvom stále zhoršujúceho sa zdravotného stavu vydýchla naposledy. Koniec spoileru.) Marie Bäumer podala vynikajúci herecký výkon a čiernobiely vizuál snímky je rovnako neskutočne pôsobivý. Veľké skúsenosti režisérky s divadelnou a televíznou tvorbou je vo filme vo výsledku v komornom ladení cítiť, ale 3 dni v Quiberone rozhodne zapôsobia aj na veľkom plátne. Osobne nemám žiadne výhrady, hoci v druhej polovici sa stopáž trochu nadmerne tiahla. Nesúdim, ale tlieskam! (90%) [Kino Úsmev, Košice - Be2Can] ()
Galerie (23)
Zajímavosti (6)
- Marie Bäumer už viackrát dostala ponuku hrať filmovú legendu pre určitú vonkajšiu podobnosť s Romy Schneider. Odmietala však, pretože nemala záujem o filmovú biografiu zahŕňajúcu všetky etapy jej života. Na tento film ale kývla, pretože je zameraný čisto na koniec života Romy Schneider a je takým "zoomom, ktorý predstavuje zhustenie a zástupný okamih". (Arsenal83)
- Natáčanie prebiehalo od 1. novembra 2016 do 25. januára 2017 vo Francúzsku a Nemecku. Miesta natáčania boli pôvodné miesta v Bretónsku (Quiberon) a Hamburgu, ako aj na ostrove Fehmarn v Baltskom mori, kde bol pamiatkovo chránený hosťovský dom hosťa premenený vo filme na hotel. (Arsenal83)
- Film ostro kritizovala dcéra Romy Schneider, Sarah Biasini. Uviedla, že jej matka bola v Quiberone na thalassoterapii (liečba chorôb studenou alebo zohriatou morskou vodou, morským vzduchom, slnkom, riasami, bahnom a pieskom), ako to často robila predtým, a nie na nejakej detoxikácii. Uviedla, že jej mama nebola alkoholička a zobrazený pobyt mal za cieľ schudnúť a nie zbaviť sa nejakej závislosti. (Arsenal83)
Reklama