Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Skvěle natočené a vymyšlené akčně pojaté cyberpunkové sci-fi o budoucnosti, ne (asi) zas tak vzdálené. Opravdu mám rád tyhle menší filmy, které se objeví jako blesk z čistého nebe. Velmi chytrý koncept, v němž Umělá inteligence je tu ono pověstné Nietzscheovské natažené lano mezi člověkem a nadčlověkem...a opravdu skvělá formální stránka, především originálně zvládnuté akčně bojové scény, obvykle na toto nekladu vůbec důraz, ovšem australští tvůrci odvedli nezvykle povedenou práci...je skoro neuvěřitelné, že jde o čistě autorský projekt scenáristy/režiséra Leigha Whannella, už by měl zůstat jen u tohoto konceptu filmu. AI, autonomně řízené automobily, smart domy a domácnosti, fyzické modifikace prostřednictvím nanotechnologií, biomechanická vylepšení lidského těla (upomínající na raného Davida Cronenberga)...pozitivně-negativní vize budoucnosti...fascinující i děsivá.... Opravdu povedený akční příspěvek do cyberpunkového subžánru sci-fi filmů...a obecněji skutečně dobrý a chytrý sci-fi film! A těch je bohužel stále jako šafránu... ()
Sugestivní akční scifi jízda, kterou Leigh Whannell skutečně upgradoval z B kategorie. Copak o to, režírovat umí, jeho scénář ovšem vykazoval jakési naivní vibrace, na něž dával zapomenout perfektně obsazený Logan Marshall-Green, který do své kreace muže s tělesným handicapem dal tolik potřebný cit i (humorný) nadhled. Následky nové technologie vpravené do lidského organismu v podobě revolučního chipu se speciálními funkcemi komunikace s jeho nositelem mně nepřišly až tak inovativní, kdyby k nim režisér nepřistoupil po svém a stylově. Nejvíc mě fascinoval uplatněný novodobý styl kontaktních bitek. Film má nezanedbatelný detektivní ráz. Pátrá se totiž po vrazích přítelkyně hlavního hrdiny. A můžete se těšit na pikantní krvavost i hezký, barevně vyvedený vizuál. Oproti tomu výpravnost není nikterak okázalá, pár záběrů města budoucnosti z ptačí perspektivy asi nikomu nepodlomí kolena. Závěr je dopředu čitelný, ne úplně doladěný. Herec v roli vědce byl snad nalezen v gay klubu, byl otřesný. Dobrý rytmus filmu ničemu nebrání, dokonce ani tomu si v dramatických okamžicích zavtipkovat na účet tvůrčího parťáka Jamese Wana, při troše pozornosti lze objevit jeho jméno na zvoncích domu, kam se hrdina ubírá. Béčkový nádech a určitá naivita, co prostě film má, může vadit, navíc se to celé moc komerčním sexappealem neholedbá. Festivalový ráz poměrně převyšuje nad klasickou kino podívanou. Nejsem tedy úplně přesvědčený o tom, že mé příští kroky do kina by zrovna vedly na tento film. Je tedy poněkud specifický ve svém žánrovém řazení a každý z něho neomdlí úžasem. 7/10 ()
Nejoriginálnější malé velké cyberpunk béčko za posledních minimálně několik let. Tolik scénáristických nápadů, švihu, parádní akce a ustřelených hlav všichni fandové revenge scifi potřebují v pravidelných dávkách jednou za čas. Záměrně decentní výprava, post-rock muzika, která tomu dodává správně mysteriózní atmosféru a střídmá přehledná akce bez velkých military pasáží ala Terminátor. Kde si ale tvůrci díky příběhu mohou dovolit relativně krkolomné parádičky. Whannell zkrátka přesně ví, jak má tenhle shake míchat. Velká zábava. ()
Dej tohto hororu sa odohráva v blízkej budúcnosti. Grey (Logan Marshall-Green) stratí následkom nehody možnosť pohybu. Jedinou nádejou na návrat do normálneho života je mikročip nazývaný Stem, ktorý by mu umožnil opäť ovládať svoje končatiny. Po úspešnej operácii sa začína bláznivá cesta za pomstou. – Na Leigha Whannella som mal po tej šaškárni v Insidious 4 trochu ťažké srdce, ale týmto si to u mňa jednoznačne napravil. Námet znel nesmierne dobre a práca s ním sa vydarila. Jediným problémom je u mňa to, že mi to celé prišlo strašne, ale fakt strašne detinské. Tie choreografie súbojov sú úsmevné a to mi k tomu hlavnému motívu pomsty vôbec nesedelo, ale keďže je zjavné, že primárnym cielovým publikom nie sú len fanúšikovia hororu, ale aj trochu iných žánrov, dá sa to tvorcom odpustiť. Ale zase som rád, že to je R-ko, takže to je príjemne brutálna jazda. Ostatné veci sú už v rámci žánru nadpriemerné. Gore je krásne, postavy sú napísané tak, že divákovi na nich záleží a prežíva s nimi celú jazdu a v neposlednom rade môže celý projekt stavať na výbornej práci technikov, či už sa to týka kamery, osvetlenia alebo hudby. Najviac ma ale určite potešila nepredvídatelnosť a neopozeranosť, čo sa u hororov v posledných rokoch stáva len zriedkavo. Rozhodnutie Blumhousu neposlať toto do kín po celom svete s jednotným dátumom vydania je velkým krokom vedla. Hlavne že Truth or Dare do kín dorazil bez problémov. + herec z The Invitation + herečka z The Purge: Election Year, Get Out a Beyond Skyline + herec z Hounds of Love ()
Upgrade je akční béčková jízda, která je ještě hloupější než z počátku vypadá. S tím bych avšak neměl sebemenší problém, kdyby se mě ale závěrečná pointa nepokoušela přesvědčit, že scénář není podepřen stupidními myšlenkovými berličkami. Závěr se totiž tváří, že po znalosti pointy do sebe všechno zapadá, ale není tomu tak. Stačí se v tom chvilku šťourat a dojde vám, že vám tvůrci věší bulíky na nos a mnoho věcí, které se jevily, že dávají smysl, ve skutečnosti smysl úplně postrádají. A Logan Marshall-Green je kapitola sama o sobě, protože postrádá jakékoliv charisma a jeho herecké schopnosti jsou přinejmenším úsměvné. Tomuto faktu nepomáhá ani to, že z celé hodiny a půl skoro nesleze z plátna. A tohle všechno mě vážně mrzí, protože se snímku rozhodně nedá upřít snaha o vytvoření zajímavě rozpracovaného futuristického světa, správně potemnělá atmosféra a působivý a správně špinavý vizuál, jehož nejsilnějším elementem je nápaditá práce s kamerou. Zklamaných 6/10 ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) vstupuje do paneláku, zastaví se u zvonků. Na jednom z nich je jmenovka „J. Wan“, což odkazuje na režiséra Jamese Wana. (Tomas.Chvala)
- V akčních sekvencích kamery občas přesně následují pohyby Greye (Logan Marshall-Green). Tyto záběry byly vytvořeny tak, že byl na herce připevněn mobilní telefon, který se poté spároval s kamerou, a ta byla schopna přesně imitovat jeho pohyby. (NiWi)
- Vůz, který Grey (Logan Marshall-Green) na začátku filmu opravuje, je Pontiac Trans Am. (Nathaniell)
Reklama