Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Dej tohto hororu sa odohráva v blízkej budúcnosti. Grey (Logan Marshall-Green) stratí následkom nehody možnosť pohybu. Jedinou nádejou na návrat do normálneho života je mikročip nazývaný Stem, ktorý by mu umožnil opäť ovládať svoje končatiny. Po úspešnej operácii sa začína bláznivá cesta za pomstou. – Na Leigha Whannella som mal po tej šaškárni v Insidious 4 trochu ťažké srdce, ale týmto si to u mňa jednoznačne napravil. Námet znel nesmierne dobre a práca s ním sa vydarila. Jediným problémom je u mňa to, že mi to celé prišlo strašne, ale fakt strašne detinské. Tie choreografie súbojov sú úsmevné a to mi k tomu hlavnému motívu pomsty vôbec nesedelo, ale keďže je zjavné, že primárnym cielovým publikom nie sú len fanúšikovia hororu, ale aj trochu iných žánrov, dá sa to tvorcom odpustiť. Ale zase som rád, že to je R-ko, takže to je príjemne brutálna jazda. Ostatné veci sú už v rámci žánru nadpriemerné. Gore je krásne, postavy sú napísané tak, že divákovi na nich záleží a prežíva s nimi celú jazdu a v neposlednom rade môže celý projekt stavať na výbornej práci technikov, či už sa to týka kamery, osvetlenia alebo hudby. Najviac ma ale určite potešila nepredvídatelnosť a neopozeranosť, čo sa u hororov v posledných rokoch stáva len zriedkavo. Rozhodnutie Blumhousu neposlať toto do kín po celom svete s jednotným dátumom vydania je velkým krokom vedla. Hlavne že Truth or Dare do kín dorazil bez problémov. + herec z The Invitation + herečka z The Purge: Election Year, Get Out a Beyond Skyline + herec z Hounds of Love ()
,,Chceš vytisknout pizzu?'' - Kucí australský, sakra vy jste mi zase udělali jednou pořádnou radost. Takovejhle sci-fi thriller si dám líbit! Nemám co vytknout, úžas střídal úžas, překvapení se kupila jedno na druhé ! Paráda, netřeba více slov ! Film je trochu na zamyšlení kam že až nás věda může dostat. Mozkem ovládané umělé končetiny už lékařská věda umí, takže abychom se u druhého dílu Nedotknutelných nedivili.. :-). Jo a supr byl český dabink ! Dávám 5 hodně vytuněnejch inteligentních čipů ! * * * * * ()
Když tedy není po ruce Robocop, tak se tenhle stylový mírně kyberpunkový výlet do blízké budoucnosti rozhodně šikne. Australani zase jednou vystrčili drápky a naservírovali sice poměrně dosti jednoduchý příběh, ve kterém se ovšem najde pár luxusních vychytávek. Zbraně v rukách rozhodně vévodí. Hororový prvek se ukrývá maximálně v určité depresi, že stroje nám jednou všem nakonec vládnout stejně budou ať se nám to líbí nebo ne. 80% ()
Black Mirror s vyšším rozpočtem a lepší technickou stránkou. Což je poklona. Temná sci-fi s brutálními akčními scénámi mám ráda, takže za mě spokojenost. Je obdivuhodný, co Whannel s omezenými možnostmi zvládl. Vytvořil funkční futuro svět, dodal dobré CGI i příběh, který místy i překvapí. Jen pro příště doporučuju najmout originál Toma Hardyho. ()
Upgrade je akční béčková jízda, která je ještě hloupější než z počátku vypadá. S tím bych avšak neměl sebemenší problém, kdyby se mě ale závěrečná pointa nepokoušela přesvědčit, že scénář není podepřen stupidními myšlenkovými berličkami. Závěr se totiž tváří, že po znalosti pointy do sebe všechno zapadá, ale není tomu tak. Stačí se v tom chvilku šťourat a dojde vám, že vám tvůrci věší bulíky na nos a mnoho věcí, které se jevily, že dávají smysl, ve skutečnosti smysl úplně postrádají. A Logan Marshall-Green je kapitola sama o sobě, protože postrádá jakékoliv charisma a jeho herecké schopnosti jsou přinejmenším úsměvné. Tomuto faktu nepomáhá ani to, že z celé hodiny a půl skoro nesleze z plátna. A tohle všechno mě vážně mrzí, protože se snímku rozhodně nedá upřít snaha o vytvoření zajímavě rozpracovaného futuristického světa, správně potemnělá atmosféra a působivý a správně špinavý vizuál, jehož nejsilnějším elementem je nápaditá práce s kamerou. Zklamaných 6/10 ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Severoamerické tržby dosáhly 12 milionů amerických dolarů, součet těch celosvětových pak 16,7 mil. (NIRO)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) vstupuje do paneláku, zastaví se u zvonků. Na jednom z nich je jmenovka „J. Wan“, což odkazuje na režiséra Jamese Wana. (Tomas.Chvala)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží vypnout Stema (Simon Maiden) na dálku, používá některý (budoucí) unixový systém. Konkrétně ze shellové konzole spouští příkaz (resp. sekvenci příkazů s parametrem) "sudo shutdown -h now". Tento příkaz se, stejně jako uvedená konzole, na linuxových systémech běžně používá, přičemž první část příkazu udává, že chce Eron provést příkaz s administrátorským oprávněním a druhá pak okamžité vypnutí systému. (honza.kuzel)
Reklama