Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Předtím, než inspirovala generace, byla jenom Astrid… Biografické drama přibližuje život a mládí švédské spisovatelky Astrid Lindgrenové, ženy, která dala světu báječné příběhy Pippi Dlouhé punčochy, Emila z Lönnebergy, Dětí z Bullerbynu a mnoho dalších. Je třetí nejpřekládanější světovou autorkou knih pro děti... Jako mladá dívka (Alba August) pracovala v redakci Vimmerby Tidning, kde se zamilovala do šéfredaktora Reinholda Blomberga (Henrik Rafaelsen), který byl od ní o 30 let starší. Otěhotněla a jako svobodná matka se rozhodla porodit dítě v Kodani, kde nemusela sdělit jméno otce. Její syn Lars strávil první roky v dánské pěstounské rodině. Později se Astrid setkala se Sture Lindgrenem (Björn Gustafsson), který se stal jejím manželem… (JOJ Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (47)

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Docela síla, člověk by po vzoru většiny životopisných filmů čekal něco ve stylu- napsala Pippi Dlouhou Punčochu a vydalo se jí 20mil. knížek a žila šťastně až do smrti, a ehle ono je to ještě před slavnou kariérou a je to tak seversky chladné až těžce depresivní, že to fakt stojí za to. Začátek sice trochu nuda, na druhou stranu film se snaží být nepředvídatelný a hlavně se zaměřuje na vztah k jejímu synovi Lassemu, který ji prvně jako matku odmítá...Moc silný film...90% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Astrid! Máš víc než hodinu zpoždění. Co sis myslela?!“ - „Přišla jsem domů s Gunnarem.“ - „To přišla.“ - „Gunnar může být venku do 10, ty musíš být doma do 9!“ - „Proč může zůstat venku déle?“ - „Gunnar je kluk a ty jsi holka.“ - „Ale tvrdíš, že před Bohem jsme si všichni rovni!“ Zpočátku mně hlavní hrdinka (o které jsem krom jejího autorství Pipi Dlouhé punčochy nevěděl zhola nic) imponovala stylem, nezávislostí a pracovitostí. Jenže pak film začal narážet na má očekávání. Pořád jsem doufal, že se bude víc věnovat jejím nápadům, příběhům, inspiracím, psaní. Místo toho se ale nemalou část projekce řešilo její dítě, a to až tak, že to začalo být únavné. Navíc přitom nevyznívala jako ta bystrá, nezávislá a svobodomyslná dívka z úvodu, ale mnohem víc jako zhrzená, naivní mladá matka, nad kterou má empatie postupně zlomila hůl. Chápu, že tohle vše ji formovalo jako člověka i tvůrkyni, ale zobrazená část jejího života mi nepřišla šťastně zvolená. Víc než 3* nedám, od své celovečerní prvotiny s názvem Telenovela udělala režisérka krok zpět. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Vítám každý životopsiný film, který nejde tou nejvyšlapanější cestou a tenhle to naplnil aspoň tím, že ukázal pouze část autorčina života, její dětství/mládí, ještě před tím než začala opravdu psát. Popravdě, kdyby to nebylo o známé spisovatelce, mohl to klidně být i film zobrazující předválečnou tvrdou dobu na švédském venkově. Nic víc se asi napsat nedá, kromě toho, že si Astrid hned zkraje hodně pomotala život, ale dokázala se s tím velmi statečně poprat, s pomocí vcelku chápavé rodiny (na tu dobu a poměry) i se štěstím na lidi kolem sebe (pečovatelka Marie a nový šéf). SHRNUTÍ: Samostatnost bylo spisovatelčino velké téma a jak je vidět, musela se ji naučit už hodně brzy. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Všednodenní neznamená nezajímavé. Rozhodující fází při vzestupu feminismu je právě meziválečné období. Tady je tento pohyb sledován na individuálním osudu jakoby nenápadné a tuctově průměrné ženy, ve skutečnosti silné osobnosti švédské i světové literatury - dětské? Cožpak ale děti nejsou lidé? Film nepostrádá skandinávskou nápaditost v uchopení námětu, propracovanosti scénáře a důslednosti v sledování tématu. Je to ta kapička diamantu na dně, oč nenápadnější, o to pozoruhodnější. Dalo by se také českýma očima říci, že čapkovsky nápadité. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama